Εκδρομικός Tipo(ς) |

Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με σειρά νέων κινητήρων βενζίνης και diesel, στο σύνολό τους προδιαγραφών Euro6d-Final, οι οποίοι ξεχωρίζουν για τον αποδοτικό χαρακτήρα τους.

Το νέο και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος Tipo Cross αποτελεί μια δυναμική πρόταση στην κατηγορία των C-Crossovers. Ηρθε στην ελληνική αγορά με νέους Turbo κινητήρες βενζίνης και diesel. Και με το νέο και αποκλειστικό για το Cross χρώμα «Paprika Orange», που του ταιριάζει ιδανικά, τούτο το Tipo δεν περνά απαρατήρητο.

Βεβαίως το όνομα Tipo είναι πολύ γνωστό στην Ελλάδα. Κυρίως από εκείνο το πρωτοποριακό για την εποχή του μοντέλο που κέρδισε έναν επίζηλο τίτλο: το βραβείο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 1989. Κατά το λανσάρισμα του αρχικού Tipo, οι πωλήσεις ξεκίνησαν με καλά νούμερα, αλλά στη συνέχεια ο αυξημένος ανταγωνισμός προκάλεσε σταδιακή πτώση. Τα χρόνια 1994 και 1995 η βελτιωμένη εκδοχή τα πήγε σχετικά καλά. Για να επανεμφανιστεί 20 χρόνια μετά, τον Οκτώβριο του 2015 και να κινείται ικανοποιητικά.

Μαζί με την ανανέωση ήρθε και η ώρα της ιδιαίτερης έκδοσης Cross, που στοχεύει κατευθείαν στις ανάγκες μιας μικρομεσαίας οικογένειας, η οποία θέλει να εξυπηρετείται στην πόλη αλλά και στις εκδρομικές αποδράσεις.

Με ξεχωριστό στιλ, εξαιρετική ευρυχωρία και πρακτικότητα, αλλά και εφοδιασμένο με λύσεις προηγμένης τεχνολογίας, προσφέρει μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση που παράλληλα χαρακτηρίζεται και από την αξιοπρόσεκτη αναλογία αξίας - τιμής.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Tipo Cross χαρακτηρίζεται από τις μυώδεις επιφάνειες, την επιθετική μάσκα, αλλά και «off-road» στιλιστικά στοιχεία που σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 40 χλστ. του επιτρέπουν να κινείται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε εκτός δρόμου διαδρομές. Οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί ενισχύουν τη μοντέρνα εικόνα, ενώ προσφέρουν και μια ψηλότερη και με καλύτερη ορατότητα θέση οδήγησης. Χάρη και στις ενσωματωμένες μπάρες οροφής, το Tipo Cross έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 70 χλστ. (σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις).

Επίσης, οι σχεδιαστικές Cross λεπτομέρειες, όπως τα προστατευτικά καλύμματα των φτερών και τα μαρσπιέ, προσφέρουν αισθητικά, αλλά και πρακτικά οφέλη. Παράλληλα η μάσκα που φιλοξενεί το νέο λογότυπο της FIAT πλαισιώνεται από τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τα οποία προσφέρουν αυξημένη απόδοση αλλά και μοναδική φωτεινή υπογραφή.

Με την εργονομία και την πρακτικότητα σε πρώτο πλάνο, το εσωτερικό του Tipo Cross προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Ειδικότερα, ο χώρος αποσκευών, με 440 λίτρα, αποτελεί την κορυφαία τιμή στην κατηγορία του μοντέλου, αλλά και μία από τις υψηλότερες τιμές ανάμεσα στα C-SUV. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα μετακινηθούν με άνεση, όπως και δύο (ή και τρία υπό προϋποθέσεις) άτομα στο πίσω κάθισμα. Με την επιλογή των υλικών να εστιάζει στην ποιότητα αλλά και στην αντοχή, το εσωτερικό του νέου Tipo Cross συνδυάζει τα μοντέρνα στοιχεία με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το Tipo Cross αποτελεί –μετά το νέο ηλεκτρικό 500– το δεύτερο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, που διαθέτει οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών, δυνατότητα ασύρματου mirroring μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος χάρη στην οθόνη TFT των 7'' είναι και πλήρως διαμορφώσιμος.

Διατίθεται και με μια πληρέστατη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, η οποία περιλαμβάνει εκτός των άλλων σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος και ενεργό σύστημα διατήρησης της ταχύτητας, για ακόμα πιο ασφαλείς μετακινήσεις στην πόλη αλλά και στα ταξίδια.

Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με σειρά νέων κινητήρων βενζίνης και diesel, στο σύνολό τους προδιαγραφών Euro6d-Final, οι οποίοι ξεχωρίζουν για τον αποδοτικό χαρακτήρα τους. Βασιζόμενος στη νέα γενιά κινητήρων FireFly, ο (της δοκιμής) Turbo κινητήρας των 1.000 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους. Μπορεί τα κυβικά να είναι λίγα, η δύναμη όμως που βγάζουν καλύπτει απόλυτα.

Παρ’ όλο που οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν, ο κινητήρας, με ραφιναρισµένη και γραµµική λειτουργία, κινεί αντικειµενικά µε αξιοπρέπεια το Tipo. Παρά τους 3 κυλίνδρους, απουσιάζουν πλήρως φασαρία και κραδασμοί. Το πεντάρι κιβώτιο έχει µικρές διαδροµές και σαφές κούµπωµα, ωστόσο σίγουρα θα ήθελα µια επιπλέον σχέση. Η µέση κατανάλωση στα 7,5 λ./100 χλμ. είναι λογική. Στον δρόμο, εμφανίζει καλά χαρακτηριστικά και είναι σε θέση να ικανοποιήσει το οικογενειακό αγοραστικό του κοινό. Παρά το γεγονός ότι οι αναρτήσεις έχουν σφιχτή ρύθμιση και κατά συνέπεια όχι κορυφαία άνεση, το αυτοκίνητο δεν «κοπανάει».

Παρουσιάζει σταθερό πάτημα στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων κινούμενο σε γρήγορους ρυθμούς και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές. Τα 1.000 χλμ. μαζί του βγήκαν ξεκούραστα, όμως το κερασάκι λέγεται City. Στα στενά της πόλης και ιδιαίτερα στο παρκάρισµα θα εκτιµήσεις πολύ τη λειτουργία City για το τιµόνι που το κάνει πολύ ελαφρύ και εύχρηστο.

Να τονίσουμε εδώ ότι η Fiat προσφέρει ιδιαίτερα προνομιακά προγράμματα χρηματοδότησης (επιτόκιο από 3,9%), αλλά και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000 χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας.

Fiat Tipo City Cross 1.0 Τ3 100 hp

Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη
Ισχύς: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 190 Nm/1.500 σ.α.λ.
0-100: 12,2''
Τελική: 183 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,5 λ./100 χλμ.
CO2: 129 γραμμάρια
Τέλη: 82,56 ευρώ
Τιμή: 17.450 ευρώ


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ανδρουλάκης: «Ποιος λαΐκιζε όταν το 2019 υποσχόταν οριζόντια μείωση ΦΠΑ;»

Με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, συναντήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος …