Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το σημερινό μας πρωτοσέλιδο και τι απαντά η «Εφ.Συν.»

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Το υπουργείο Τουρισμού, στην προσπάθειά του να αναιρέσει το σημερινό μας ρεπορτάζ για το διαφημιστικό μονοπώλιο στον τουρισμό, στην ουσία το επιβεβαιώνει και πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα, τα οποία παραθέτουμε με τη μορφή ανταπαντήσεων στις «απαντήσεις» των αρμοδίων.

Τι λέει το υπουργείο:

«Απάντηση πρώτη. Η συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το υπουργείο Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα προβολής και διαφήμισης της χώρας αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ. Απόφαση που υλοποιείται στην παρούσα φάση και αποτελεί πρακτική που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Γαλλία, που ο φορέας προβολής της χώρας αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Απάντηση δεύτερη. Η συνεργασία υπουργείου, ΕΟΤ, marketing Greece έχει ήδη δοκιμασθεί και έχει φέρει ως αποτέλεσμα την πλατφόρμα #greecefromhome. Μια πλατφόρμα που χαίρει παγκόσμιας αναγνώρισης και εγκωμιαστικών σχολίων για την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση.

Απάντηση τρίτη. Δε δημιουργείται κανένα μονοπώλιο -όπως ανησυχεί η ΕφΣΥΝ- αφού η Marketing Greece συνεργάζεται με εταιρείες της τουριστικής αγοράς για την υλοποίηση και την προώθηση της τουριστικής προβολής. Πρωτοβουλίες που έχει πάρει ως τώρα όπως το discovergreece δείχνουν πως καινοτομεί και λειτουργεί πάντα υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης.

Επομένως δεν πρόκειται για διαφημιστική εταιρεία αλλά για οργανισμό προβολής της χώρας που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες, όπως ακριβώς και ο ΕΟΤ.

Απάντηση τέταρτη. Η εταιρεία -σε αντίθεση με όσα γράφει ο συγγραφέας του άρθρου- με βάση το καταστατικό της δεν είναι κερδοσκοπική. Στηρίζεται σε δωρεές και συνεργασίες εταιρειών του τουριστικού κλάδου με σκοπό την προβολή προορισμών σε τοπικό κυρίως επίπεδο, με μόνο όφελος την προώθηση του τουρισμού και συνεπώς την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.

Απάντηση πέμπτη. Και κάτι τελευταίο γιατί η μνήμη κάποιων είναι «κοντή». Θυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Marketing Greece συμπράττει με το υπουργείο Τουρισμού. Συνέβη 2 φορές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Το καλοκαίρι του 2015 για την καμπάνια happening now και την άνοιξη του 2019 για το Oh my Greece, με πραγματικά εξαιρετικά αποτελέσματα.

Οι πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν, όπως τονίζεται, επιβάλλουν τη δημιουργία ενός ενιαίου μηνύματος από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ιδιωτικό τομέα, τους ΟΤΑ, τις Περιφέρειες.

Η πρωτοβουλία αυτή υπηρετεί τον σκοπό αυτό και τίποτε άλλο. Υπηρετεί την ταχύτερη ανάκτηση του χαμένου εδάφους.

Αυτό εξάλλου επιβάλλει το αίσθημα ευθύνης μας απέναντι στους 700.000 εργαζόμενους και τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την επιτυχία της στρατηγικής μας για τον Τουρισμό».

Τι απαντά η Εφημερίδα των Συντακτών

Κατ' αρχάς διευκρινιστικά και προς αποφυγή παρεξηγήσεων: ο “ανώνυμος συντάκτης” του δημοσιεύματος είναι οι Κ. Ζαφειρόπουλος και Γ. Κιμπουρόπουλος, αλλά όπως έχουμε δημόσια εξηγήσει, οι συντάκτες του προσωπικού ασφαλείας σε ένδειξη αλληλεγγύης και ισονομίας με τους συναδέλφους που βρίσκονται σε αναστολή έχουμε επιλέξει να μην υπογράφουμε τα κείμενα όσο διαρκεί η έκτακτη κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση διαβεβαιώνουμε κάθε θιγόμενο ότι πίσω από κάθε κείμενο, πέραν της συλλογικότητας της Εφ.Συν., βρίσκεται ένας συντάκτης πρόθυμος να αναλάβει την ευθύνη του κάθε δημοσιεύματος.

