Σούπερ μάρκετ ΑΒ:Πρόβλημα στην «αυτοκρατορία»-Μαζικές απολύσεις και αυθαιρεσίες σε βάρος εργαζόμενων

ΑΒ Βασιλόπουλος: «Σεισμός» στην αγορά καθώς η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος» προχωρά σε σωρεία απολύσεων. Τι αναφέρει η ανακοίνωση των εργαζομένων που κινδυνεύουν να βρεθούν στο… δρόμο!

Να σημειωθεί ότι οι απολύσεις στην επιχείρηση έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο και συνεχίζονται χωρίς να ξέρει κανείς πότε και σε ποιο νούμερο θα μπει στοπ! Να σημειώσουμε πως τα σούπερ μάρκετ… θησαύρισαν κατά την περίοδο της πανδημίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων:

«Όχι στα πρωτόκολλα θανάτου – όχι στις απολύσεις

Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, του εισοδήματος μας

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, εργαζόμενοι στις αποθήκες, στα καταστήματα και στα κεντρικά του ΑΒ Βασιλόπουλος. Εδώ και ένα χρόνο εργαζόμαστε σε συνθήκες έντασης της εργασίας μας, με άθλιες εργασιακές σχέσεις και εκτεθειμένοι στην πανδημία και την εργοδοτική ασυδοσία. Ταυτόχρονα συνάδελφοι που εργάζονταν στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας ήδη έχουν απολυθεί και άλλοι θα απολυθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου.

Με μοναδικό κριτήριο το κέρδος η εταιρεία που και σε συνθήκες πανδημίας έχει σκάσει από τα κέρδη τσακίζει τα δικαιώματα μας, την υγεία μας και δεν διστάζει να μας πετάξει στην ανεργία. Από τη μια τα 4ώρα, 6ώρα, η αξιοποίηση δουλεμπορικών στις αποθήκες και στην καθαριότητα, η τηλεργασία στις διοικητικές υπηρεσίες και οι απολύσεις και από την άλλη η απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας και της ασφάλειας με αποτέλεσμα να εργαζόμαστε μέσα σε υγειονομικές βόμβες, έχουν διαμορφώσει μια εκρηκτική κατάσταση μέσα στις αποθήκες, τα γραφεία και τα καταστήματα.

Η επίθεση στα δικαιώματα μας δεν έχει σταματημό. Η κυβέρνηση που εδώ και ένα χρόνο δεν πήρε κάνε ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας, για μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς και στα ΜΜΜ ετοιμάζεται να νομοθετήσει τις ανατροπές του αιώνα. Στο στόχαστρό της το 8ωρο και η καθιέρωση της 10ωρης εργασίας χωρίς να πληρωνόμαστε υπερωριακά, η Κυριακάτικη Αργία, το δικαίωμα μας συλλογικά και οργανωμένα να παλεύουμε για τα δικαιώματα μας.

ΩΣ ΕΔΩ! Από «ήρωες» που προκλητικά μας έλεγαν για να τους εξασφαλίσουμε ασύλληπτα κέρδη γινόμαστε πρωταγωνιστές για την υπεράσπιση της υγείας και των δικαιωμάτων μας! Γινόμαστε τώρα όλοι μέλη στα κλαδικά μας σωματεία! Οργανωμένοι στα κλαδικά μας σωματεία δυναμώνουμε τον αγώνα μας απέναντι στην επίθεση που δεχόμαστε από την εργοδοσία και τις κυβερνήσεις της!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

  • Να παρθούν πίσω όλες οι απολύσεις. Καμία νέα απόλυση.
  • Καμία δυσμενής αλλαγή των συμβάσεων των εργαζόμενων
  • Δωρεάν, επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους εργαζόμενους με επιβάρυνση της εργοδοσίας
  • Δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων μέτρων ατομικής προστασίας για όλους τους εργαζόμενους.
  • Τακτικές απολυμάνσεις σε όλους τους χώρους των καταστημάτων, των γραφείων και των αποθηκών.
  • 8ωρο–5νθημερο για όλους τους εργαζόμενους. Μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, με συμβάσεις αορίστου χρόνου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Καμία επιβάρυνση ωραρίου σε περίπτωση απουσίας εργαζομένου λόγω covid-1.
  • Άδεια πλήρους μισθολογικής και ασφαλιστικής κάλυψης σε όσους συναδέλφους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
  • Καμία σκέψη για μονιμοποίηση της τηλεργασίας.
  • Άμεση ενημέρωση των συναδέλφων όταν παρουσιάζεται κρούσμα.
  • Τα αποτελέσματα των τεστ covid-19 που πραγματοποιούνται από διάφορα διαγνωστικά εργαστήρια να παραδίδονται άμεσα, επίσημα και γραπτά στους ίδιους τους εργαζόμενους.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το σούπερ μάρκετ των… φτωχών αλλάζει τα πάντα!

Μέσω της Ελλάδας και της Ιταλίας φιλοδοξεί να τριπλασιάσει τις πωλήσεις της αλλά και τα κέρδη της, η Βρετανική αλυσίδα εκπτωτικών προϊόντων Poundland σε βάθος δεκαετίας.

Η συγκεκριμένη αλυσίδα είναι γνωστή ως τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών» και όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, έρχεται και στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής εταιρείας Pepco.

Υψηλόβαθμο στέλεχος της Poundland, ο Άντι Μποντ, ανέφερε στους Financial Times πως: «Υπάρχουν πολλοί πελάτες που θα ήθελαν τις προσφορές μας, επειδή η αγορά του εκπτωτικού λιανεμπορίου είναι λιγότερο ανεπτυγμένη στην περιοχή».

