Δεν αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία ικανά να οδηγήσουν σε δεκαετή παραγραφή όσα προέκυψαν εντός της αρχικής πενταετίας και είτε αγνοήθηκαν ή δεν ελήφθησαν προσηκόντως υπόψη από τη φορολογική αρχή. Σύμφωνα με πρόσφατη γνωμοδότηση του Noμικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφορικά με χρήσεις μέχρι 31.12.2013, η πενταετής παραγραφή μπορεί να παρατείνεται κατά ένα έτος εάν τα συμπληρωματικά στοιχεία περιήλθαν σε γνώση της φορολογικής αρχής εντός του τελευταίου έτους της αρχικής πενταετίας.
Σύμφωνα με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η παραπάνω ετήσια παράταση της προθεσμίας παραγραφής δεν έρχεται σε αντίθεση με τις συνταγματικές αρχές της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου.
H πρακτική των διαδοχικών παρατάσεων του χρόνου παραγραφής δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ούτε σε υποθέσεις φόρου κληρονομιών, ασχέτως εάν για έτη πριν από το 2015 έχουν ισχύ ειδικότερες διατάξεις παραγραφής.
Όπως σημειώνει το "enikonomia.gr", το Συμβούλιο Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική την πρακτική των διαδοχικών παρατάσεων του χρόνου παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου ως αντίθετη με τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου (ΣτΕ 1738/2017).
Επισημαίνεται ότι για υποθέσεις που υπάγονται στον φόρο κληρονομιών και ανάγονται σε χρήσεις πριν από το 2015, η παραγραφή ορίζεται δεκαετής εάν έχει υποβληθεί ανακριβής δήλωση και δεκαπενταετής επί παράλειψης δήλωσης ολόκληρης ή μέρους της περιουσίας που αποκτήθηκε.
Τέλος, η φορολογική αρχή έχει δικαίωμα να προβεί σε επανέλεγχο χρήσης, όταν με δικαστική απόφαση ακυρώθηκε προηγούμενη πράξη της για το ίδιο φορολογικό έτος, ακόμη και όταν η υπόθεση δεν αναπέμπεται ρητά σε επανέλεγχο, αλλά μόνο εφόσον η φορολογική αρχή ενεργεί μέσα στον χρόνο της προθεσμίας παραγραφής του σχετικού δικαιώματός της, δηλαδή εντός της προβλεπόμενης πενταετίας.