Τι κάνει μια δουλειά καλύτερη ακόμα και απ’ τις απολαβές;

Ο νόμος της έλξης λέει, μεταξύ άλλων, ότι ευγνωμονώντας έρχονται ωραία πράγματα στη ζωή σου. Αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που ευχαρίστησες κάποιον εργαζόμενο στην επιχείρηση σου, έναν συνεργάτη ή το αφεντικό σου;

Ο Robert Emmons, καθηγητής ψυχολογίας και συγγραφέας του The Little Book of Gratitude: Creating a Life of Happiness and Wellbing by Giving Thanks, σημειώνει όπως παρουσίασε το "askmen", ότι η ευγνωμοσύνη είναι απόλυτα ζωτική στο εργασιακό περιβάλλον.

Βελτιώνει την εργασιακή κουλτούρα

«Η έλλειψη ευγνωμοσύνης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια στη δουλειά, σε απουσία και συχνά σε επαγγελματική εξουθένωση», επισημαίνει ο Emmons. «Σε πολλούς οργανισμούς η εργασιακή κουλτούρα είναι τοξική και τα συμπτώματά της είναι η εκμετάλλευση, τα παράπονα, οι ενστάσεις, τα κουτσομπολιά και η αρνητικότητα». Η έκφραση ευγνωμοσύνης είναι η θεραπεία απέναντι σε αυτά τα συμπτώματα, σύμφωνα τον Emmons. Γιατί; Το εξηγεί καλύτερα στους παρακάτω λόγους.

Δυναμώνει τις ομάδες

Η ευγνωμοσύνη βοηθά στη διαμόρφωση, στην ενδυνάμωση των σχέσεων αλλά και στην αμοιβαιότητα. «Δεν είναι μόνο μια απάντηση στην καλοσύνη που έλαβες αλλά και ένα κίνητρο για καλοπροαίρετες πράξεις από την πλευρά σου», αναφέρει ακόμη ο συγγραφέας του βιβλίου.

Είναι καλύτερο κίνητρο από τα χρήματα

Ερευνητές του London School of Economics κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα οικονομικά κίνητρα μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ όταν θες να κινητοποιήσεις τους εργαζόμενους. Μια ανάλυση 51 διαφορετικών πειραμάτων διαπίστωσε ότι «τα κίνητρα μπορεί να μειώσουν τη φυσική κλίση ενός εργαζόμενου να ολοκληρώσει μια εργασία ή να αντλήσει ευχαρίστηση από το να την κάνει».

Η εκτίμηση είναι ένα πολύ καλύτερο κίνητρο

Σύμφωνα με μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια οι ερευνητές διαπίστωσαν το ότι η εκτίμηση είναι καλύτερο κίνητρο. Προκειμένου να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες και τους ζήτησαν να κάνουν κλήσεις για τη συγκέντρωση δωρεών σε αποφοίτους. Η μια ομάδα ακολούθησε την παραδοσιακή μέθοδο κάνοντας τηλεφωνικές κλήσεις ενώ στην άλλη δόθηκε μια ομιλία στην οποία τους ευχαρίστησαν για τις προσπάθειες τους. Η δεύτερη ομάδα τελικά έκανε διπλάσιες τηλεφωνικές κλήσεις.

Πως θα το κάνεις

Πρέπει να είσαι αυθεντικός. Δεν υπάρχει όριο στο πώς θα την εκφράσεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κόσμος «διψά» για αυθεντικές πράξεις ευγνωμοσύνης. Όλοι θέλουν να ακούν έναν καλό λόγο, να νιώθουν ότι αξίζουν, να τους δείχνεις αναγνώριση. Είναι ανθρώπινο.

Πόσο μάλλον σε ένα χώρο εργασίας. Έτσι, τα εργασιακά προγράμματα αναγνώρισης αποτελούν τέτοιες, μικρές, εκφράσεις ευγνωμοσύνης. Ένα απλό ευχαριστώ, το να αναγνωρίζεις την προσπάθεια του συναδέλφου σου ή να προσφέρεσαι να τον βοηθήσεις είναι κάτι μικρό που έχει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις.

Ακόμα πιο σημαντική είναι η ειλικρίνεια. Να μην υπάρχει «ατζέντα» πίσω από τα λεγόμενα σού. Να γνωρίζουν όλοι ότι είσαι ντόμπρος. Ένας ηγέτης που ευχαριστεί με καθαρά κυνική συμπεριφορά ή για να πετύχει αυτό που θέλει, είναι απίθανο να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συναδέλφων του. Η ευγνωμοσύνη, λοιπόν, είναι η απόλυτη ουσία που θα βελτιώσει την απόδοση στην εργασία σου. Και ως επακόλουθο θα έχει να γίνει η ζωή σου καλύτερη.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Συντάξεις χηρείας από το 2025. Το ποσό μετά την αύξηση

Συντάξεις χηρείας από το 2025. Το ποσό μετά την αύξηση. Από την 1/1/2025 μέσω της …