Ελεγκτές Οδικής Ασφάλειας έρχονται προσεχώς

Μία νέα κατηγορία ελεγκτών έρχεται και υπόσχεται ως αποτέλεσμα καλύτερους και ασφαλέστερους δρόμους. Οι ελεγκτές οδικής ασφάλειας πολύ σύντομα θα είναι μία πραγματικότητα και όπως αναφέρθηκε στο 7ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας που διοργανώνεται στη Λάρισα από τον Νίκο Ηλιού, καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ήδη πιστοποιηθεί οι πρώτοι τριάντα.

Στην ομιλία του σημείωσε πως μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εκπαιδευμένοι-πιστοποιημένοι ελεγκτές οδικής ασφάλειας στη χώρα. Η σχετική προκήρυξη είναι στον αέρα από την Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντήρησης και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι υλικό του ΙΜΕΤ και απευθύνεται σε μηχανικούς με εμπειρία σε τεχνολογίες οδικής ασφάλειας. Αυτοί που τελικά θα τα καταφέρουν θα λάβουν τριετή πιστοποίηση κατά ELOT EN/ISO/IEC 17024E και θα είναι πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουν τα "σαφάρι" στους δρόμους της χώρας.

Μέχρι σήμερα σύμφωνα με το "ypodomes.com", υπόχρεοι τέτοιων ελέγχων ήταν μόνο τα έργα υποδομής στο Διευρωπαϊκό δίκτυο όμως σύντομα με την αναθεωρημένη οδηγία θα συμπεριλαμβάνονται όλοι οι οδικοί άξονες της χώρας. Η μέθοδος θα περιλαμβάνει ανάλυση διεθνών πρακτικών και προδιαγραφών σχετικά με τον έλεγχο οδικής ασφάλειας που θα οδηγεί στην βελτίωση των υποδομών.

Που θα εφαρμόζεται ο έλεγχος οδικής ασφάλειας; σε όλα τα στάδια είναι η απάντηση. Κατά τη διάρκεια των μελετών (και μάλιστα σε όλα τα στάδια των μελετών), κατά την διάρκεια της κατασκευής (λίγο πριν την παράδοση τους και σε ζώνες εκτέλεσης εργασιών) και κατά τη λειτουργία (κυρίως σε αρχικό στάδιο).

Βέβαια όπως όλες οι νέες εφαρμογές, υπάρχουν και τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτό το νέο πεδίο ελεγκτών. Όπως αναρωτιούνται ακαδημαϊκά στελέχη κάποια από αυτά είναι αν θα υπάρχουν ποινικές ευθύνες σε περίπτωση τροχαίου σε ένα δρόμο που έχει περάσει από έλεγχο οδικής ασφάλειας, πως θα πληρώνεται ο ελεγκτής, για τι χρονικό διάστημα θα ισχύει ο πιστοποιημένος έλεγχος και αν θα υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα με το υλικό κατασκευής πάνω ή κάτω από το δρόμο, αν επαρκού οι ελεγκτές και τελικά πόσοι πρέπει να είναι κ.α.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Έκρηξη απολύσεων και μερικής απασχόλησης τον Οκτώβριο 2024!

● 131.191 περισσότερες απολύσεις από προσλήψεις!! ● Οι 54 στις 100 νέες θέσεις εργασίας με …