Της Ναντίν Χαρδαλιά
Οριστική λύση για την ίδρυση, λειτουργία κι εκμετάλλευση υδατοδρομίων στη χώρα μας, ως εργαλείο προσέλκυσης επενδύσεων, αύξησης του τουρισμού, βελτιστοποίησης της διανησιωτικής επικοινωνίας και των ορεινών περιοχών, ακόμα και ενίσχυσης των μέσων έκτακτης αεροδιακομιδής ασθενών και πυρόσβεσης, χαρακτηρίζει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που εγκρίθηκε το βράδυ της Πέμπτης με ευρεία πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής.
Υπέρ του νομοσχεδίου επί της αρχής τάχθηκαν πέραν της ΝΔ, το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση. «Παρών» δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.
Κ. Καραμανλής: Επιταχύνονται και απλουστεύονται οι διαδικασίες
«Για την κυβέρνηση της ΝΔ ο ρόλος του κράτους πρέπει να είναι εποπτικός κι όχι ρόλος "πατερούλη", γι' αυτό απλουστεύουμε και επιταχύνουμε τις διαδικασίες», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, μιλώντας για έναν αναγκαίο νόμο που ξεκαθαρίζει απολύτως το τοπίο και ανοίγει το δρόμο για την πραγματική ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων στη χώρα μας.
Φέτος οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα
Στην εκτίμηση ότι οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν από φέτος, προχώρησε από την πλευρά του, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Γ. Κεφαλογιάννης: Χρήσιμα τα υδροπλάνα και για έκτακτες αεροδιακομιδές ασθενών
Στα ενδιαφέροντα καταγράφηκε η οπτική που έδωσε στα υδροπλάνα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι πέραν των προφανών οφελών για την οικονομία και τον τουρισμό της χώρας, αυτά θα είναι χρήσιμα και σε περιπτώσεις επειγουσών αναγκών για την αεροδιακομιδή ασθενών από περιοχές με δυσκολίες άλλης πρόσβασης, αλλά ακόμα και σε ανάγκες πυρόσβεσης με μία μεταλλαγή, προσφέροντας παράλληλα καλύτερη διανησιωτική επικοινωνία.
42 διοικητικές πράξεις και 1,5 χρόνο απαιτούσε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ
Ο ίδιος επιχειρηματολογώντας για την αναγκαιότητα του νέου νόμου, εξαπέλυσε αιχμές εναντίον της απελθούσας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ότι ο νόμος που είχε ψηφίσει για τα υδροπλάνα ήταν στην ουσία ανενεργός, επειδή όπως είπε, δεν διευκόλυνε ούτε στο ελάχιστο την ίδρυση και τη λειτουργία τους, δεν εκδόθηκε επί 1,5 χρόνο ούτε μία από τις 10 υπουργικές αποφάσεις που προϋπέθετε η εφαρμογή του και απέκλειε από τη δυνατότητα ίδρυσης οποιονδήποτε φορέα πλην του δημοσίου.
Σύμφωνα, δε, με τον κ. Κεφαλογιάννη ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ που αντικαθίσταται από αύριο με αυτόν της ΝΔ, ήταν τόσο πολύπλοκος που οδήγησε στην κατάθεση μόλις μίας αίτησης μέσα σε 1,5 χρόνο, αφού όπως ανέφερε για την ίδρυση υδατοδρομίου απαιτούσε 42 διοικητικές πράξεις που μεταφράζονταν σε 1 χρόνο.
Μεγαλύτερο το εύρος με το νέο
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με τον νέο νόμο πέραν των λιμένων και των λιμνών θα μπουν πλέον στο «παιχνίδι» και μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια, περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, καθώς και σύγχρονα τουριστικά καταλύματα.
Διαγωνισμός για πάνω από έναν ενδιαφερόμενο
Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης, διαβεβαίωσε ότι με τον νέο νόμο η διαδικασία γίνεται περισσότερη φιλική, γρήγορη και εύκολη για τους επενδυτές, το κόστος για το δημόσιο μειώνεται και επιτυγχάνεται καλύτερος συντονισμός των υπηρεσιών, ενώ ξεκαθάρισε ότι στις περιπτώσεις περισσότερων εκ των ενός ενδιαφερόμενων επενδυτών θα διεξάγεται διαγωνιστική διαδικασία και τα έσοδα θα παραχωρούνται στους δήμους και τα λιμενικά ταμεία.