Τα ΚΕΠ έχουν μπει δυναμικά στην εξυπηρέτηση του πολίτη για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ

Επίσκεψη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) Νέας Ιωνίας πραγματοποίησαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, προκειμένου να δουν από κοντά τη λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, που διεκπεραιώνονται, μέσω των ΚΕΠ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «οι 13 νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, που παρέχονται, μέσω των ΚΕΠ, δρομολογήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο με κοινή απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, η βεβαίωση απογραφής ή η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, είναι μεταξύ των υπηρεσιών που εδώ και λίγους μήνες παρέχονται στους πολίτες και από τα ΚΕΠ με ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Είναι ενδεικτικό πως τους τελευταίους δύο μήνες έχουν γίνει περισσότερες από 44.000 συναλλαγές μέσω των ΚΕΠ γι' αυτές τις 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Παράλληλα, έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας από τα δύο υπουργεία, με στόχο να εκσυγχρονιστεί το σύνολο των διαδικασιών των πρώην ασφαλιστικών ταμείων που είχαν ενταχθεί στα ΚΕΠ. Ήδη, από τις 272 διαδικασίες έχουν καταργηθεί οι 68, ενώ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διοικητική εκκαθάριση όλων των διαδικασιών αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ».

Σημειώνεται πως, μετά την επίσκεψη στο ΚΕΠ, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης, επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά και τον ΕΦΚΑ Νέας Ιωνίας. Ο κ. Χατζηδάκης συνομίλησε τόσο με υπαλλήλους όσο και πολίτες που εξυπηρετούνταν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Βασική μας προτεραιότητα στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών και προχωρούμε με σχέδιο και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, για να το πετύχουμε. Σήμερα, εδώ στο ΚΕΠ της Νέας Ιωνίας, διαπίστωσα πως η συνεργασία του e-ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ αποδίδει πράγματι καρπούς. Οι πολίτες διευκολύνονται και εξυπηρετούνται γρηγορότερα και αυτό φαίνεται από τις συναλλαγές που γίνονται καθημερινά στα ΚΕΠ. Κυρίως όμως εξυπηρετούνται και εκείνοι οι συμπολίτες μας που δεν έχουν κοντά τους κάποιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ, αλλά έχουν κοντά τους ΚΕΠ ή όσοι δεν γνωρίζουν ακόμα πώς να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ.

Δεν σταματάμε όμως εδώ. Μέσα στον Ιούλιο, βάζουμε μπροστά έναν μηχανισμό που θα αλλάξει το τοπίο, αξιοποιώντας και τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Πρώτον το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου - άρα και του e-ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς χρέωση των πολιτών. Δεύτερον, τη νέα υπηρεσία myEFKAlive, που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες. Και τρίτον, τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ήδη διαθέτει ο ΕΦΚΑ και που πρόκειται να αυξηθούν τους επόμενους μήνες. Οι πολίτες δικαιούνται να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, σημείωσε: «Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, με τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη, έχουμε από την πρώτη στιγμή θέσει έναν κεντρικό στόχο: την υλοποίηση πολιτικών που διευκολύνουν στην πράξη τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, την ενδυνάμωσή τους μέσω της τεχνολογίας, τη διαρκή αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών. Προς επίτευξη αυτών, έχουμε αναπτύξει σειρά κοινών πρωτοβουλιών με το υπουργείο Εργασίας και τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, στις οποίες περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η επικαιροποίηση του συνόλου των διαδικασιών αρμοδιότητας ΕΦΚΑ που είχαν ενταχθεί στα ΚΕΠ. Στόχος μας οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους μέσω εναλλακτικών καναλιών είτε ψηφιακά, μέσω του gov.gr και του e-EΦΚΑ είτε μέσω των φυσικών καταστημάτων του ΕΦΚΑ και των ΚΕΠ. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι απαιτείται, προκειμένου η καθημερινότητα όλων ανεξαιρέτως των πολιτών να γίνεται διαρκώς ευκολότερη».

Υπενθυμίζεται πως οι 13 ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται και μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  • Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
  • Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
  • Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
  • Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  • Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  • Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
  • Βεβαίωση απογραφής
  • Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
  • Ασφαλιστική ικανότητα
  • Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
  • Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
  • Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
  • Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)

Επιπλέον υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

- Έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλειας-ασθενείας

- Υποβολή αίτησης για παροχή εξόδων κηδείας

- Έκδοση βεβαίωσης συντάξεων για φορολογική χρήση

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις υποδομές του ΣΕΦ

Ερώτηση για τα «προβλήματα στις υποδομές του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ)» προτίθενται να καταθέσουν …