Σε καλό δρόμο το ν/σ για τις εξετάσεις υποψήφιων οδηγών - Θετικές κρίσεις αλλά και πολλές ενστάσεις

Σε καλό δρόμο το ν/σ για τις εξετάσεις υποψήφιων οδηγών - Θετικές κρίσεις αλλά και πολλές ενστάσεις

Θετικά ως προς την αρχή του νομοσχεδίου για τη δοκιμασία των προσόντων και της συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, αλλά και με επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητά του στο να πατάξει τα κυκλώματα διαφθοράς και να εξασφαλίσει αξιόπιστες εξετάσεις, τοποθετήθηκαν αρκετοί εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων, που προσκλήθηκαν στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για να τοποθετηθούν επί του νομοσχεδίου.

Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ελλάδας (ΟΕΥΟΕ) Γ. Χριστοδούλου διατύπωσε μεταξύ άλλων τις ενστάσεις της Ομοσπονδίας σε ότι αφορά την παραχώρηση των εκπαιδευτικών οχημάτων, και κάλεσε τον υπουργό λαμβάνοντας υπόψιν την πεντάμηνη αποχή από τις εξετάσεις να παρατείνει την παράταση ισχύος από τέσσερις σε τουλάχιστον οκτώ μήνες, ώστε να μπορέσει να υπάρξει αποσυμφόρηση της κατάστασης και του κοινωνικού συνόλου, και να μη σταματήσουν εκ νέου οι εξετάσεις - κάτι που, όπως εκτίμησε, θα οδηγούσε σε θάνατο τον κλάδο.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντής Ηλιάδης, κατηγόρησε την κυκβέρνηση πως «δεν ψάχνετε τη διαφάνεια αλλά εξιλαστήρια θύματα, την εξόντωση του εκπαιδευτή». Και εμείς θέλουμε διαφάνεια, θέλουμε τις κάμερες στις εξετάσεις, δεν είναι όμως ο εκπαιδευτής το πρόβλημα, είπε χαρακτηριστικά και υποστήριξε ότι υπάρχει ένα σοβαρό θέμα, επειδή στις εξετάσεις δεν θα είναι παρών ο εκπαιδευτής – κάτι που συνεπάγεται «κίνδυνο στους δρόμους».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Κ. Αγοραστός, ανέφερε πως η αναγκαιότητα του σχεδιασμού και της υλοποίησης δράσεων αναβάθμισης και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας μέσω ενός εκσυγχρονισμένου κανονιστικού πλαισίου δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, ασφαλώς αποτελεί στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη χώρα μας και σε αυτό συμφωνούμε όλοι μας. Εξέφρασε ωστόσο τις επιφυλάξεις του εάν το συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί να οδηγήσει σ’ αυτή την κατεύθυνση, και αναφέρθηκε σε μια σειρά από θέματα όπως στην υποστελέχωση διευθύνσεων μεταφορών, υπηρεσιών, στη χωροθέτηση, σχεδιασμό, τρόπο χρηματοδότησης και κατασκευή νέων, απαιτουμένων, ειδικών χώρων – πίστες ανά περιφερειακή ενότητα.

Επικριτική για το νέο νομοσχέδιο και τους χειρισμούς του υπουργείου Μεταφορών και προσωπικά του υπουργού Μεταφορών, ήταν κι η Βέτα Πανουτσάκου, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδος, η οποία και έκανε λόγο για διάλυση των υπηρεσιών του υπουργείου και των Περιφερειών εάν οι εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης ενταχθούν στη διάρκεια του κανονικού ωραρίου εργασίας των εργαζομένων εξεταστών, με δεδομένες τις ελλείψεις που υπάρχουν. Χαρακτήρισε επίσης ακατανόητη τη διαδικασία της πρακτικής επανεξέτασης που προβλέπεται πλέον για τους ηλικιωμένους οδηγούς. «Το σχέδιο νόμου είναι αποσπασματικό, δεν διασφαλίζει το δημόσιο χαρακτήρα των εξετάσεων και δεν επιλύει προβλήματα αλλά τα ενισχύει» είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιος Λυμπερόπουλος, είπε πως πρόκειται για μια παρέμβαση που έρχεται να διορθώσει πολλά στραβά και κακές στρεβλώσεις και σημείωσε χαρακτηριστικά «πως πρέπει να τα διορθώσουμε όλοι μαζί και όχι να είμαστε επιθετικοί σε ό,τι καινούργιο γίνεται και να μένουμε πάντα στο παλιό και να μη γίνεται τίποτα».

