Επιστολή 41 Εργατικών Κέντρων κατά ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ

Κοινό μέτωπο υπέρ της ισότιμης παιδείας, από την ΠΑΙΔΕΙΑ και 41 Εργατικά Κέντρα, που με επιστολή τους ζητούν από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, να μην εφαρμοστεί ο «κόφτης» ο οποίος θα αφήσει εκτός Πανεπιστημίων τουλάχιστον 25.000 υποψηφίους, κατά τεκμήριο παιδιά φτωχότερων, εργατικών και αγροτικών οικογενειών. Μάλιστα, προειδοποιούν για οδυνηρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες από το κλείσιμο τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ειδικότερα, τα 41 Εργατικά Κέντρα ζητούν: 

  • Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες.
  • Την έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν από το 2000.
  • Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που θα φέρει και την ποσόστωση των βαθμών των τάξεων Λυκείου για τις πανελλαδικές, συγκροτώντας έτσι μαζί με την ΕΒΕ ένα αδιαπέραστο τείχος για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων αναφορικά με την πρόσβασή τους στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία.

    Η επιστολή

    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ-ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ

    Τα εργατικά κέντρα αποτελούν την καρδιά του οργανωμένου κινήματος της εργασίας. Βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους του μόχθου στα προβλήματα αλλά και στα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες.

    Το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό της Παιδείας για τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους ανέργους, τους μη προνομιούχους έχει ιδιαίτερη σημασία. Η διαφύλαξή του και η εξασφάλιση συνθηκών διαφάνειας και ισονομίας ως προς τις εκπαιδευτικές διαδικασίες είναι ζητήματα απόλυτης προτεραιότητας για εμάς. Υπό αυτό το πρίσμα οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης με την εισαγωγή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα στερήσει από χιλιάδες μαθητές την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και με τη λειτουργία πλέον των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ως αμιγών επιχειρήσεων, με εκπαιδευτικούς αναλώσιμους υπαλλήλους και με την κρατική εποπτεία απονευρωμένη, προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία στα μέλη μας και κατ’ επέκταση στις τοπικές κοινωνίες.

    Είναι γνωστό σε όλους μας το σκάνδαλο της έκδοσης χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά λύκεια στην περιφέρεια, θέμα που απασχόλησε πριν από 7 χρόνια και τις ευρωπαϊκές αρχές. Σε όλη τη χώρα λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εφαρμογής της εκπαιδευτικής, της εργατικής, της ασφαλιστικής και της φορολογικής νομοθεσίας. Κεντρικό, όμως, ζήτημα για το χώρο της Παιδείας είναι το θέμα της νομιμοποίησης των τίτλων σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία πλέον θα εκδίδουν. Πρόκειται, ίσως, για το κρισιμότερο θέμα που σχετίζεται άμεσα με τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Ιδιωτικά σχολεία, λειτουργούντα σε ένα απόλυτα ασύδοτο καθεστώς και με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς χωρίς καμιά νομοθετική προστασία, θα εκδίδουν σωρηδόν δήθεν άριστους τίτλους σπουδών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες ακραίας ανισονομίας για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων διότι:

    • Η περικοπή χιλιάδων θέσεων  από τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής σε συνδυασμό με την πολύ πιθανή μελλοντική εφαρμογή της ποσόστωσης των βαθμών του Λυκείου για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταστήσει σε βάθος χρόνου εξαιρετικά δύσκολη την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο αλλά και στο δημόσιο ΙΕΚ για τα παιδιά των εργαζόμενων, των μη προνομιούχων, των αγροτών, των ανέργων.

    • Η κατάργηση χιλιάδων θέσεων από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα φέρει μοιραία το «λουκέτο» σε πολλά τμήματα και σχολές κυρίως στην περιφέρεια με δραματικές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες. Το φαινόμενο της ανεργίας θα ενταθεί, αφού στην αγορά εργασίας θα μείνουν ακάλυπτες οι ανάγκες για εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ δραματικές θα είναι και οι οικονομικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες.

