Διευκρινήσεις ως προς τις συνέπειες της αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου σε εν εξελίξει διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας ή/και φύλαξης δίνει με απόφαση της η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
Όπως επισημαίνει εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί δημόσιες συμβάσεις και έχει εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής προσφορών ισχύουν κανονικά.
Στην περίπτωση, όμως κατά την οποία, δεν έχει ακόμη εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής προσφορών, κρίνεται σκόπιμο η αναθέτουσα αρχή να προβαίνει σε:
τροποποίηση των όρων της οικείας διακήρυξης, όταν αυτό απαιτείται για τον επαναπροσδιορισμό της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, τηρώντας τις αναγκαίες απαιτήσεις δημοσιότητας και θέτοντας εκ νέου προθεσμία για την υποβολή προσφορών ή παράταση της καταληκτικής προθεσμίας υποβολής των προσφορών, με σαφή παραπομπή στην εφαρμογή της ως άνω υπουργικής απόφασης (πρβλ. αρ. 60 & 121 ν. 4412/2016), ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς να έχουν επαρκή χρόνο να υποβάλουν τις προσφορές ή, στην περίπτωση που έχουν ήδη υποβάλλει να δύνανται τις αποσύρουν και να υποβάλουν νέες.
Η απόφαση αυτή εκδόθηκε καθώς με αφορμή την υπουργική απόφαση για την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 650 ευρώ η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. έχει ήδη δεχτεί σημαντικό αριθμό ερωτημάτων, σε σχέση με τις συνέπειες της μεταβολής του εργατικού κόστους σε διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας ή/και φύλαξης που τελούν σε εξέλιξη (και στις οποίες, προφανώς, το κόστος εργασίας έχει υπολογισθεί στη βάση του προϋφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου).