Με την ανανέωση διπλώματος οι συνταξιούχοι θα χάσουν άλλη μια σύνταξη!

Να αποσύρει την Απόφαση για την ανανέωση της άδειας οδήγησης των οδηγών, μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των 74 ετών, ζητά ο ΣΥΠΑ με επιστολή του στο υπουργείο Υποδομών και στο ΥΠΕΣ.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Με κυρίαρχη τη λογική της ενίσχυσης της φορομπηξίας και της ανταποδοτικότητας το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών καθορίζει για άλλη μια φορά το ζήτημα της χορήγησης αδειών οδήγησης.

«Στρουθοκαμηλίζοντας» και μακριά από την προώθηση μέτρων, που θα διασφαλίζουν την ουσιαστική αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών και την οδική ασφάλεια διατηρεί ένα διάτρητο και αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο.

Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και η υπ’ αριθ. πρωτ. Α3/64720/6117/30-8-2018 Απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών με την οποία καθορίζεται η διαδικασία για την ανανέωση κατηγοριών άδειας οδήγησης οδηγών μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών, με την οποία υποχρεούνται για να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους να πληρώσουν και να περάσουν και από πρακτική εξέταση οδήγησης.

Περνάει στα «ψιλά γράμματα» το Υπουργείο τα εξής ζητήματα:

  • Ότι δεν προκύπτει από κανένα στοιχείο, από καμιά μελέτη ότι οι ηλικιωμένοι φέρουν το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης των ατυχημάτων, ώστε να αποτελεί το ζήτημα αυτό προτεραιότητα του Υπουργείου.
  • Ότι μέχρι σήμερα το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει δώσει λύση στο μεγάλο ζήτημα των διαδικασιών του συνόλου των υποψήφιων οδηγών. Ότι με το ίδιο διάτρητο σύστημασυνεχίζονται οι εξετάσεις οδήγησης, με απλήρωτους μάλιστα όλους τους εξεταστές των υποψηφίων οδηγών, από την 1η Μαΐου 2018 έως και σήμερα.
  • Ότι παραμένει άγνωστο τι θα γίνει, τι θα εφαρμοστεί από 1-10-2018, πότε θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Αντί λοιπόν το Υπουργείο να δώσει λύση στο σύνολο του ζητήματος των εξετάσεων, αποκόβει την ανανέωση των αδειών οδήγησης των 74ρηδων και προσπαθεί να μας πείσει ότι αυτό γίνεται για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη των ατυχημάτων!!!
  • Ότι ο έλεγχος της αξιολόγησης της ικανότητας οδήγησης σε έναν ηλικιωμένο συνδέεται κυρίως με τα ιατρικά δεδομένα κι όχι από την πρακτική εξέταση οδήγησης, δηλ. το παρκάρισμα κλπ.
  • Ότι τα ιατρικά δεδομένα θα έπρεπε να σχετίζονται όχι μόνο με τα αποτελέσματα των εξετάσεων οφθαλμίατρου και παθολόγου, αλλά και με τον εντοπισμό γνωσιακών λειτουργιών, την ταχύτητα έκλυσης αντανακλαστικών κλπ, δηλαδή με έναν ολοκληρωμένο και ενδελεχή ιατρικό έλεγχο κι από νευρολόγο, ΩΡΛ κλπ.
  • Ότι οι ιατρικές εξετάσεις γίνονται με «παράβολα» κι όχι δωρεάν από δημόσια νοσοκομεία.
  • Ότι με το σύστημα, που θέλει να εφαρμόσει το Υπουργείο οι συνταξιούχοι θα χάνουν άλλη μια σύνταξη, από τις πετσοκομμένες, που έχουν μείνει, προκειμένου να πληρώσουν γιατρούς, δάσκαλο οδήγησης και παράβολα. Μόνο για τα παράβολα απαιτούνται κοντά στα 100 ευρώ!!!
  • Ότι η αναφερόμενη στην υπουργική απόφαση διαδικασία προβλέπει την διενέργειά της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, με οποιοδήποτε όχημα χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή, χωρίς να προβλέπει με ποιανού την ευθύνη θα αποτρέπεται κάποιο ατύχημα και ποιες οι ενδεχόμενες ποινικές – αστικές ευθύνες του εξεταστή στην περίπτωση μη αποτροπής του. Δεν μας λένε πως θα υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη ενός οδηγού, του οποίου η άδεια οδήγησης έχει λήξει κλπ.
  • Και τέλος ότι η κάλυψη των αναγκών μετακίνησης των ηλικιωμένων και όλων των ανθρώπων γενικότερα απαιτεί πάνω απ’ όλα δίκτυο σύγχρονων, επαρκών και φτηνών συγκοινωνιών.

Σε όλα αυτά τα ζητήματα δεν δίνει καμιά απάντηση το Υπουργείο, συγκαλύπτοντας τα προβλήματα και τις αρνητικές επιπτώσεις στους ηλικιωμένους, τους συνταξιούχους και τους εργαζόμενους.

Οι εργαζόμενοι των Περιφερειών, στις οποίες ανήκει η εκτέλεση των αρμοδιοτήτων αυτών καλούμε για μια ακόμα φορά το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών:

  1. Να αποσύρει την συγκεκριμένη Απόφαση για την ανανέωση της άδειας οδήγησης των οδηγών μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών.
  2. Να νομοθετήσει την πρόβλεψη δωρεάν ιατρικών εξετάσεων από τα δημόσια Νοσοκομεία, για όλους τους «υποψήφιους» οδηγούς (παλιούς και νέους).
  3. Να καταργήσει τα προβλεπόμενα παράβολα και να εξασφαλίσει την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και επανεκπαίδευση όσων την χρειάζονται.
  4. Να προωθήσει ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την οδική ασφάλεια και θα εξασφαλίζει με διαφάνεια την ορθή εκτέλεση του εξεταστικού έργου, με χορήγηση αποζημίωσης όλων των συναδέλφων, που εργάζονται για το έργο των εξετάσεων (κύριο και βοηθητικό). Να καταβάλει άμεσα όλες τις αποζημιώσεις, που οφείλει στους συναδέλφους εξεταστές.
  5. Να πάρει μέτρα για δημόσιες, δωρεάν, σύγχρονες και επαρκείς συγκοινωνίες σε όλη τη χώρα.

Κοιν/ση

  • ΕΝΠΕ
  • Κόμματα Βουλής (πλην ΧΑ)
  • Συνταξιουχικές Οργανώσεις»

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Μειώθηκαν οι καθαροί μισθοί στον ιδιωτικό τομέα την περίοδο 2020-2024!

Για πέντε συνεχή χρόνια (2020-2024) ο μέσος μισθός αυξήθηκε κατά 14,25% ενώ ο φόρος εισοδήματος …