Ποια Κτελ πήραν το χαρτί της έξωσης και τι σηματοδοτεί αυτό

Την έξωση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής, τον διαχωρισμό του Λεκανοπεδίου σε πέντε βασικούς άξονες και τη δημιουργία ισάριθμων νέων αφετηριών σε σταθμούς µέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, προαστιακός σιδηρόδρομος), προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο της Αθήνας, προωθεί ο OAΣA.

Η μείωση της διαδρομής που εκτελείται σήμερα από τα ΚΤΕΛ θα επιφέρει και μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων από 0,20 έως τουλάχιστον 1,40 ευρώ, καθώς το κόμιστρο των ΚΤΕΛ προκύπτει από αλγόριθμο, στον οποίο υπολογίζεται και η καλυπτόμενη χιλιομετρική απόσταση.

Ο Οργανισμός έχει έτοιμη την πρότασή του, την οποία παρουσιάζει το Έθνος και θα αποτελέσει τη βάση έναρξης του διαλόγου µε τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ Αττικής.

Όσον αφορά στα εισιτήρια, οι συχνοί χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόμενοι, φοιτητές, κ.λπ.), οι οποίοι θα προμηθευτούν τη μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών αξίας 30 ευρώ, εμφανίζονται ωφελημένοι έως και κατά 24% βάσει των παραδειγμάτων που υπολογίστηκαν µε μετάβαση και επιστροφή, στο πλαίσιο διερεύνησης των επιπτώσεων της τιμολογιακής πολιτικής από την ομάδα εργασίας του ΟΑΣΑ.

Η φιλοσοφία της νέας τιμολόγησης στηρίζεται στη μείωση της τιμής του εισιτηρίου που χρεώνουν τώρα τα ΚΤΕΛ, καθώς µε τη μεταφορά των αφετηριών θα μειωθούν χιλιομετρικά οι διαδρομές που εκτελούν και κατά συνέπεια και τα λειτουργικά κόστη.

Έτσι, μεταξύ άλλων προτείνεται η μείωση της τιμής του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ Μαραθώνα από τα 4,1 στα 3,3 ευρώ, του ΚΤΕΛ Ραφήνας από τα 2,6 στο 1,8 ευρώ, του ΚΤΕΛ Αναβύσσου από τα 5,1 στα 3,7 ευρώ και του ΚΤΕΛ Μεγάρων από 4,1 στα 3,9 ευρώ.

Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις περιστασιακών χρηστών, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούσαν τα μέσα του ΟΑΣΑ, η νέα συνολική χρέωση θα είναι μεγαλύτερη, καθώς η μεταφορά των αφετηριών θα τους αναγκάσει να κινούνται και µε τα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Για παράδειγμα περιστασιακός επιβάτης που διαμένει στην Κινέτα και θέλει να μετακινηθεί στο Θησείο (σημερινό τέρμα των ΚΤΕΛ δυτικής Αττικής) θα χρεωθεί µε 2,4 ευρώ παραπάνω, καθώς η συγκεκριμένη μετακίνηση τού κόστιζε 11,6 ευρώ έως τώρα, ενώ µε τη νέα τιμολόγηση θα του κοστίσει συνολικά 14. 3,6 εκατ. μετακινήσεις.

Οι νέες αφετηρίες των ΚΤΕΛ Αττικής, µε τα οποία γίνονται περισσότερες από 3,6 εκατομμύρια μετακινήσεις τον χρόνο βάσει των στοιχείων της επιβατικής κίνησης, θα απομακρυνθούν από την οδό Μαυρομματαίων και την πλατεία Αιγύπτου και θα δημιουργηθούν στα εξής σημεία:

Κηφισιά (Βόρειος άξονας): Το αφαιρούμενο τμήμα της διαδρομής των ΚΤΕΛ αγγίζει τα 13 χιλιόμετρα και από εκεί θα ξεκινούν και θα καταλήγουν τα ΚΤΕΛ της Σκάλας Ωρωπού µε 13 δρομολόγια ημερησίως, του Καπανδριτίου µε 12 δρομολόγια και των Αγίων Αποστόλων µε 11 δρομολόγια.

  • Οι δευτερεύοντες προορισμοί που θα εξυπηρετούνται είναι ο Ωρωπός, το Μαρκόπουλο, το Δήλεσι, το Χαλκούτσι και ο Βαρνάβας.
  • Νομισματοκοπείο (Ανατολικός άξονας): Από εκεί θα ξεκινούν και θα καταλήγουν τα ΚΤΕΛ της Ραφήνας µε 32 δρομολόγια την ημέρα, της Νέας Μάκρης µε 32 δρομολόγια και του Μαραθώνα µε 21 δρομολόγια.
  • Οι δευτερεύοντες προορισμοί που θα εξυπηρετούνται από το σημείο είναι το Γραμματικό και η Αγία Μαρίνα.

Νότιος μεσογειακός άξονας: Οι βασικοί προορισμοί, που επίσης θα καταλήγουν στο Νομισματοκοπείο, θα είναι το Κορωπί, το Μαρκόπουλο Μεσογείων και το Λαύριο.

  • Και οι τρεις γραμμές θα έχουν από 31 δρομολόγια ημερησίως και δευτερευόντως θα εξυπηρετείται και η Κερατέα.
  • Η μείωση του μήκους στους δύο άξονες του Νομισματοκοπείου φτάνει έως τα 8 χιλιόμετρα

Ελαιώνας (δυτικός άξονας): Προβλέπονται 31 δρομολόγια την ημέρα στη γραμμή ΚΤΕΛ για τα Μέγαρα και 5 για τα Βίλια, ενώ θα εξυπηρετούνται οι Ερυθρές, η Κινέτα και το Αλεποχώρι.

  • Το μήκος της διαδρομής μειώνεται κατά 2 χιλιόμετρα.

Ελληνικό (Νότιος παραλιακός άξονας): Οι βασικοί προορισμοί είναι Ανάβυσσος µε 10 δρομολόγια, Π. Φώκαια µε 7 δρομολόγια και Σούνιο µε 7 δρομολόγια.

  • Οι δευτερεύοντες προορισμοί που θα εξυπηρετούνται θα είναι το Λαγονήσι, η Σαρωνίδα και το Λαύριο και το μήκος της διαδρομής µε ΚΤΕΛ μειώνεται κατά 14 χιλιόμετρα.

Κορωπί (Νότιος μεσογειακός άξονας): Οι βασικοί προορισμοί που θα εξυπηρετούνται είναι το Πόρτο Ράφτη (16 δρομολόγια ημερησίως) και η Π. Φώκαια (15 δρομολόγια).

  • Οι δευτερεύοντες προορισμοί που θα εξυπηρετούνται είναι ο Κουβαράς, τα Καλύβια, το Δασκαλειό και η Βραυρώνα, ενώ το αφαιρούμενο τμήμα της διαδρομής από τα ΚΤΕΛ φτάνει τα 23 χιλιόμετρα.

 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης: Στο 98% η απορρόφηση πόρων - Στο 130% οι εντάξεις έργων

Σύμφωνα με στοιχεία από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τηρούνται σε μεγάλο βαθμό τα …