Την πολυπολιτισμική σχέση μεταξύ του ομηρικού μύθου και της μουσικής παράδοσης της Μεσογείου ξετυλίγει το ντοκιμαντέρ του «Το ταξίδι του Οδυσσέα. ● Η τέχνη της μνήμης», που βραβεύτηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ «Γέφυρες».
Το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους κατέκτησε ο Μαρίνος Σκλαβουνάκης στο Διεθνές Φεστιβάλ «Γέφυρες» που διοργανώνεται στην Κόρινθο, με το ντοκιμαντέρ «Το ταξίδι του Οδυσσέα - Η τέχνη της μνήμης». «To “Odysseas journey - The art of memory” αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου έργου που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα», λέει στην «Εφ.Συν.» ο ίδιος ο Μαρίνος Σκλαβουνάκης.
«Ως σκοπό έχει να δώσει ένα μικρό δείγμα της πολυπολιτισμικής σχέσης μεταξύ του ομηρικού μύθου και της μουσικής παράδοσης της Μεσογείου. Ξεκινώντας από την άποψη ότι η μουσική κουβαλάει τη συλλογική μας μνήμη και ότι μέσα της περικλείει τον κάθε τόπο και την ιστορία του, η ταινία περιπλανιέται μέσα από τη μουσική μνήμη του κάθε τόπου που επισκέφτηκε ο Οδυσσέας».
Ζωντανεύει, με άλλα λόγια, τους σταθμούς του ταξιδιού του μυθικού ήρωα μέσα από τα χαρακτηριστικά ακούσματα κάθε περιοχής. «Αξιόλογοι σύγχρονοι μουσικοί, προερχόμενοι από τους σταθμούς αυτούς, εμπνέονται από το συγκεκριμένο μύθο της περιοχής τους και δημιουργούν.
Σκοπός είναι η παραγωγή ενός πολύγλωσσου ντοκιμαντέρ διάρκειας περίπου 120 λεπτών, η παραγωγή ενός μουσικού CD (το οποίο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί), με όλους τους συμμετέχοντες, παραδοσιακούς μουσικούς και η διοργάνωση ενός μουσικού φεστιβάλ με την παρουσία όλων των μουσικών που συμμετείχαν».
Ο Μαρίνος Σκλαβουνάκης ζει μόνιμα στην Κεφαλονιά και θέλει αυτό το μουσικό φεστιβάλ να γίνει θεσμός στα νησιά της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, συγκεντρώνοντας παραδοσιακούς μουσικούς από όλη τη Μεσόγειο. Ο Μαρίνος γεννήθηκε το 1973 στη Νέα Ζηλανδία και παρακολούθησε ιστορία κινηματογράφου και σκηνοθεσία στο ΕΚΠΑ και «Σεμινάριο Σκηνοθεσίας» από τον Γιάννη Οικονομίδη.
Το 2017 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους «Ολα για Ολα». Τι σημαίνει, γι’ αυτόν, το βραβείο που πήρε τώρα; «Τίποτα άλλο από μια ευκαιρία το έργο μου και η δουλειά μου να αποκτήσουν μια ευκολότερη πρόσβαση στο κοινό αλλά και στην υποστήριξη κάθε είδους», απαντάει.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να κάνεις ταινίες όταν ζεις στην Κεφαλονιά; «Η κατασκευή μιας ταινίας έχει την ανάγκη υποστήριξης τόσο από τους ίδιους τους συντελεστές της όσο και από ανθρώπους έξω από αυτήν. Από τη δική μου σκοπιά είναι πιο εύκολο να κάνω ταινία στην Κεφαλονιά ακριβώς γιατί έχω μεγάλη υποστήριξη από τους κατοίκους του νησιού. Αυτή η βοήθεια βασίζεται σε μια αμοιβαία εμπιστοσύνη και έχει διάφορες μορφές. Ταυτόχρονα, με την συμμετοχή διάφορων ανθρώπων από το νησί, απελευθερώνεται μια δυναμική που ωφελεί πολλαπλά».
Ζούμε άραγε κι εμείς, με όλα αυτά που συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα, μια σύγχρονη... Οδύσσεια; «Η ουσία της Οδύσσειας έχει μια οικουμενική διάσταση και ταυτόχρονα βρίσκεται στα θεμέλια του Ευρωπαϊκού λαϊκού πολιτισμού», εξηγεί ο Μαρίνος. «Αφορά το ταξίδι, την μετατόπιση του σώματος και του νου προκειμένου ο άνθρωπος να γίνει διαφορετικός. Υπό αυτό το βλέμμα κάθε ταξίδι μπορεί να βοηθήσει όσο δύσκολο και μεγάλο και αν είναι».