Μπορεί η κρίση που πλήττει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια να έχει φέρει τα πάνω κάτω και να έχει αλλάξει ριζικά τις καταναλωτικές μας συνήθειες ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να αγγίζει τον Άι Βασίλη και τα παιδικά παιχνίδια.
Όποιος τολμήσει ειδικά αυτές τις ημέρες να ανοίξει τηλεόραση, θα παρασυρθεί από ένα χείμαρρο πολύχρωμων διαφημίσεων, οι οποίες βρίσκουν εύκολα θύματα τους μπόμπιρες και φυσικά τους γονείς τους. Μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια, δηλαδή την περίοδο της κρίσης, η αξία των εισαγωγών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αυξήθηκε απλώς, αλλά εκτινάχθηκε κατά 41%!
Σύμφωνα, δε, με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, τα παιχνίδια που εισάγει η Ευρώπη από τρίτες χώρες φτάνουν στα 7,4 δις ευρώ!!!
Και τι γίνεται στην Ελλάδα; Όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά βρίσκεται στη μέση της βαθμολογίας, με εισαγωγές παιχνιδιών που ξεπερνούν τα 103 εκατ. Ευρώ, αδυνατώντας να αντισταθεί στο βομβαρδισμό κάθε μορφής νέου- και ακριβού- παιχνιδιού- παρά την πίεση των εισοδημάτων.
Έχει, μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δει κανείς πώς ακριβώς κλιμακώθηκε η εισαγωγή άρα και η κατανάλωση παιχνιδιών στη χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια, όταν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και η αγοραστική δύναμη ακολουθούσαν αντίστροφη πορεία:
- Το 2009: 82,6 εκατ. ευρώ.
- Το 2010: 87,8 εκατ. ευρώ.
- Το 2011: 84,5 εκατ. ευρώ.
- Το 2012: 69 εκατ. ευρώ.
- Το 2013: 81,5 εκατ. ευρώ.
- Το 2014: 88 εκατ. ευρώ.
- Το 2015: 70,9 εκατ. ευρώ.
- Το 2016: 99,8 εκατ. ευρώ.
- Το 2017: 103 εκατ. ευρώ.
Είναι ενδεικτικό ότι χώρες με μεγαλύτερο πληθυσμό ή κατά κεφαλήν ΑΕΠ, βρίσκονται κάτω από τη χώρα μας στις εισαγωγές παιχνιδιών, όπως η Αυστρία ή Ιρλανδία, ενώ η μνημονιακή Πορτογαλία εισάγει παιχνίδια αξίας μόλις 22,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου όσα και η Βουλγαρία.
Θα ήταν φυσικά, μάλλον περιττό να αναρωτηθεί κανείς από πού εισάγει η Ελλάδα και η υπόλοιπη Ευρώπη, τα παιχνίδια της. Σε ποσοστό 86% προέρχονται από την Κίνα, με μόλις 3% από το Βιετνάμ και 2% από Χονγκ Κονγκ και Ινδονησία.
Οι εξαγωγές παιχνιδιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιορίζονται σε 1,4 δις ευρώ, με βασικούς πελάτες τις ΗΠΑ, την Ελβετία και τη Ρωσία. Θα πρέπει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι οι βασικοί εξαγωγείς παιχνιδιών είναι η Γερμανία και η Τσεχία, που κατέχουν το 21% και 25% του μεριδίου, αντιστοίχως. Όσο για την Ελλάδα, η αξία των εξαγωγών παιχνιδιών της, βρίσκεται στα περίπου 13 εκατ. ευρώ…