    • Οι δήθεν άριστοι τίτλοι των ιδιωτικών σχολείων πριμοδοτούνται με την ανώτατη δυνατή μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ, επομένως οι κάτοχοί τους θα καταλαμβάνουν τις θέσεις σε όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά και σε ακαδημαϊκές θέσεις ή θέσεις εργασίας στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα των αποκλεισμό των παιδιών που έχουν μοχθήσει για το απολυτήριο τους στο δημόσιο σχολείο.

    • Η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων ως αμιγών επιχειρήσεων είναι αδύνατον να μη συμπαρασύρει σε ανάλογη κατεύθυνση και το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, με δραματικές συνέπειες για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, αφού η Εκπαίδευση θα αποτελεί προνόμιο για τους οικονομικά ισχυρούς.
    Είναι, επομένως, αναγκαίο οι εκπρόσωποι της κοινωνίας, εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, συλλογικότητες των πολιτών, να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού που θα αποβεί οδυνηρή για το εκπαιδευτικό και εργασιακό μέλλον των επόμενων γενεών. Η Ελλάδα δεν αντέχει μία νέα πανεκπαιδευτική κρίση που θα μας οδηγήσει στις προ του 1964 εποχές της πληρωμένης παιδείας για τους λίγους και της μαζικής μετανάστευσης της ελληνικής νεολαίας.

    Για το λόγο αυτό απαιτούμε:

    1. Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες  για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες.

    2. Την έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν το 2000.

    3.  Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που θα φέρει και την ποσόστωση των βαθμών των τάξεων Λυκείου για τις Πανελλαδικές, συγκροτώντας έτσι, μαζί με την Ε.Β.Ε. ένα αδιαπέραστο τείχος για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία.

    Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό για όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης.

    Δεν είναι εμπόρευμα για λίγους, δεν πωλείται.

    Υπογράφουν την Πρωτοβουλία τα ακόλουθα Εργατικά Κέντρα:

    1. Ε.Κ.  ΑΘΗΝΑΣ
    2. Ε.Κ.  ΑΙΓΙΟΥ
    3. Ε.Κ.  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
    4. Ε.Κ.  ΑΡΚΑΔΙΑΣ
    5. Ε.Κ.  ΒΕΡΟΙΑΣ
    6. Ε.Κ.  ΒΟΛΟΥ
    7. Ε.Κ.  ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
    8. Ε.Κ.  ΓΡΕΒΕΝΩΝ
    9. Ε.Κ.  ΔΡΑΜΑΣ
    10. Ε.Κ.  ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
    11. Ε.Κ.  ΕΒΡΟΥ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
    12. Ε.Κ.  ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
    13. Ε.Κ.  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    14. Ε.Κ.  ΘΗΒΑΣ
    15. Ε.Κ.  ΚΑΒΑΛΑΣ
    16. Ε.Κ.  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
    17. Ε.Κ.  ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
    18. Ε.Κ.  ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
    19. Ε.Κ.  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
    20. Ε.Κ.  ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
    21. Ε.Κ.  ΚΕΡΚΥΡΑΣ
    22. Ε.Κ.  ΚΙΑΤΟΥ
    23. Ε.Κ.  ΚΙΛΚΙΣ
    24. Ε.Κ.  ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
    25. Ε.Κ.  ΛΚΟΡΙΝΘΟΥ
    26. Ε.Κ.  ΛΑΥΡΙΟΥ
    27. Ε.Κ.  ΛΑΣΙΘΙΟΥ
    28. Ε.Κ.  ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ
    29. Ε.Κ.  ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
    30. Ε.Κ.  ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
    31. Ε.Κ.  ΞΑΝΘΗΣ
    32. Ε.Κ.  ΠΡΕΒΕΖΑΣ
    33. Ε.Κ.  ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
    34. Ε.Κ.  ΡΕΘΥΜΝΟΥ
    35. Ε.Κ.  ΡΟΔΟΥ
    36. Ε.Κ.  ΦΛΘΙΩΤΙΔΑΣ
    37. Ε.Κ.  ΦΛΩΡΙΝΑΣ
    38. Ε.Κ.  ΧΑΛΚΙΔΑΣ
    39. Ε.Κ.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
    40. Ε.Κ.  ΧΑΝΙΩΝ
    41. Ε.Κ. ΧΙΟΥ

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ψηφιακό δελτίο αποστολής και ψηφιακό πελατολόγιο από το 2025

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη το …