«Προεκλογικός» έλεγχος Σπίρτζη στα ταμειακά διαθέσιμα της Εγνατίας Οδού

Να ελέγξει τα ταμειακά διαθέσιμα της Εγνατίας Οδού, ύψους 188 εκατομμυρίων ευρώ, επιχειρεί ο υπουργός Υποδομών για την υλοποίηση έργων με έντονο προεκλογικό άρωμα τα οποία δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο της εταιρείας.
Ο Χρήστος Σπίρτζης έστειλε επείγουσα επιστολή στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στις 10 Ιανουαρίου, απευθύνοντας προειδοποίηση να μην δεσμευθούν τα διαθέσιμα της Εγνατίας για έργα βαριάς συντήρησης, παρά το γεγονός πως αυτά είναι απαραίτητα.
Μεταξύ των έργων που θέλει ο υπουργός να κατασκευαστούν είναι η τοποθέτηση ξύλινου δαπέδου στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, από το λιμάνι έως το Λευκό Πύργο, στα πρότυπα της ανάπλασης της νέας παραλίας της πόλης.
Εξετάζεται επίσης η αναβάθμιση τελωνείων, η κατασκευή οδικών αξόνων στη βόρεια Ελλάδα και η κατασκευή διοδίων στις εισόδους της χώρας.
Η απαίτηση του κου Σπίρτζη εκδηλώνεται σε μία περίοδο στην οποία η Εγνατία Οδός έχει μεγάλα έξοδα, δεδομένου πως βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή τριών ακόμα σταθμών στην Καβάλα, το Αρδάνιο Έβρου και τα Σιάτιστα Κοζάνης.
Στην Εγνατία Οδό δεν έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ εργασίας βαριάς συντήρησης, οι οποίες αφορούν πρωτίστως στην αλλαγή οδοστρώματος. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που εφαρμόζονται διεθνώς πρέπει να λαμβάνουν χώρα κάθε 8 χρόνια. Τα νεότερα τμήματα του οδοστρώματος στην Εγνατία μετρούν ήδη 9 έτη ζωής.
Η επιστολή του υπουργού Υποδομών εντάσσεται στην προσπάθειά του να εκτροχιάσει το διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες, ο οποίος αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
Είναι ενδεικτικό πως αρνείται να υπογράψει κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων στην Ασπροβάλτα και το Ωραιόκαστρο στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι είναι έτοιμοι, παρά το γεγονός πως ο υπουργός Οικονομικών έχει υπογράψει την απόφαση.
Στο τέλος Δεκεμβρίου έστειλε εγκύκλιο στην Εγνατία Οδό, αναβάλλοντας την αύξηση της τιμής των διοδίων και διατηρώντας την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας από την υποχρέωση καταβολής διοδίων.
Την ίδια περίοδο είχε λάβει απόφαση με την οποία το σύνολο του προσωπικού της Εγνατίας Οδού μπορούσε να μεταφερθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα μεταφοράς 4 μηχανικών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Κοζάνη, παρά το γεγονός πως εδώ και πέντε έτη δεν υπάρχει καν γραμμή τρένου.
Η μηδενική πρόοδος στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αναμένεται να απασχολήσει τους επικεφαλής των θεσμών οι οποίοι επιστρέφουν στην Αθήνα τη Δευτέρα.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι 10 μετοχές - οδηγοί της ανόδου το 2024

Παρά το γεγονός ότι ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. καταγράφει άνοδο 8,08% από τις αρχές …