Στους δεύτερους μειοδότες κάθε εργολαβίας που έχει αναλάβει ο όμιλος Καλογρίτσα θα απευθυνθεί το υπουργείο Υποδομών για την ανάθεση του έργου του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, σε περίπτωση που ο υπερχρεωμένος κατασκευαστής δεν κατορθώσει να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπογραφή της σύμβασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες ημέρες, οι προσωρινοί ανάδοχοι, μεταξύ των οποίων και η κοινοπραξία των εταιρειών Καλογρίτσα, Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, έχουν κληθεί να αιτιολογήσουν τις προσφορές τους (στην ουσία να δικαιολογήσουν τις εκπτώσεις που έχουν προσφέρει). Στη συνέχεια, οι συμβάσεις που θα υπογραφούν, θα αξιολογηθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υπενθυμίζεται στο άρθρο της "Καθημερινής" ότι οι τέσσερις εργολαβίες που έχει αναλάβει ο όμιλος Καλογρίτσα είναι συμβατικού προϋπολογισμού αξίας 252 εκατ. ευρώ και περίπου 115 εκατ. ευρώ μετά τις εκπτώσεις άνω του 50% που δόθηκαν. Το σύνολο του έργου είναι προϋπολογισμού 436,2 εκατ. ευρώ, ενώ η εξασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση ανέρχεται σε 293 εκατ. ευρώ, ικανή να καλύψει το σύνολο του κόστους, με δεδομένο ότι οι εκπτώσεις των αναδόχων έχουν ξεπεράσει το 50%.
Το κλειδί στην υπόθεση είναι εάν η Τράπεζα Αττικής θα χορηγήσει ή όχι τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 17 εκατ. ευρώ (με βάση την αξία των συμβάσεων που θα κληθεί να υπογράψει ο όμιλος Καλογρίτσα). Πρόκειται για κρίσιμο στοιχείο, καθώς σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο στη συνέχεια, ο κατασκευαστής δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις όσον αφορά την ομαλή εκτέλεση του έργου και κηρυχθεί έκπτωτος, τότε οι εν λόγω εγγυητικές θα εκπέσουν ζημιώνοντας την Τράπεζα Αττικής. Το «στοίχημα» για την τράπεζα είναι μεγάλο, καθώς μόνο από τις εγγυητικές που έχει εκδώσει στις εταιρείες του κ. Καλογρίτσα, κινδυνεύει με απώλειες ύψους 44 εκατ. ευρώ, καθώς υπολογίζεται ότι η αξία τους ισοδυναμεί με το 40% του συνολικού δανεισμού του εν λόγω επιχειρηματία, ύψους 110 εκατ. ευρώ. Εν ολίγοις, η συνολική «έκθεση» της τράπεζας στον κ. Καλογρίτσα εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 150 εκατ. ευρώ.
Αυτός άλλωστε ήταν και ο βασικός λόγος που τις προηγούμενες εβδομάδες η εταιρεία συναίνεσε στην υποκατάστασή της από την Ακτωρ σε πέντε έργα που είχε αναλάβει και δεν μπορούσε πλέον να εκτελέσει, λόγω έλλειψης ρευστότητας. Ο κατασκευαστικός «βραχίονας» του ομίλου Ελλάκτωρ έχει αρχίσει πλέον να εγκαθίσταται στα εργοτάξια έργων, όπως ο οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ (για το συγκεκριμένο έχει υπογραφεί και συμπληρωματική σύμβαση 13 εκατ. ευρώ το 2016), το έργο του αποχετευτικού δικτύου του Δήμου Διονύσου (τρέχουσας αξίας 10 εκατ. ευρώ), κάποιες εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ κυρίως στην περιοχή του Πειραιά, αλλά και το έργο της τηλεθέρμανσης της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ.
Επί του παρόντος, η Ακτωρ δεν φαίνεται να συζητά το ενδεχόμενο ανάληψης και άλλων έργων από το χαρτοφυλάκιο του κ. Καλογρίτσα και αυτό αφορά ασφαλώς και τον άξονα Πάτρα – Πύργος, ενώ όπως επιβεβαιώνουν και ανώτατα στελέχη του ομίλου, δεν υπάρχει καμία πρόθεση εξαγοράς του ομίλου, διαψεύδοντας τη σχετική φημολογία.