Χορήγηση οικονομικού πριμ στους παραγωγικούς δημοσίους υπαλλήλους προβλέπει το ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης που έχει συντάξει η κυβέρνηση. Τα μισθολογικά κίνητρα περιλαμβάνονται στο σχέδιο της «επόμενης ημέρας», υπό τη σαφή διευκρίνιση ότι συνολικά η στρατηγική για το ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης -και ο προγραμματισμός των προσλήψεων- θα διατηρήσει τις μισθολογικές δαπάνες στο πλαίσιο του ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου (ΜΠΔΣ).
«Η μισθολογική πολιτική στον δημόσιο τομέα θα εξακολουθήσει να βασίζεται στο ενιαίο μισθολόγιο και θα παρέχει κίνητρα για την αύξηση των επιδόσεων των δημοσίων υπαλλήλων, διασφαλίζοντας την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων», αναφέρεται χαρακτηριστικά (σελ. 33 του σχεδίου).
Ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των μπόνους δεν υπάρχει στο κείμενο.
Όπως αναφέρει η "Έντυπη έκδοση της Εφημερίδας των Συντακτών", με τον νόμο του μισθολογίου ωστόσο -οπότε και συνδέθηκαν αποδοχές με αξιολόγηση- προβλέπεται ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη -κατά μία κλίμακα- για όσους υπαλλήλους βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις.
Ως εκ τούτου, προϋπόθεση για την εφαρμογή της ισχύουσας διάταξης είναι η τριετής εφαρμογή της αξιολόγησης, πέρα από την έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται στον νόμο του ενιαίου μισθολογίου.
Ξεκάθαρο είναι, πάντως, το μήνυμα που εκπέμπεται προς το εξωτερικό για «αποσυμπίεση» των αποδοχών των υπαλλήλων του Ελληνικού Δημοσίου, προς την υψηλότερη κατεύθυνση, όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο περικοπών στα κατώτερα μισθολογικά κλιμάκια.
Οι θεματικές ενότητες στις οποίες η κυβέρνηση, σύμφωνα με το ολιστικό σχέδιο, θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση για τον τομέα του Δημοσίου είναι:
1. Μείωση της γραφειοκρατίας και βελτίωση της νομοθεσίας:
Στόχος, η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου Μητρώου Διαδικασιών, προκειμένου να ενισχυθεί ο συντονισμός των διαδικασιών που λειτουργεί ο δημόσιος τομέας, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη.
Ανάμεσα σε άλλες πρωτοβουλίες, περιλαμβάνονται:
- η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οργανισμού για τις δημόσιες υπηρεσίες,
- η ψηφιοποίηση των ΚΕΠ,
- η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των υπαλλήλων,
- η κωδικοποίηση της νομοθεσίας,
- η δημιουργία ενός web portal με στόχο την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στο σώμα των νόμων.
2. Ενίσχυση της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων:
- θέσπιση προτεραιοτήτων στις ανάγκες προσλήψεων και ενίσχυση του ΑΣΕΠ ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες πρόσληψης νέου προσωπικού,
- εξορθολογισμός του κλαδολογίου,
- νέο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων.
3. Διάχυση μεταρρυθμίσεων σε ολόκληρη τη δημόσια διοίκηση:
δημιουργία βελτιωμένου μηχανισμού παρακολούθησης της προόδου των μεταρρυθμίσεων που έχουν ξεκινήσει (κινητικότητα, περιγράμματα εργασίας κ.λπ.), απλούστευση της λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.
4. Μηχανισμοί συντονισμού, εσωτερικής υποστήριξης και παρακολούθησης:
Πέρα από το Παρατηρητήριο Δημόσιας Διοίκησης, που θα παρακολουθεί και θα αξιολογεί την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων, συστήνεται ένας εσωτερικός μηχανισμός τεχνικής βοήθειας ο οποίος θα διευκολύνει τη διάδοση διεθνών βέλτιστων πρακτικών σε ολόκληρο το Δημόσιο.