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ» - (ΙΟΑΣ) Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, στην τοποθέτησή της υποστήριξε πως το σχέδιο νόμου, εάν εφαρμοστεί όπως προτείνεται, θα αντιμετωπίσει υφιστάμενα προβλήματα - παθογένειες του υφιστάμενου συστήματος, και θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Συμφωνούμε, πρόσθεσε, με τη διαδικασία δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών, την ηλεκτρονική καταγραφή των υποψηφίων οδηγών, την εποπτεία και αξιολόγηση εκπαιδευτών και εξεταστών, τους χώρους ενέργειας δοκιμασιών, καθώς και τα προτεινόμενα για τη συνοδευόμενη οδήγηση και την επαναξιολόγηση των ικανοτήτων ηλικιωμένων οδηγών. Πιστεύουμε όμως, ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θα κριθεί από την άμεση εξασφάλιση της υλικοτεχνικής υποδομής, για την όσο το δυνατόν ταχύτερη εφαρμογή του.

Η Μαρίλυ Χριστοφή, εμπειρογνώμων για θέματα προσβασιμότητας ΑμεΑ, ζήτησε σε ότι αφορά τις εξετάσεις για λήψη άδειας οδήγησης ατόμων με κινητικές αναπηρίες, να δημιουργηθούν εξεταστικά κέντρα σε κάθε Περιφέρεια, ή αρχικά σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, αντίστοιχα με τον ΗΝΙΟΧΟ που λειτουργεί στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης. Σκοπός είναι να αποσυμφορηθεί το τελευταίο, μιας και όλα τα άτομα με κινητικές αναπηρίες καταφεύγουν σ' αυτό από όλη τη χώρα με ό,τι σημαίνει αυτό σε χρόνο και κόστος για τα άτομα αυτά. Το δεύτερο ζήτημα αφορά στην άρση θεμάτων που γεννούν διακρίσεις σε βάρος κωφών και βαρήκοων υποψηφίων οδηγών, που εστιάζονται στην απουσία πρόβλεψης πιστοποιημένου διερμηνέα σε όλες τις φάσεις των εξετάσεων και στην άρση μέτρων που γεννούν διακριτική μεταχείριση σε βάρος των ατόμων αυτών, όπως αναφέρονται κάποιες εξετάσεις σε ΟΡΛ κλπ., τη στιγμή που ήδη τα άτομα αυτά διαθέτουν πιστοποίηση κώφωσης.

Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος, ανέφερε πως το σχέδιο νόμου αυτό είναι στην ουσία το τελευταίο κομμάτι ενός παζλ που παραμένει ακόμα σταθερό με προσλαμβάνουσες και σταθερές του 1985. «Ως εκ τούτου, στεκόμαστε κριτικά πάνω σε αυτό, αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός «απ' το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα» και κατέθεσε ένα υπόμνημα με σειρά προτάσεων και παρατηρήσεων επί του σχεδίου. «Το νομοσχέδιο ασχολείται μόνο με την αξιολόγηση και καθόλου με την εκπαίδευση. Όμως έστω και έτσι, ταράζει τα λιμνάζοντα νερά του χώρου και δημιουργεί θετικό πρόσημο» ανέφερε ο κ. Ζωγράφος, ο οποίος υποστηρίζει ότι, αν θέλουμε να μειώσουμε τα τροχαία, πρέπει να επενδύσουμε στην νεολαία. «Αν μπει η κυκλοφοριακή αγωγή στην παιδεία, τότε από την πρώτη στιγμή θα δούμε μεγάλη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η στάση ζωής διαμορφώνεται από νεαρή ηλικία. Μόνο αν η κυκλοφοριακή αγωγή γίνει βασικό μάθημα θα δούμε να αλλάζει η κατάσταση».

Από την πλευρά της, η ΓΣΕΒΕΕ μέσω του εκπροσώπου της, επισήμανε πως η φιλοσοφία που διαπνέει το σχέδιο νόμου κινείται σε σωστή κατεύθυνση , καταρτίστηκε στη βάση της αντιμετώπισης φαινομένων διαφθοράς και χρηματισμού που συνδέονται και με την οδική ασφάλεια και παράλληλα επιχειρείται και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος εξέτασης για τη χορήγηση αδειών οδήγησης.

Εκ μέρους της τροχαίας Αττικής, ο ταξίαρχος Σπανουδάκης σημείωσε ότι το σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης είναι απαρχαιωμένο και θα πρέπει να αλλάξει. «Συμφωνώ να τοποθετηθούν κάμερες και μικρόφωνα εντός των εκπαιδευτικών οχημάτων, οπότε ο εξεταζόμενος, με μια από τις πρώτες επαφές του με το Δημόσιο, να εισπράττει πως η εξέταση του είναι αντικειμενική και αδιάβλητη» είπε. Πρόσθεσε δε, πως η συνοδευόμενη οδήγηση ανηλίκου (17 ετών) είναι μια καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα – προτείνοντας όμως να τοποθετείται ένα ειδικό σήμα εις γνώση και των οδηγών που κινούνται στο οδικό δίκτυο, όπως επίσης και οι συνοδοί τους να πληρούν κάποια βασικά κριτήρια.

Η συζήτηση στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου συνεχίζεται αύριο το μεσημέρι

 


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Το «στοίχημα» της ελληνικής Οικονομίας για το 2025 -Τα τρία καθοριστικά μέτωπα

Οι στόχοι του υπουργείου Οικονομικών για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, την απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου …