Δραγασάκης στον ΣΚΑΪ: Το 2015 ξένες και εγχώριες δυνάμεις ήθελαν να μας «ρίξουν»

Στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Αποτύπωμα» και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα μίλησε το βράδυ της Πέμπτης ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Γιάννης Δραγασάκης, μίλησε μεταξύ άλλων για τα πέντε χρόνια από την ημέρα που ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το δραματικό πρώτο εξάμηνο του 2015, το χθες, το σήμερα και το αύριο.

«Δεν δικαιολογείται πανικός για τα ελληνοτουρκικά»

Για το αν ανησυχεί με τις τελευταίες εξελίξεις με τη Τουρκία, όπως η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ, ο κ. Δραγασάκης τόνισε πως «είναι λογικό να ανησυχεί κανείς και να προβληματίζεται. Θεωρώ όμως ότι πρέπει να υπάρξει αυτοσυγκράτηση ώστε να μην οδηγηθούμε σε πανικό». 

Πρόσθεσε ότι στα εξωτερικά θέματα είναι θετικό το γεγονός ότι δεν έχουμε πρόβλημα με τα βόρεια σύνορά μας. «Έχουμε μια πρόοδο σε αυτό το σημείο. Παρά τη κρίση έχουμε ένα κύρος και η Ελλάδα έγινε παράγοντας σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή και αυτό πιστώνεται στη προηγούμενη κυβέρνηση και στον Αλέξη Τσίπρα. Ελπίζω αυτό να μην διαταραχθεί». 

Αναφέρθηκε στις προσπάθειες του ΣΥΡΙΖΑ να καλέσουν τον Ερντογάν σε διάλογο, λέγοντας πως τα πυρά που δέχτηκε η τότε κυβέρνηση αποδείχτηκε πως ήταν λάθος. «Χρειάζεται σταθερή στρατηγική, ψύχραιμη αντιμετώπιση και να μην είμαστε δεδομένοι σε κανέναν», είπε για τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο. 

Ο κ. Δραγασάκης τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τη δική του πολιτική γραμμή και με αυτή θα πορευτεί, δηλαδή, «ότι οι Πρέσπες είναι μια συμφωνία που τιμούμε ως χώρα και το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι γείτονες. Εφόσον συμφωνούμε (συναίνεση με τη ΝΔ) ότι τα Βαλκάνια είναι ο χώρος μας και πρέπει να δουλέψουμε ενεργητικά για μια βαλκανική συνανάπτυξη και ότι η Τουρκία είναι ο γείτονάς μας και δεν μπορούμε να τον αλλάξουμε τον γείτονα, και πρέπει να αναζητούμε διαρκώς γέφυρες και τρόπους συνεννόησης στη βάση της υπεράσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, αυτή η γραμμή είναι μια βάση ευρύτερης συναίνεσης». 

«Θετικά βήματα από Άδωνι Γεωργιάδη στην ανάπτυξη»

Για τη πολιτική θύελλα στη Βουλή τη Πέμπτη, και το νομοσχέδιο για τις μικροπιστώσεις (παράλληλο τραπεζικό σύστημα), που έφερε στη Βουλή ο διάδοχός του, Άδωνις Γεωργιάδης, ο κ. Δραγασάκης είπε: «Επιβεβαιώνεται ότι η πολιτική είναι ο χώρος των παραδόξων. Διότι και εγώ όταν άκουσα ποιος θα είναι υπουργός που θα με διαδεχθεί, ειλικρινά μου γεννήθηκαν σκέψεις. Εξήγησα και στον κ. Γεωργιάδη και στον κ. Τσακίρη ότι ότι υπάρχουν κάποιες πρωτοβουλίες που δεν είναι κομματικού χαρακτήρα. Είναι η δημιουργία της αναπτυξιακής τράπεζας, είναι το να έχουμε πολυετή προγράμματα επενδύσεων, οι μικροπιστώσεις, οπότε αν θέλετε κάντε κάποιες προσθήκες κλπ οπότε φέρτε τα να τα ψηφίσουμε στη Βουλή, οπότε το θεωρώ θετικό παράδειγμα. Για τη πράξη δεν μπορώ να εγγυηθώ γιατί ένα νόμο τον ψηφίζεις και στη πράξη μπορεί να του δόσεις πολύ διαφορετικό περιεχόμενο Κρατάω όμως το θετικό». 

Ο κ. Δραγασάκης τόνισε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα του 2012 ήταν αποτέλεσμα κατάρρευσης, δεν το καταρρεύσαμε εμείς, αλλά κατέρρευσε. Σε αυτή τη συνθήκη της πλήρους απονομιμοποιησης, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν η δημοκρατική επιλογή της κοινωνίας. Αυτό δεν έχει συνειδητοποιηθεί τί σημαίνει. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε χτίσει αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης με τη κοινωνία. Ο ΣΥΡΙΖΑ διαχειρίστηκε μια συνθήκη που τη πρωτοβουλία την είχε ο λαός. Αναφέρομαι στη γενική εικόνα».

Το δραματικό 2015, το χθες και το σήμερα

Για το κρίσιμο πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι ποτέ δεν ένιωσα πως χάναμε τον έλεγχο της χώρας. 

«Μας έθεσαν θέμα Grexit τον Ιούλιο του 2015»

«Τα γεγονότα ήταν δραματικά αλλά εντός πλαισίου. Αυτό που ζήσαμε ήταν πόλεμος. Ο Τσίπρας και εμείς δεν θέσαμε ποτέ θέμα εξόδου από το ευρώ. Ετέθη ως απειλή στον Βενιζέλο και νομίζω και στον Σαμαρά, και ετέθη και σε εμάς τον Ιούλιο, όταν μας είπαν ‘ή συμφωνείτε ή έξοδος’. Ενδιάμεσα ο κ. Σόιμπλε είχε διαμηνύσει τη προσωπική του άποψη αλλά η κ. Μέρκελ διαφωνούσε».

«Θα δικαιωθεί η πολιτική μας για το 2015»

Είπε ότι το σύνθημα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν «ανατροπή στην Ελλάδα, αλλαγή στην Ευρώπη». «Ο λόγος μας ήταν ότι αυτή η Ευρώπη πρέπει να κάνει αλλαγές οι οποίες θα αφορούν και εμάς. Εμείς προσφερθήκαμε ως χώρα και ως κυβέρνηση, να συζητήσουμε μια νέα συμφωνία εντός του ευρώ η οποία θα εξασφάλιζε την αξιοπρέπεια του λαού μας και την επιβίωση της κοινωνίας και αυτό θα ωφελούσε και την Ευρώπη. Ιστορικά εγώ θεωρώ ότι η δική μας πολιτική θα δικαιωθεί». 

Για το αν πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, στην εποχή της ήταν ρεαλιστική, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «δεν υπάρχει στατικός ρεαλισμός, χαράζεις μια γραμμή και αναζητάς συμμάχους». 

Ο Γιάννης Δραγασάκης σημείωσε ότι «το πρώτο μνημόνιο απέτυχε, καθώς έλεγε ότι το 2012 θα έχουμε ανάκαμψη από την ύφεση και κατέρρευσε υπό δραματικές συνθήκες». Για το δεύτερο μνημόνιο το οποίο είχε αρχίσει κάπως να αποδίδει, ο κ. Δραγασάκης τοποθετήθηκε:

«Το δεύτερο μνημόνιο ήρθε μαζί με το PSI. Είμαστε η μόνη χώρα από τις μνημονιακές που ζήσαμε χρεοκοπία. Το δεύτερο μνημόνιο κατέστρεψε τις τράπεζες και τις οδήγησε στη χρεοκοπία. Το 2014 η χώρα δεν έχει πρόγραμμα το μνημόνιο δεν έχει υλοποιηθεί, η 5η αξιολόγηση δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν έχουμε πρόβλημα χρηματοδότησης. Γίνεται μια συμφωνία από εγχώριες δυνάμεις και ξένες για να παγιδευτεί η νέα κυβέρνηση. Δηλαδή, ότι η νέα κυβέρνηση που ορκίζεται 26 Ιανουαρίου θα πρέπει σε δύο εβδομάδες ή να συμφωνήσει ή να καταρρεύσει».

«Το 2015 ήμασταν πιο προετοιμασμένοι από ότι είναι η ΝΔ σήμερα»

Ο κ. Δραγασάκης είπε για το 2015 ότι «δεν μπορούσε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει την ευθύνη για να υπάρξει μια περεταίρω κυβέρνηση Σαμαρά. Θα ήταν μια προδοσία στο κίνημα το λαϊκό που μας έσπρωχνε να προχωρήσουμε». 

Εξαπέλυσε «πυρά» κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη ότι δεν είναι ενήμερη για το θέμα του Ελληνικού και που οφείλονται οι καθυστερήσεις και ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν ήταν ενήμερος για το θέμα του προσφυγικού. Είπε ότι η προετοιμασία του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στο θέμα ήταν «μίλια μπροστά» και αμφιβάλει αν είχε γίνει από άλλο κόμμα. Πρόσθεσε ότι ήταν τόσο ρευστά τα δεδομένα που δεν μπορούσες να προετοιμαστείς για όλα τα ενδεχόμενα. Τόνθσε πως με τη βοήθεια ειδικών, «καταλήξαμε ότι τα σενάρια είναι άπειρα και η μέθοδος είναι αδιέξοδη και πρέπει να κυβερνήσουμε με τρόπο που να δείξουμε ότι κάναμε ότι περνούσε από το χέρι μας. Και αυτό κάναμε.Και ενώ έχουν περάσει από τότε πέντε χρόνια, περιμένω να ακούσω την σαφή εναλλακτική τακτική που θα μπορούσε να έχει αποδώσει». 

