Προγράμματα για 32.500 Μόνιμους Υπαλλήλους

Τη διαμόρφωση στοχευμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων πρόκρινε ο ΓΓ του υπουργείου Εσωτερικών Κ. Πουλάκης για τους 32.500 μονίμους υπαλλήλους των δήμων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πολλοί εκ των οποίων -όπως είπε- δεν έχουν καν περάσει από την προβλεπόμενη εισαγωγική εκπαίδευση για τη μονιμοποίησή τους, ενώ ορισμένοι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις ευθύνης στη διοικητική ιεραρχία, λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Η πρόταση του κ. Πουλάκη, έγινε στη διάρκεια του Καινοτόμου Εργαστηρίου που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝΕΠ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), σήμερα Τρίτη, 6 Νοεμβρίου, με τίτλο «Το Δημόσιο που μαθαίνει και αλλάζει: σύγχρονες προκλήσεις και προσανατολισμοί της επιμόρφωσης στον Δημόσιο Τομέα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η υιοθέτηση θεσμικών αλλαγών στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο του «Κλεισθένη», η διαδικασία επανασχεδιασμού των αρμοδιοτήτων και απλοποίησης και προτυποποίησης των διοικητικών διαδικασιών των ΟΤΑ, αλλά και η εισαγωγή νέων ψηφιακών εργαλείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, «καθιστούν ακόμα πιο αναγκαία, χρήσιμη, αλλά και ενδιαφέρουσα την επιμόρφωση του εν λόγω έμψυχου δυναμικού».

Ακολουθεί ολόκληρη του Κ. Πουλάκη

«Είναι ιδιαίτερη χαρά για μένα η πρόσκληση της Προέδρου του ΕΚΔΔΑ, κ. Ιφιγένειας Καμτσίδου, να απευθύνω έναν σύντομο χαιρετισμό στο εργαστήριο που διοργανώνει το Εθνικό Κέντρο, με τον εξαιρετικά εύστοχο τίτλο «Το Δημόσιο μαθαίνει».

  • Και λέω εξαιρετικά εύστοχο, γιατί δεν ήταν πάντα και για όλους αυτονόητο ότι ο Δημόσιος Τομέας είναι ένας ζωντανός οργανισμός, είναι οι άνθρωποί του, και ως εκ τούτου δεν είναι αναγκαστικά ο βαρύς, δυσκίνητος, απαρχαιωμένος μηχανισμός που κάποιοι ήθελαν να παρουσιάζουν. Αντίθετα, το Δημόσιο μπορεί να μαθαίνει, μπορεί να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες και στις δυνατότητες της κοινωνίας κάθε εποχή.

Πολύ σωστά, λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, επικεντρώνεται στο συγκεκριμένο εργαστήριο στο ερώτημα πώς μπορεί να ενισχυθεί το όφελος που προκύπτει από την επιμόρφωση στο Δημόσιο Τομέα. Με άλλα λόγια, πώς θα σχεδιαστεί η επιμόρφωση των ανθρώπων του Δημόσιου Τομέα, ώστε οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν να έχουν τη μέγιστη δυνατή προστιθέμενη αξία, όχι μόνο για τους ίδιους και τις ίδιες, αλλά και για την υπηρεσία τους και συνολικά για το επίπεδο της Δημόσιας Διοίκησης στη χώρα μας.

  • Για το λόγο αυτό, άλλωστε, το ΕΚΔΔΑ προτείνει δύο συγκεκριμένους άξονες για τη σημερινή συζήτηση. Ο ένας αφορά την επιμόρφωση των προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων των οργανικών μονάδων του Δημοσίου, ως πυρήνες μέσω των οποίων θα διαχυθεί αποτελεσματικότερα η γνώση σε όλο το εύρος του Δημοσίου. Και ο δεύτερος αφορά την επιμόρφωση των υπαλλήλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  • Θα μου επιτρέψετε σε ένα μόνο λεπτό να πω εν συντομία κάποιες σκέψεις για το δεύτερο θέμα, που εμπίπτει και περισσότερο στην καθ’ ύλην αρμοδιότητά μου, όχι βέβαια ως εισηγητής του εργαστηρίου.

