Η επικοινωνιακή συνταγή της ΝΔ που σπάει τα ταμπού

Από την προηγούμενη προεκλογική περίοδο του Μαΐου ήταν εμφανής η προσπάθεια τόσο του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και της πλειοψηφίας των στελεχών της ΝΔ, να στραφούν στην ουσία και όχι στις εντυπώσεις

Της Πηνελόπης Γκάλιου

Η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος που προκάλεσε η διπλή προσφυγή στις κάλπες τον Μάιο και εν συνεχεία στις 25 Ιουνίου, θα έκανε πολλούς να στοιχηματίσουν ότι η πολιτική ζωή του τόπου θα ζήσει συνθήκες ακραίας πόλωσης και έντασης, παραπέμποντας σε αντίστοιχες περιόδους του παρελθόντος οι οποίες στιγματίστηκαν από ακατάσχετη σκανδαλολογία, αήθεις προσωπικές επιθέσεις και υβρεολόγιο.

Η πραγματικότητα ωστόσο ήρθε να διαψεύσει περίτρανα κάθε τέτοια υποψία ή προσδοκία.

Ήδη από την προηγούμενη προεκλογική περίοδο του Μαΐου ήταν εμφανής η προσπάθεια τόσο του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και της πλειοψηφίας των στελεχών της ΝΔ, να στραφούν στην ουσία και όχι στις εντυπώσεις, με στόχο την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου, που συντελέστηκε κατά την περίοδο διακυβέρνησης 2019- 2023 και η συνέπεια λόγων και πράξεων, υποσχέσεων και αποτελεσμάτων παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισε.

Η εν λόγω προσπάθεια ωστόσο τις περισσότερες φορές "χανόταν" στον ορυμαγδό των πολιτικών αντιπαραθέσεων και των καυγάδων στα τηλεοπτικά παράθυρα, μέχρι που το αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου με την ανατροπή των συσχετισμών έφερε αλλαγές και στην ατζέντα της αντιπαράθεσης.

Η αντιπολίτευση πήρε το μήνυμα της απόρριψης της άρνησης και της στείρας αμφισβήτησης των πάντων και αποφάσισε να γυρίσει σελίδα στην επικοινωνιακή της πολιτική, επιχειρώντας να ακολουθήσει την τακτική της ΝΔ με στροφή προς την ουσία. "Μόνο που δεν "υπολόγισε" τα λάθη και τα αυτογκόλ, τα "αδιάβαστα" στελέχη της ή τις τρύπες των προγραμμάτων της, με αποτέλεσμα να εκτίθεται" σχολίαζε στέλεχος της ΝΔ, αναφερόμενο στην κουβέντα των τελευταίων ημερών για τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων.

Μέχρι, όμως, η αντιπολίτευση να "ανασυνταχθεί" στον δημόσιο διάλογο, η ΝΔ επιμένει σε μία πολιτική επικοινωνία πολύ διαφορετική απ' ότι είχε συνηθίσει ο τόπος δεκαετίες τώρα, εισάγοντας νέες τακτικές στην πολιτική επικοινωνία και "παραβιάζοντας" τον κανόνα των πολιτικών συνεντεύξεων.

Πρώτος ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης από την προηγούμενη προεκλογική περίοδο έσπασε τα "ταμπού" και άρχισε να εμφανίζεται σε εκπομπές "lifestyle" περνώντας το μήνυμα όπως σχολίασε και κατά τη χθεσινή του συνέντευξη στον ΑΝΤ1 ότι «αυτό το οποίο αποκαλούμε «μη πολιτική εκπομπή» μπορεί να είναι πολύ πιο πολιτική από την «πολιτική εκπομπή» η οποία ασχολείται μονίμως με την «κουζίνα» της πολιτικής, η οποία τελικά δεν αφορά τον πολύ κόσμο», είπε χθες στην εκπομπή Πρωινό στον ΑΝΤ1, περιγράφοντας το σκεπτικό του και συμπλήρωσε, «οι εκπομπές «lifestyle» μπορούν να αναδεικνύουν θέματα τα οποία τελικά ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο την κοινωνία από το να ξαναδούν δύο υποψήφιους βουλευτές να τσακώνονται και να αναμασούν τα ίδια και τα ίδια κλισέ, τα οποία τελικά οδηγούν τον πολίτη στο να κλείσει την τηλεόραση".

Άλλωστε η επίτευξη της αυτοδυναμίας και η συντήρηση ή και η υπέρβαση του ποσοστού που έλαβε η ΝΔ στις εκλογές του Μαΐου προϋποθέτει μία προεκλογική εκστρατεία πόρτα- πόρτα και ψήφο-ψήφο συμπεριλαμβανομένων όλων των κοινωνικών ομάδων.

Στη στρατηγική επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη βρίσκονται ψηλά θέματα που είναι καταγεγραμμένα ψηλά και στις στοχεύσεις του και αφορούν τα άτομα με αναπηρία, τα θέματα των γυναικών είτε αυτά αφορούν την παρενόχληση είτε την στήριξη του κράτους για να μπορούν να κάνουν οικογένεια, το bullying και η στεγαστική πολιτική.

Στη συνέντευξη στον ΑΝΤ1 αναφέρθηκε και στο me too το οποίο χαρακτήρισε "μεγάλη κατάκτηση, πρωτίστως για την ισότητα και τα δικαιώματα των γυναικών, να μπορείς να βγαίνεις και να μιλάς και να καταγγέλλεις, χωρίς να φοβάσαι, μια περίπτωση όπου κάποιος, κατά κανόνα άντρας, προσπάθησε να σε εκμεταλλευτεί με κάποιο τρόπο, σεξουαλικά, ή άσκησε επάνω σου φυσική ή φραστική βία". Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε επίσης πολύ περήφανος για το γεγονός ότι η χώρα με μία κεντροδεξιά κυβέρνηση "έχει για πρώτη φορά μια συνολική στρατηγική για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα". Παρότι απέφυγε να τοποθετηθεί για το δικαίωμα στο γάμο και την τεκνοθεσία, λέγοντας ότι αυτό είναι συνάρτηση της ωριμότητας της κοινωνίας, είπε ότι η κυβέρνηση του ήταν αυτή που έφερε σημαντικές διορθώσεις όπως "η αιμοδοσία που απαγορευόταν, στις θεραπείες μεταστροφής, βίαιες πρακτικές οι οποίες τραυμάτιζαν πραγματικά παιδικές και εφηβικές ψυχές» τις οποίες χαρακτήρισε «πολύ σημαντικές κατακτήσεις".

Υπό αυτό το πρίσμα, της επικοινωνίας των θέσεών του σε όσο το δυνατόν περισσότερα και διαφορετικά κοινά, ο πρόεδρος της ΝΔ χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ιδιαιτέρως και το tik tok με στόχο την προσέγγιση των νέων, στους οποίους είναι πολύ διαδεδομένη αυτή η πλατφόρμα, επιτυγχάνοντας στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση πρωτια στους νέους από 17 ετών, ανατρέποντας όλα τα προγνωστικά.

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΥΠΕΘΟ: Οι πέντε βασικές προτεραιότητες για το 2025

Αναμένεται να περιλαμβάνονται στον «μπλε φάκελο» με τις προτεραιότητες ανά υπουργείο για το επόμενο έτος …