Η Poudland δραστηριοποιείται στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών και του λιανεμπορίου και ιδρύθηκε το 1990 ενώ από την αρχή του 2019 έχει εγκαινιάσει 300 νέα καταστήματα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Η θυγατρική Pepco, μέσω της οποία η Poudland θα «προσγειωθεί» στην Ελλάδα και την Ιταλία, ειδικεύεται στα είδη ένδυσης και οικιακής χρήσης, παρέχοντας τα προϊόντα της σε ανταγωνιστικές τιμές.

Τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές λιανικής των σούπερ μάρκετ έχουν από σήμερα οι καταναλωτές, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-καταναλωτής (https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr) που δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).

Τα αποκαλυπτήρια της πλατφόρμας έγιναν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου στις εγκαταστάσεις του ΟΚΑΑ και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή είναι διαθέσιμη από σήμερα για τους χρήστες λογισμικού Android και IOS.

Στην πρώτη φάση της λειτουργίας της, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν καθημερινά τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ για πάνω από 1.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που η ΕΛΣΤΑΤ εντάσσει στο αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», να δημιουργούν το δικό τους καλάθι αγορών και να βλέπουν σε ποιο σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο καλάθι είναι φθηνότερο.

Αυτή τη στιγμή, καθημερινώς θα αποστέλλουν τιμές στην πλατφόρμα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος» «My Market», «Μασούτης» «Lidl» και το ηλεκτρονικό κατάστημα «e-fresh».

Στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν και άλλα καταστήματα καθώς και κωδικοί, με απώτερο στόχο όλη η αγορά να αναρτά τις τιμές στην πλατφόρμα.

Επίσης σε δεύτερο χρόνο, θα αναρτώνται και οι τιμές των καυσίμων καθώς και αυτές του χονδρεμπορίου.

Όπως ανάφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη διάρκεια παρουσίασης της πλατφόρμας, «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι διότι φτιάξαμε σε ελάχιστο χρόνο ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο» τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά, δίνοντας πολλές δυνατότητες στους καταναλωτές.

Πέρα από τη δυνατότητα της σύγκρισης των τιμών για τους καταναλωτές, συνέχισε ο ίδιος, με το νέο αυτό ψηφιακό εργαλείο ενισχύεται και ο ανταγωνισμός στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι αρμόδιες αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα μπορεί εύκολα να διαπιστώνει αν υπάρχει εναρμόνιση τιμών. «Θα μπορούμε να κάνουμε ελέγχους για καρτέλ και σε αυτό το θέμα είμαστε αμείλικτοι» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκο Παπαθανάση, το συγκεκριμένο εργαλείο είναι το πλέον προηγμένο στην Ευρώπη και παράλληλα με το όφελος για τους καταναλωτές, η πολιτεία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα για τις τιμές στην αγορά.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης, σημείωσε ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις συμμετέχουν αυτοβούλως στη διαδικασία ενημέρωσης της πλατφόρμας με την παροχή σε καθημερινή βάση των τιμών στα προϊόντα που περιλαμβάνει (η πλατφόρμα), ενέργεια που ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά.

Ο ίδιος ανέφερε ότι εκτός από τα καύσιμα στο επόμενο διάστημα θα αναρτώνται και οι τιμές των σχολικών ειδών, ενώ πέρα από τις τιμές, μέσω της πλατφόρμας η οποία θα είναι συνδεδεμένη και με τη γραμμή καταγγελιών 1520, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται και για μια σειρά χρηστικά θέματα, όπως για παράδειγμα το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια ο κλάδος των σούπερ μάρκετ βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης που υπαγορεύεται από έκτακτες συνθήκες.

Και εάν την πρώτη φορά αυτό που οδήγησε στη συγκέντρωση ήταν η αδυναμία μικρών αλλά και μεγάλων εταιρειών (βλέπε Μαρινόπουλος και Βερόπουλος) να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τράπεζες και προμηθευτές, λόγω και της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, η οποία επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση, αυτό που πυροδοτεί σε αυτή τη φάση τον νέο κύκλο συγκέντρωσης είναι το ακριβώς αντίθετο: η υπερβολική αύξηση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ. Για την ώρα, τουλάχιστον.

Δύο είναι τα βασικά στοιχεία σε αυτή τη φάση –κατά την οποία η πανδημία βρίσκεται σε κρίση και όχι αυτή της επόμενης ημέρας– που ενισχύουν τις μεγάλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων: πρώτον, το γεγονός ότι μόνο αυτές διαθέτουν πολύ μεγάλα φυσικά καταστήματα, υπερμάρκετ, και επομένως μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα πολύ περισσότερα άτομα, χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά έξω από το κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Μάρτιο εφαρμόζεται περιορισμός στον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα σε ένα κατάστημα, αριθμός που μεγαλώνει ανάλογα με την επιφάνειά του.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020 στα υπερμάρκετ, στα καταστήματα δηλαδή επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ., πραγματοποιήθηκε το 13,2% του συνολικού τζίρου, με τον συγκεκριμένο τύπο καταστήματος να αυξάνει τις πωλήσεις κατά 19,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση που καταγράφεται μεταξύ των διαφόρων τύπων καταστημάτων του κλάδου.

Αντιθέτως, τη μικρότερη αύξηση, 4,9%, σημείωσαν οι πωλήσεις στα πολύ μικρά καταστήματα, αυτά που έχουν επιφάνεια έως 400 τ.μ.

Η προτίμηση προς τα υπερμάρκετ φάνηκε και πρόσφατα, πριν από το νέο lockdown. Την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου, η αύξηση των πωλήσεων στα υπερμάρκετ ήταν 48,1%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ψηφιακό δελτίο αποστολής και ψηφιακό πελατολόγιο από το 2025

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη το …