Με «απογείωσε» που ο Βαρουφάκης έγραφε σενάρια για ταινία

Για την τοποθέτηση στη θέση υπουργού Οικονομικών του Γιάνη Βαρουφάκη, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει τοποθετηθεί επ’ αυτού. Ομολόγησε ότι «εξεπλάγην δυσάρεστα, όταν τον Ιούνιο του 2015 (ο κ. Βαρουφάκης) έγραφε σενάρια για να γυριστεί ταινία».  Ο κ. Δραγασάκης πρόσθεσε ότι οι Ευρωπαίοι «μας είχαν βάλει σε καραντίνα το 2015». 

«Το 2015 ξένες και εγχώριες δυνάμεις ήθελαν να μας ρίξουν»

Για την απόφαση του Eurogroup στα τέλη Φεβρουαρίου, για το δεύτερο μνημόνιο, ότι η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να κρατήσει το 30% από αυτό που απομένει και το υπόλοιπο 70% να το αντικαταστήσετε με κάτι που θα σχεδιάσει η ίδια η χώρα, και το εάν ήταν μια ευκαιρία που χάθηκε, καθώς δεν απάντησε ουσιαστικά η χώρα μας, ο κ. Δραγασάκης είπε: «Καταρχήν αυτό ήταν πρόταση του Βαρουφάκη. Όλη αυτή η περίοδος ήταν ένα παιχνίδι κόπωσης της δικής μας κυβέρνησης. Δεν θέλανε συμφωνία. Ήταν μια στρατηγική η κυβέρνηση είτε να πέσει, σε συνεργασία και με εγχώριες δυνάμεις, από ασφυξία δημοσιονομική και να καταρρεύσει, είτε να υποχρεωθεί σε πλήρη παράδοση». 

«Υπήρχε ομάδα στον ΣΥΡΙΖΑ που ήθελε έξοδο από το ευρώ»

Για το περίφημο δημοψήφισμα, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «εμείς το λέγαμε από το 2014». Πρόσθεσε ότι το 2015 «αναζητήσαμε ρευστότητα μέχρι και από το Ιράν», διότι το ταμείο ήταν μείον 500 εκατομμύρια και έπρεπε να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις και πως ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να εξαντλήσει όλες τις πιθανότητες. Σημείωσε ότι μια μικρή μερίδα μελών του ΣΥΡΙΖΑ ήθελε την έξοδο από το ευρώ, προκαλώντας «θόρυβο».

Ο κ. Δραγασάκης είπε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τελικά, πήρε μια συμφωνία τόσο κακή, που «δεν μπορούσαμε να την υλοποιήσουμε» και κάναμε το δημοψήφισμα. 

«Η συμφωνία που μπήκε στο δημοψήφισμα είχε 20 δις. περισσότερη λιτότητα από τη συμφωνία που υλοποιήσαμε. Η συμφωνία που μπήκε σε δημοψήφισμα δεν είχε χρηματοδότηση δεν είχε πρόγραμμα χρηματοδοτικό μακράς διάρκειας. Μας έλεγαν ως τότε, ότι ανά τρίμηνο θα ερχόμαστε για επιθεώρηση, αν είστε καλά παιδιά, θα παίρνετε». 

«Διαφωνώ με Ρέγκλινγκ ότι χάθηκαν 100 δισ. Από τους χειρισμούς μας το 2015»

Για τις εκτιμήσεις Ρέγκλινγκ ότι το παιχνίδι του χρόνου της διαπραγμάτευσης που κατέληξε τον Ιούνιο του 2015 στη συμφωνία για το τρίτο μνημόνιο, κόστισαν στην ελληνική οικονομία 100 δις. ευρώ, ο κ. Δραγασάκης απάντησε: «Διαφωνώ. Θα μπορούσε να ήταν πιο σοβαρός σε αυτά τα θέματα ο κ. Ρέγκλινγκ. Όλο αυτό το έβγαλε ο κ. Στουρνάρας και είναι αυθαίρετο».  

