Σε αυξήσεις των χρεώσεών τους στην καρτοκινητή τηλεφωνία προχωρούν οι τρεις πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Η αρχή έγινε από τη Vodafone, η οποία προχώρησε σε αναπροσαρμογές των τιμολογίων της τον περασμένο Ιούνιο, αναμένεται να ακολουθήσει η Cosmote στις αρχές του επόμενου μήνα και τελευταία η Wind που θα αναπροσαρμόζει τα τιμολόγια καρτοκινητής σε μια ευρεία περίοδο, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο, όπως σημειώνει το "kathimerini.gr".
Κοινή συνισταμένη των αναπροσαρμογών είναι η προσπάθεια ώθησης των καταναλωτών σε πακέτα καρτοκινητής τηλεφωνίας υψηλότερης χρέωσης.
- Η Cosmote στις αλλαγές που ήδη έχει ανακοινώσει, σημειώνει ότι σε κάθε ανανέωση αξίας κάτω των 12 ευρώ το ποσόν πλέον θα έχει ημερομηνία λήξης 60 ημερών, αντί 90 που είχε προηγουμένως.
- Η Wind από την άλλη, θα προσφέρει στους χρήστες πακέτων Q επιπλέον bonus σε δεδομένα μόνον σε όσους πραγματοποιούν ανανεώσεις άνω των 12 ευρώ.
- Η Vodafone καταργεί τo πολύ χαμηλής αξίας πακέτο καρτοκινητής surf & mail 60 αξίας 3,90 ευρώ, ενώ παράλληλα ακολουθεί μια πιο αυστηρή πολιτική για κάθε ανανέωση χρόνου ομιλίας και δεδομένων που γίνεται μετά τις 11 Ιουνίου 2018. Ολες οι ανανεώσεις της εταιρείας στα πακέτα καρτοκινητής (CU, καρτοκινητό Vodafone, Ολυμπιακός κ.λπ.) ισχύουν για 60 ημέρες, αντί 90 ημέρες που ίσχυε πριν.
Με τις κινήσεις αυτές, αλλά και την αύξηση των χρεώσεων, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θέλουν αφενός μεν να αυξήσουν τα έσοδά τους, αφετέρου να ενθαρρύνουν την υψηλότερη χρήση καρτοκινητού.
Γι’ αυτό οι περισσότερες αυξήσεις χρεώσεων συνοδεύονται με μια νέα παροχή, π.χ. μεγαλύτερο χρόνο ομιλίας ή περισσότερα δωρεάν δεδομένα.
Για παράδειγμα:
- Η Wind αυξάνει τη χρέωση για το πακέτο F2G της Wind που προσφέρει 300 λεπτά προς όλους και 200 λεπτά προς Wind/Q, από 6,0 σε 7,0 ευρώ, αλλά συνοδεύεται με επιπλέον πακέτο δεδομένων 100 Mb που ισχύει για 30 ημέρες.
- Η Cosmote αυξάνει τη χρέωση του φοιτητικού πακέτου What’s Up από 6 σε 7 ευρώ. Το πακέτο μέχρι σήμερα προσφέρει 1.000 λεπτά και 400 Mb για ένα μήνα, ενώ μετά την αναπροσαρμογή της χρέωσης τα δωρεάν δεδομένα θα ανέλθουν σε 600 Mb.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να ξεκαθαρίσουν τις βάσεις πελατών τους από τους χαμηλής κατανάλωσης πελάτες. Η αλήθεια είναι ότι οι εταιρείες μέχρι πρόσφατα επιχειρούσαν να διατηρήσουν ένα μεγάλο πελατολόγιο, με οποιαδήποτε έσοδο και αν συνέβαλε κάθε πελάτης.