94% μειώθηκε η κρουαζιέρα |

«Για να φτάσουμε ξανά στα αποτελέσματα του 2019, ίσως χρειαστούν 4 χρόνια» σημειώνει ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων Φορέων Ναυτιλίας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το 2019, στα λιμάνια της χώρας κατέπλευσαν 3.899 κρουαζιερόπλοια, με 5.537.500 επιβάτες, ενώ το 2020 τα κρουαζιερόπλοια που έπιασαν ελληνικά λιμάνια ήταν μόλις 247, με 267.060 επιβάτες.

Το πόσο μεγάλη ήταν η ζημιά που υπέστη ο κλάδος της κρουαζιέρας από την πανδημία παγκόσμια αλλά και στην Ελλάδα αποτυπώνεται ξεκάθαρα μέσα από κάποια στατιστικά στοιχεία: Το 2019 στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν 622 κρουαζιερόπλοια στα οποία επέβαιναν πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες (1.098,091), το 2020, χρονιά εμφάνισης της πανδημίας, μόλις 77 κρουαζιερόπλοια έφτασαν στον Πειραιά, μεταφέροντας 139.450 επιβάτες.

Οι απώλειες ακόμα μεγαλύτερες για τη Σαντορίνη, από τους πιο γνωστούς προορισμούς των κρουαζιερόπλοιων. Το 2019, προσέγγισαν το λιμάνι του νησιού 592 κρουαζιερόπλοια με 980.771 επιβάτες, το 2020 μόλις 5 πλοία κατέπλευσαν στη Σαντορίνη με 880 επιβάτες. Ανάλογη εικόνα διαμορφώθηκε και για τα υπόλοιπα γνωστά λιμάνια της χώρας. Η καταστροφή για τον συγκεκριμένο κλάδο αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε συνολικούς αριθμούς. Το 2019 στα λιμάνια της χώρας κατέπλευσαν 3.899 κρουαζιερόπλοια με 5.537.500 επιβάτες, ενώ το 2020 τα κρουαζιερόπλοια που έπιασαν ελληνικά λιμάνια ήταν 247 με 267.060 επιβάτες.

Τα στοιχεία για το 2020 δεν είναι επίσημα, όπως χρόνια τώρα συμβαίνει, όταν τελειώνει μια χρονιά. Τα συγκέντρωσε η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) όπως και τις προβλέψεις του 2021 κατά προσέγγιση. Και, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Θεόδωρο Κόντε, είναι υποχρεωμένοι να τα δημοσιοποιήσουν όσο και αν είναι απογοητευτικά.

Σύμφωνα με αυτά, το 2019 σημειώθηκε μια αύξηση περίπου 15%, ιδιαίτερα σημαντική, καθώς για πολλά χρόνια η ετήσια αύξηση κυμαινόταν περίπου στο 7%, η οποία θα συνεχιζόταν και το 2020 κατά ποσοστό περίπου 10% πριν εμφανισθεί φυσικά η επιδημία. Το 2020 παρόλο που είχε ξεκινήσει η κρουαζιέρα, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα οι εταιρείες αναγκάστηκαν να ανακαλέσουν τη συνέχιση των δρομολογίων και έτσι υπήρξε μια σχεδόν νεκρή θερινή περίοδο με τα αναμενόμενα καταστροφικά αποτελέσματα: μείωση σε σύγκριση με το 2019 της τάξης του 94% και με το σύνολο των πλοίων να είναι παροπλισμένα ή να ταξιδεύουν σε διάφορα ασφαλή μέρη με μειωμένη ταχύτητα αναμένοντας οδηγίες.

Οι ελπίδες για επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, όπως επισημαίνει ο Θ. Κόντες, στηρίζονται τώρα στην έναρξη των εμβολιασμών. Ηδη η Ενωση έχει προχωρήσει σε προβλέψεις για το 2021 με λιγότερο αριθμό πλοίων και επιβατών. Η ολική πρόβλεψη του 2021 είναι η επαναφορά σε ένα ικανοποιητικό ποσοστό περίπου 20% επιπλέον από τα αποτελέσματα του 2020, μειώνοντας έτσι τις απώλειες συγκριτικά με το 2019 από το 94% στο 74%.

Ωστόσο, σημειώνει ότι μέχρι να αποκτηθεί η εμπιστοσύνη των επιβατών και όχι μόνο, για να φτάσουν ξανά τα αποτελέσματα του 2019 και στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως ίσως χρειαστούν τουλάχιστον 4 χρόνια ακόμα, αναμένοντας πλήρη επαναλειτουργία περίπου το 2025.

Σημειώνεται ότι περίπου 27 πλοία αποσύρθηκαν για scrap και ακόμα 18 πλοία πωλήθηκαν, ενώ υπάρχει μια αρκετά ικανοποιητική τάση για νέες κατασκευές πολυτελέστατων μικρού μεγέθους πλοίων τα expeditions vessels. Οι νέες κατασκευές όλων των πλοίων ανέρχονται περίπου σε 38, χωρητικότητας από 200 έως 500 επιβάτες με προγραμματισμό σε ειδικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών νησιών.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Η ανάπαυλα και οι κρίσιμες αποφάσεις

Αντίστροφη μέτρηση για Προεδρική εκλογή και διορθώσεις στο κυβερνητικό σχήμα Της Δώρας Αντωνίου Η ολιγοήμερη …