Συγκριτικά προς άλλους φορείς του δημόσιου τομέα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει την ιδιαιτερότητα να διαθέτει πολύ περισσότερους υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τους υπαλλήλους πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης. Με βάση το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Δημοσίου, στους ΟΤΑ πρώτου βαθμού και στα νομικά πρόσωπα αυτών υπηρετούν αυτή τη στιγμή περίπου 12,5 χιλιάδες υπάλληλοι ΙΔΑΧ και 20 χιλιάδες μόνιμοι υπάλληλοι, δηλαδή συνολικά 32.500 υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επίσης, δεύτερη ιδιαιτερότητα της Αυτοδιοίκησης είναι ότι μεγάλο μέρος του συγκεκριμένου έμψυχου δυναμικού βρέθηκε σε θέσεις αορίστου χρόνου είτε κατ’ εφαρμογή του π.δ. 164/2004 περί μετατροπής των επαναλαμβανόμενων συμβάσεων ορισμένου χρόνου είτε λόγω μεταφοράς από επιχειρήσεις ΟΤΑ που λύθηκαν κ.λπ. Έτσι, πολλοί από τους υπαλλήλους αυτούς δεν έχουν καν περάσει από την προβλεπόμενη εισαγωγική εκπαίδευση για τη μονιμοποίησή τους.

  • Από την άλλη πλευρά, όλοι και όλες γνωρίζουμε ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν σημαντική έλλειψη προσωπικού, κυρίως δε εξειδικευμένου προσωπικού πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, πολύ συχνά οι υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να εκτελέσουν σύνθετα και απαιτητικά καθήκοντα, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις ευθύνης στη διοικητική ιεραρχία.
  • Από τα παραπάνω προκύπτει, κατά τη γνώμη μας, το συμπέρασμα ότι πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα η διαμόρφωση στοχευμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων από το ΕΚΚΔΑ, με στόχο την προσωπική και διοικητική εξέλιξη και τη βέλτιστη αξιοποίηση των υπαλλήλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΟΤΑ. Πρόκειται για έναν ανθρώπινο πλούτο που δεν πρέπει να αφήσουμε να πάει χαμένος.

Άλλωστε, και με αυτό θα κλείσω, στη δεδομένη χρονική συγκυρία υπάρχει ένας επιπλέον λόγος. Η πρόσφατη υιοθέτηση σημαντικών θεσμικών αλλαγών στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του «Κλεισθένη», η διαδικασία επανασχεδιασμού των αρμοδιοτήτων και απλοποίησης και προτυποποίησης των διοικητικών διαδικασιών των ΟΤΑ, αλλά και η εισαγωγή νέων ψηφιακών εργαλείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, νομίζω ότι καθιστούν ακόμα πιο αναγκαία, χρήσιμη, αλλά και ενδιαφέρουσα την επιμόρφωση του εν λόγω έμψυχου δυναμικού.

  • Μέσα από τη διαδικασία αυτή, ελπίζω ότι θα προκύψουν στελέχη εξειδικευμένα, ικανά, αλλά και με αυτοπεποίθηση, που θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο συνεχώς εξελισσόμενο αυτοδιοικητικό γίγνεσθαι, προς όφελος της Αυτοδιοίκησης και, τελικά, της ελληνικής κοινωνίας.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία στο σημερινό εργαστήριο και αναμένω και εγώ με ενδιαφέρον τα συμπεράσματα που θα προκύψουν».


Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Gigabit Voucher 200 ευρώ σε όλους για γρήγορο internet

Gigabit Voucher 200 ευρώ σε όλους για γρήγορο internet. Οδηγίες για την αίτηση και την …