Τέλος εποχής στην εταιρεία ΕΒΓΑ, η οποία εδώ και λίγο καιρό μετονομάστηκε σε EMFI χωρίς να αλλάξει κάτι στην μετοχική σύνθεση. Η EMFI η οποία συνεχίζει να παράγει στο εργοστάσιο της Ιεράς Οδού τα παγωτά ΕΒΓΑ για λογαριασμό της Unilever προχώρησε σύμφωνα με στελέχη της σε αυτή την κίνηση ώστε να "απελευθερωθεί" από το "Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου" που είναι και η πλήρης επωνυμία της. Πίσω στο 1934 όταν και δημιουργήθηκε η ΕΒΓΑ είχε ως βασικό της αντικείμενο την εμπορία γάλακτος. Μάλιστα τότε τα αρχικά ΕΒΓΑ σήμαιναν Εθνική Βιομηχανία Γάλακτος. Η δραστηριοποίηση της στην αγορά γάλακτος συνεχίστηκε έως και την δεκαετία του '90 όταν η εταιρεία είχε πλέον περάσει στην οικογένεια Φιλίππου. Στα τέλη της δεκαετίας του '90 η εταιρεία άλλαξε σε "Ελληνική Εταιρεία Γάλακτος και Αλεύρου" καθώς προστέθηκε η δραστηριότητα της παραγωγής κρουασάν (Folie, Pralenda, Trendy). Κομβικό σημείο στην ιστορία της εταιρείας ήταν η πώληση του σήματος και των ψυγείων ΕΒΓΑ στον τομέα του παγωτού στην Unilever πριν από μερικά χρόνια διατηρώντας όμως την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της. Πλέον το εργοστάσιο της Ιεράς Οδού έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσιά παραγωγής φασόν όχι μόνο για την Unilever (σ.σ. το 2017 62% των συνολικών πωλήσεων της προέρχονταν από την Unilever) αλλά και για άλλες εταιρείες τόσο στο επώνυμο παγωτό όσο και στο private label. Στο τελευταίο εκτιμάται ότι 1 στα 4 μη "επώνυμα" παγωτά έχει παρασκευαστεί από την ΕΒΓΑ. Σε ότι αφορά στο κρουασάν, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, η εταιρεία είναι πέμπτος παίκτης στην κατηγορία με μερίδιο της τάξης του 5,4% πίσω από την Chipita που κυριαρχεί στην αγορά (52%) τα private label (12,1%), την Tottis και την Στεργίου. Καθώς η ΕΒΓΑ παράγει περίπου το 40% των private label που διατήθενται στην αγορά η εταιρεία αθροίζει συνολικά ένα ποσοστό της τάξης του 10,3%.

Τέλος εποχής για την ΕΒΓΑ

Τέλος εποχής για την ΕΒΓΑ

Τέλος εποχής στην εταιρεία ΕΒΓΑ, η οποία εδώ και λίγο καιρό μετονομάστηκε σε EMFI χωρίς να αλλάξει κάτι στην μετοχική σύνθεση.

Η EMFI η οποία συνεχίζει να παράγει στο εργοστάσιο της Ιεράς Οδού τα παγωτά ΕΒΓΑ για λογαριασμό της Unilever προχώρησε σύμφωνα με στελέχη της σε αυτή την κίνηση ώστε να "απελευθερωθεί" από το "Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου" που είναι και η πλήρης επωνυμία της.

Πίσω στο 1934 όταν και δημιουργήθηκε η ΕΒΓΑ είχε ως βασικό της αντικείμενο την εμπορία γάλακτος. Μάλιστα τότε τα αρχικά ΕΒΓΑ σήμαιναν Εθνική Βιομηχανία Γάλακτος. Η δραστηριοποίηση της στην αγορά γάλακτος συνεχίστηκε έως και την δεκαετία του '90 όταν η εταιρεία είχε πλέον περάσει στην οικογένεια Φιλίππου. Στα τέλη της δεκαετίας του '90 η εταιρεία άλλαξε σε "Ελληνική Εταιρεία Γάλακτος και Αλεύρου" καθώς προστέθηκε η δραστηριότητα της παραγωγής κρουασάν (Folie, Pralenda, Trendy).

Κομβικό σημείο στην ιστορία της εταιρείας ήταν η πώληση του σήματος και των ψυγείων ΕΒΓΑ στον τομέα του παγωτού στην Unilever πριν από μερικά χρόνια διατηρώντας όμως την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της. Πλέον το εργοστάσιο της Ιεράς Οδού έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσιά παραγωγής φασόν όχι μόνο για την Unilever (σ.σ. το 2017 62% των συνολικών πωλήσεων της προέρχονταν από την Unilever) αλλά και για άλλες εταιρείες τόσο στο επώνυμο παγωτό όσο και στο private label. Στο τελευταίο εκτιμάται ότι 1 στα 4 μη "επώνυμα" παγωτά έχει παρασκευαστεί από την ΕΒΓΑ.

Σε ότι αφορά στο κρουασάν, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, η εταιρεία είναι πέμπτος παίκτης στην κατηγορία με μερίδιο της τάξης του 5,4% πίσω από την Chipita που κυριαρχεί στην αγορά (52%) τα private label (12,1%), την Tottis και την Στεργίου. Καθώς η ΕΒΓΑ παράγει περίπου το 40% των private label που διατήθενται στην αγορά η εταιρεία αθροίζει συνολικά ένα ποσοστό της τάξης του 10,3%.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Το «στοίχημα» της ελληνικής Οικονομίας για το 2025 -Τα τρία καθοριστικά μέτωπα

Οι στόχοι του υπουργείου Οικονομικών για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, την απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου …