Δεύτερο περιστατικό σοβαρής βλάβης σε συρμό του Μετρό μέσα σε λίγες μέρες καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι κατηγορώντας την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για έλλειψη σοβαρότητας.
Οπως αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), το περασμένο Σάββατο 29 Μαΐου στις 10 το πρωί, συρμός της πρώτης γενιάς (γαλλικός) ακινητοποιήθηκε μέσα στο τούνελ ανάμεσα στους σταθμούς Νίκαια και Κορυδαλλό και έμεινε στο σημείο για περισσότερες από 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες που ήταν μέσα στον συρμό αναγκάστηκαν να κατέβουν και να περπατήσουν μέχρι τον επόμενο σταθμό ενώ οι σιδηροτροχιές στο συγκεκριμένο ρεύμα έμειναν κατειλημμένες μέχρι σχεδόν τα μεσάνυχτα που ρυμουλκήθηκε ο συρμός και τα δρομολόγια γίνονταν με όδευση από την άλλη κατεύθυνση.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως κατήγγειλε το ΣΕΛΜΑ, στις 4 Μαΐου συνέβη αντίστοιχο περιστατικό με συρμό της ίδιας γενιάς που ακινητοποιήθηκε στην αποβάθρα του σταθμού Μεταξουργείο.
Το Σωματείο αναφέρει ότι το δεύτερο συμβάν προέκυψε ενώ η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) δεν έχει ακόμη δώσει μια «επαρκή και ουσιαστική απάντηση» για το σοβαρό περιστατικό της 4ης Μαΐου.
Κατηγορούν τον διευθύνοντα σύμβουλο Ν. Χαιρέτα για «κακοδιοίκηση» που «μόνο δύσκολες μέρες έχει να δώσει στις σταθερές συγκοινωνίες και το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας». Τον καλούν, επίσης, «να αντιληφθεί επιτέλους ότι δεν βρίσκεται στο ιδιωτικό του μαγαζάκι αλλά στο τιμόνι μιας εκ των μεγαλυτέρων ΔΕΚΟ της Ελλάδας που χρησιμοποιούν 6.000.000 επιβάτες και χρειάζεται σταθερό σχέδιο πλοήγησης και ασφάλειας, επιδεικνύοντας την ανάλογη σοβαρότητα».
Με αφορμή το πρώτο περιστατικό (οι φωτογραφίες προέρχονται από εκείνο), η ΣΤΑΣΥ είχε προσπαθήσει να υποβαθμίσει την σοβαρότητά του λέγοντας ότι η βλάβη ήταν μεμονωμένη. Γεγονός παραμένει, ότι οι συρμοί αυτής της γενιάς έχουν συμπληρώσει 20ετία και εκατομμύρια χιλιόμετρα οπότε απαιτούν αυξημένη συντήρηση με επάρκεια σε εκπαιδευμένο προσωπικό και ανταλλακτικά. Το ΣΕΛΜΑ επισημαίνει ότι «όλες οι παραπάνω αναφορές μας, συνδυαστικά με την έλλειψη διαβουλεύσεων σε σοβαρά θέματα υψίστης σημασίας στην ασφάλεια, δημιουργούν συνθήκες κι ένα εκρηκτικό μείγμα που εξωθούν τους εργαζόμενους της ΣΤΑ.ΣΥ, σε δράσεις και κινητοποιήσεις, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας».
► Από πλευράς διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, γίνεται προσπάθεια υποβάθμισης της καταγγελίας με αναφορά σε «ένδειξη βλάβης σε αισθητήρα». Οπως αναφέρεται σε ενημέρωση, «στον εν λόγω συρμό - που ήταν 3 χρόνια σε ακινησία, εντάχθηκε στο πρόγραμμα ανάτασης συρμών και επανακυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ - υπήρξε ένδειξη βλάβης σε αισθητήρα».
»Τέτοιου είδους ενδείξεις εντοπίζονται το πρώτο διάστημα σε συρμούς που επανακυκλοφορούν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα ακινησίας και δεν φαίνονται στους τεχνικούς ελέγχους που προηγούνται. Ο συρμός παρέμεινε στη Νίκαια γιατί είναι τερματικός σταθμός και δεν παρεμπόδιζε την κυκλοφορία στο δίκτυο. Τη νύχτα ο συρμός επέστρεψε στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια κινούμενος κανονικά και όχι ρυμουλκούμενος και μάλιστα χωρίς να καταγράφεται πια η ένδειξη βλάβης στον αισθητήρα. Ο συρμός κυκλοφορεί κανονικά στο δίκτυο», υποστηρίζει η διοίκηση.