Στις πέντε απαντήσεις του υπουργείου Τουρισμού έχουμε τις εξής πέντε ανταπαντήσεις:

Ανταπάντηση πρώτη: Ουδεμία αντίρρηση ότι η συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού ήταν προεκλογική δέσμευση της ΝΔ και αποτελεί πρακτική κι άλλων χωρών. Αλλά η δέσμευση αφορούσε τη συνεργασία όλου του δημόσιου τομέα με μια και μόνη εταιρεία του ιδιωτικού τομέα;

Ανταπάντηση δεύτερη: Στα παγκόσμια επαινετικά σχόλια για την πλατφόρμα #greecefromhome να προσθέσουμε και τα δικά μας. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με την διάταξη της ΠΝΠ που ωθεί, εκτός από τον ΕΟΤ και το υπουργείο, όλους τους αυτοδιοικητικούς φορείς της χώρας να κάνουν απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως ποσού, σε μια και μόνη εταιρεία;

Ανταπάντηση τρίτη: Πώς αλλιώς ορίζεται το μονοπώλιο, αν όχι ότι μια μόνη εταιρεία δικαιούται να συμβληθεί  κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, έστω και για λίγο διάστημα, με δεκάδες φορείς του δημοσίου; Κι αν οι διαγωνιστικές διαδικασίες σε συνθήκες πανδημίας είναι αδύνατες, γιατί  οι απευθείας αναθέσεις να μη μπορεί να γίνουν σε πέντε, δέκα, είκοσι εταιρείες του χώρου;

Ανταπάντηση τέταρτη. Η εταιρεία δεν είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία. Είναι μια κανονική ΑΕ, που δημοσιεύει ισολογισμούς, έχει μετόχους, πραγματοποιεί γενικές συνελεύσεις κλπ. Το γεγονός ότι το μετοχικό της κεφάλαιο διαμορφώνεται από εισφορές των μετόχων, εταιρειών ή συλλογικών φορέων του κλάδου, και το ότι σκοπός της είναι η  συνολική προβολή του τουριστικού προϊόντος δεν την καθιστά φιλανθρωπικό ίδρυμα. Έχει μήπως συμφωνηθεί να προσφέρει δωρεάν, άνευ αντιτίμου, τις υπηρεσίες που θα της ανατεθούν από το υπουργείο, τον ΕΟΤ, τις περιφέρειες ή τους δήμους; Και γιατί η διάταξη της ΠΝΠ ορίζει ρητά ότι οι απευθείας αναθέσεις θα γίνονται ανεξαρτήτως ποσού;

Ανταπάντηση πέμπτη: Το ότι συνέβη και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ. Όπως γράψαμε και χθες στο δημοσίευμά μας, η μεθόδευση ιδιωτικοποίησης και απαξίωσης του ΕΟΤ ξεκίνησε επί υπουργίας Ο. Κεφαλογιάννη και φαίνεται ότι συνεχίστηκε – κακώς, κάκιστα- επί ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, νομίζουμε ότι είναι πρώτη φορά που με ΠΝΠ, κατά παράβαση κάθε έννοιας θεμιτού ανταγωνισμού, μια εταιρεία εξοπλίζεται με το μοναδικό προνόμιο να συμβάλλεται αποκλειστικά με 340 φορείς του δημοσίου.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Φωτιά τώρα στην περιοχή Νέα Τυρολόη Σερρών

Φωτιά τώρα, απόγευμα της Πέμπτης 21.11.2024, σε χαμηλή βλάστηση στην περιοχή Νέα Τυρολόη Σερρών   …