«Δεν δέχομαι τη λέξη αυταπάτη για το 2015, όπως λέει ο Τσίπρας»

Ο κ. Δραγασάκης διαφώνησε με τη λέξη «αυταπάτη» που είχε πει ο τέως πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. «Προσωπικά δεν τη δέχομαι τη λέξη αυταπάτη. Εγώ βίωσα ότι είχαμε ένα σχέδιο. Ξέραμε από την αρχή τη δομική του αντίφαση. Είχα γράψει ότι τα όρια της πολιτικής μας είναι δύο, το εσωτερικό και το εξωτερικό όριο. Από μεθοδολογική άποψη είχαμε την ίδια αντίφαση που είχε και ο Λένιν το 17. Ξεκίνησε να κάνει μια παγκόσμια επανάσταση και κατέληξε να γίνει επανάσταση μόνο στη χώρα του. Εμείς δεν ξεκινήσαμε επανάσταση, ξεκινήσαμε ένα εγχείρημα το οποίο απαιτούσε αλλαγές στην Ευρώπη, απαιτούσε συμμαχίες και άλλα παράλληλα εγχειρήματα. Αυτό δεν υπήρξε και έρχεσαι σε μια φάση και λες ‘και τώρα τί κάνω που είμαι μόνος;’. Αν σκεφτόμαστε έτσι πάντα, δεν θα κάνουμε τίποτα ποτέ. Βλέπεις μια δυνατότητα  και λες ‘για να δω, μπορώ να την αξιοποιήσω τη δυνατότητα αυτή’;». 

Υπογράμμισε ότι οι προσδοκίες (πρόγραμμα Θεσσαλονίκης κτλ) αναπτύχθηκαν από τον λαό, «εμείς τις υιοθετήσαμε και τις ενισχύαμε, και κάνω τη σκέψη ότι ίσως ήταν πιο ευκρινείς οι προϋποθέσεις τις οποίες εννοούσαμε ότι χρειάζονται». Έφερε ως παράδειγμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να πάει ο κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ. «Όμως, έβλεπα ότι η ύφεση συνεχιζόταν και υπήρχε κίνδυνος ο μέσος μισθός να πέσει τόσο πολύ, που αν έρθουμε εμείς στη κυβέρνηση και ο μέσος μισθός είναι 800, δεν μπορείς να πεις τον κατώτατο να τον κάνεις 751». 

Ο κ. Δραγασάκης υπογράμμισε ότι ο συμβιβασμός δεν έγινε νωρίτερα επειδή «δεν επέτρεπαν τον διάλογο για τον συμβιβασμό» και πρόσθεσε ότι «δεν είχαμε συμμάχους» στις συνεδριάσεις του Eurogroup. 

«Αν χάναμε το δημοψήφισμα του 2015 θα φεύγαμε»

Για το περίφημο δημοψήφισμα του 2015, τόνισε ότι «ο Τσίπρας είχε πει ότι αν χάσουμε το δημοψήφισμα, εγώ δεν είμαι πρωθυπουργός παντός καιρού. Εγώ εκτιμώ ότι αυτή δήλωση σημαίνει ότι θα φεύγαμε. Για τις θεωρίες ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προετοίμαζε εναλλακτικές κινήσεις όπως παράλληλα νομίσματα κτλ, ο κ. Δραγασάκης τόνισε γελώντας πως δεν υπήρχε κανένα τέτοιο σχέδιο και ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. 

«Ο Σόιμπλε ήθελε Grexit, εμείς όχι»

Υπογράμμισε ότι την ιστορική εκείνη περίοδο δεν υπήρχε θέμα Grexit, ούτε ως θετική διέξοδος ούτε ως εκβιασμός. «Η απειλή ήταν από τον κ. Σόιμπλε», είπε χαρακτηριστικά. Τέλος, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «παραλάβαμε μια χώρα διαλυμένη και την παραδίδουμε χωρίς μνημόνια, χωρίς πιστοληπτική γραμμή.

Είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που παραδίδουμε τη χώρα χωρίς άδεια ταμεία αλλά με ένα ισχυρό απόθεμα και όλοι οι ξένοι ηγέτες έλεγαν ότι είμαστε χώρα παράγων σταθερότητας στη περιοχή μας. Ωστόσο πρέπει να πω ότι υπολογίζαμε να συμπληρώσουμε και οχταετία». Για την αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές, είπε ότι έφταιξε το μνημόνιο που εφάρμοσε η κυβέρνησή του.  
 

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Άννα Μάνη - Παπαδημητρίου: Με 102 εκατ. ευρώ ενισχύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με τη δράση «Έξυπνη Μεταποίηση»

Η «Έξυπνη Μεταποίηση» ενισχύει 151 επιχειρήσεις από όλη τη χώρα με επιδότηση άνω των 102 …