Ευχάριστη έκπληξη |

Οι Κορεάτες προοδεύουν γεωμετρικά. Και το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Kia που έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Η κατηγορία B-SUV σήμερα «γράφει» 1,1 εκατ. πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη –περίπου το 7% της συνολικής αγοράς–, με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέσα στο 2020. Αυτά βεβαίως προ Covid-19. Προφανώς η πορεία της παγκόσμιας αγοράς δεν θα είναι, τουλάχιστον για κάποιους μήνες, η ίδια. Προ κορονοϊού ήταν βεβαίως και η διαδρομή για τη φωτογράφιση. Μετά… μένουμε σπίτι.

Η ευρωπαϊκή αύρα κυριαρχεί στην αισθητική του Kia Stonic. Οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση.

Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής (1.520 χιλ. ύψος αμαξώματος), δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ υπόσταση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης που οι οδηγοί περιμένουν από ένα κόμπακτ SUV.

Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω προσθέτουν λουκ περιπέτειας στο συνολικό ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα. Γενικότερα έχει πλούσιο εξοπλισμό, με ό,τι θα χρειαστεί ο σημερινός ψαγμένος υποψήφιος αγοραστής.

Στο εμπρός μέρος, οι παράλληλες γραμμές που διατρέχουν το καπό συνεχίζονται οπτικά στο πλάι, ενώ οι λιτές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις δυναμικές γραμμές της μάσκας, της εισαγωγής αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα και των προβολέων ομίχλης. Το πλάτος των 1.760 χιλ. τονίζεται ακόμη περισσότερο από το λεπτό περίγραμμα των προβολέων και των φώτων ημέρας LED.

Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.580 χιλ. εξοστρακίζει τους τροχούς στις άκρες τού μήκους 4.140 χιλ. αμαξώματος.

Το Stonic διαθέτει μία αρκετά ευρύχωρη καμπίνα κυρίως για τα πόδια των επιβατών. Η οροφή δεν βρίσκεται στα ουράνια, όπως σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ πίσω χωρούν δύο επιβάτες και, με αρκετές παραχωρήσεις, τρεις.

Η θέση οδήγησης δεν θυμίζει crossover, παρ' ότι το πάτωμα βρίσκεται σχετικά ψηλά από το έδαφος δημιουργώντας μια αίσθηση ενός κλασικού αυτοκινήτου της κατηγορίας και όχι SUV. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας με τα 352 λίτρα που προσφέρει.

Η σχεδίαση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων έχει μια φρέσκια και μοντέρνα αισθητική με σπορτίβ τάσεις στις λεπτομέρειες. Τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ποιοτικά και σε καμία περίπτωση φτηνά.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια αρκετά μεγάλη οθόνη αφής, με τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος να είναι ανεξάρτητα. Θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων υπάρχουν αρκετές. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρη ενδείξεων και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ενώ θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση.

Ο οδηγός του Stonic αντιλαμβάνεται αμέσως την προσοχή που έχουν δώσει οι μηχανικοί της μάρκας στην οδική συμπεριφορά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του στον δρόμο, χωρίς να επιβαρύνεται η άνεση.

Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με υδραυλικά αμορτισέρ και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σφιχτή ρύθμιση και συνδυάζεται με κοντή κρεμαγιέρα με 2,52 στροφές από άκρη σε άκρη και ένα στιβαρό πλαίσιο με πολλές ενισχύσεις και ευρεία χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής.

Στα πρώτα χιλιόμετρα που διένυσα με το Stonic των 1.0 λίτρων είδα πολλά θετικά στοιχεία, όπως τη σταθερότητα που παρουσιάζει ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, χάρη στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις στις στροφές και τη βοήθεια διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι ελαστική και ευχάριστα τραχιά στο αυτί, με το τράβηγμα της ροπής να έρχεται από χαμηλά. Ετσι, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να κινείται με μεγάλη σχέση στο (εξάρι χειροκίνητο) κιβώτιο ταχυτήτων σε αστικούς ρυθμούς, προς όφελος της ευχρηστίας και οικονομίας σε καύσιμο.

Γενικότερα το Stonic είναι ένα ευκολο-οδήγητο μικρό SUV με καλή θέση οδήγησης, ικανοποιητική ορατότητα προς τα έξω, με το τιμόνι να έχει καλό «βάρος» και ακρίβεια και με τον επιλογέα να κουμπώνει πρόθυμα.

Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, στις υψηλές ταχύτητες εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του, ενώ όπως συνηθίζει η Kia για να προσδώσει έναν πιο σπορ τόνο, η ανάρτηση είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή απ' ό,τι θα έπρεπε μετριάζοντας κάπως την απόσβεσή της. Οσο για την κατανάλωση, είναι λίγο μεγαλύτερη από την επίσημη, περί τα 7 λίτρα.

Πρόσημο θετικό, λοιπόν, με πολλά πλεονεκτήματα (όπως οι χώροι, η σχεδίαση, ο ικανός κινητήρας και η οδική συμπεριφορά) να συνθέτουν -παρέα με τον πλούσιο εξοπλισμό και την εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων- μία ελκυστική πρόταση.

Παρεμπιπτόντως στους ήδη κατόχους Kia, και λόγω των συνθηκών, η εγγύηση που λήγει έως 30 Απριλίου 2020, επεκτείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2020. Το Stonic αποδίδει ευχάριστα τον crossover χαρακτήρα του, με δυναμισμό στη συμπεριφορά του και στο γενικότερο στιλ.

Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 hp

Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 120 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή: 172 Nm/ 1.500 σ.α.λ.

0-100: 10,3”

Τελική: 185 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (επίσημη): 5,5 λίτρα/100 χλμ.

CO2: 118 γραμμάρια

Τέλη: 116 ευρώ

Τιμή: 16.690 ευρώ

 


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Τέμπη: Προανακριτική ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Για τους Χρήστο Τριαντόπουλο, Μιχάλη Παπαδόπουλο, Θάνο Πλεύρη και Ζωή Ράπτη σχετικά με το "μπάζωμα …