Το θέαμα οργανώθηκε προς τιμήν Ινδών επιχειρηματιών, την επίσκεψη των οποίων στη χώρα μας είχε αναλάβει το «ελληνοϊνδικό επιμελητήριο». Μάλιστα, τους Ινδούς υποδέχτηκε η μπάντα του Λιμενικού, σαν να ήταν επίσημοι προσκεκλημένοι του ελληνικού κράτους, ενώ έμειναν και εκτός ωραρίου στην Ακρόπολη, παρότι η αρμόδια Εφορεία είχε απορρίψει ρητά σχετικό αίτημα
Εχει περάσει ένας χρόνος από την ημέρα που η Ακρόπολη μετατράπηκε σε φόντο μπολιγουντιανού σόου, προς τέρψιν Ινδών επιχειρηματιών, και το υπουργείο Πολιτισμού του «όχι μαγκιές σε μένα» δεν έχει ενημερώσει ούτε τους πολίτες ούτε τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές για το ποιος οργάνωσε το θέαμα -οι εικόνες του οποίου έκαναν τον γύρο του κόσμου- χωρίς την άδεια της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων.
Οταν η υπουργός θέλει να ξεχάσουμε, η μνήμη γίνεται τρόπος αντίστασης. Ας θυμηθούμε: στον κορυφαίο αρχαιολογικό χώρο και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, στον καλύτερα φυλασσόμενο αρχαιολογικό χώρο της χώρας, το Σάββατο 27.4.2024 αναπτύχθηκε ένα εθνοκίτς ταμπλό βιβάν άθλιας αισθητικής: μοντέλα με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες που παρέπεμπαν σε Καρυάτιδες έστεκαν στα Προπύλαια, μια σειρά από αλευρωμένους λευκούς σανδαλοφόρους και σανδαλοφόρες που παρίσταναν τις κόρες και τους κούρους (!) έστεκαν στο τσιμέντο μπροστά από τον Παρθενώνα και δύο ηθοποιοί μεταμφιεσμένοι σε Αθηνά και Ποσειδώνα δέσποζαν μπροστά στο Ερέχθειο.
Το θέαμα οργανώθηκε προς τιμήν Ινδών επιχειρηματιών, την επίσκεψη των οποίων στη χώρα μας είχε αναλάβει το «ελληνοϊνδικό επιμελητήριο». Μάλιστα, τους Ινδούς υποδέχτηκε η μπάντα του Λιμενικού, σαν να ήταν επίσημοι προσκεκλημένοι του ελληνικού κράτους, ενώ έμειναν και εκτός ωραρίου στην Ακρόπολη, παρότι η αρμόδια Εφορεία είχε απορρίψει ρητά σχετικό αίτημα.
Παρών στο «δρώμενο» ήταν ο πρόεδρος του ελληνοϊνδικού επιμελητηρίου, γνώριμος του Κ. Μητσοτάκη από το ταξίδι του στην Ινδία. Επίσης, ο γραμματέας του ελληνοϊνδικού επιμελητηρίου, στέλεχος της Ν.Δ. και διορισμένος επί Ν.Δ. πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, που μάλιστα καλείται να αντιμετωπίσει προσεχώς τη Δικαιοσύνη για θέματα της προεδρίας του. Και, βέβαια, ο πρόεδρος της ΠΟΕ ΥΠΠΟ, γνωστός για τις εξαιρετικές σχέσεις του με την υπουργό και υπόδικος σε δίκη για υπεξαίρεση χρημάτων από το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ.
Το υπουργείο Πολιτισμού και η κυβέρνηση τήρησαν -και τηρούν ακόμη- αιδήμονα σιωπή. Τα δήθεν αδέσποτα προφίλ, δεσποζόμενα από την Ομάδα Αλήθειας, φρόντισαν να διασπείρουν το «έλα μωρέ, δεν έγινε και τίποτα». Είναι τα ίδια προφίλ που, με αφορμή τα γκράφιτι σε ασκεπές ερείπιο στο Αργος, μας ενημέρωναν έμπλεα ενθουσιασμού ότι η κ. Μενδώνη δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της. Χλαμυδοφόρους στην Ακρόπολη σηκώνει πάντως…
Δεν εξηγείται αλλιώς ότι ουδεμία κίνηση ή δήλωση έχει κάνει για το θέμα η υπουργός. Στη Βουλή αρκέστηκε να απαντήσει ότι είναι σε εξέλιξη ΕΔΕ (προφανώς για να βρεθούν εξιλαστήρια θύματα από τους αρχαιοφύλακες της Ακρόπολης). Στις ερωτήσεις των ΜΜΕ δεν απάντησε. Κυρίως, όμως, δεν έστειλε την υπόθεση στον εισαγγελέα, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, παρότι διέθετε -και διαθέτει- τα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας. Αραγε η ευαισθησία για τους «συμβολισμούς» του Παρθενώνα εξαντλείται στην απόρριψη της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου;
Τελικά, όταν το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας δεν έχει εξαφανιστεί ή δεν έχει εκ των υστέρων σβηστεί (όπως στα Τέμπη ή την Πύλο), μπορεί απλώς να αποσιωπηθεί. Προκειμένου να να μη μάθουμε ποτέ ποιοι ήταν οι «ιδιώτες» που οργάνωσαν το κιτς σόου, ούτε τι κέρδισαν από αυτό.
Κατά τα λοιπά, το ιδιαίτερα ευαίσθητο υπουργείο Πολιτισμού συνεχίζει τις (αποτυχημένες) απόπειρες ιδιωτικής χρήσης της Ακρόπολης, προσθέτοντας (με απόφαση του ΟΔΑΠ) κρασί και μεζεδάκια στις πριβέ ξεναγήσεις των 5.000 ευρώ την ώρα, καθώς και ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται την είσοδο της Ακρόπολης και τα έσοδα από τα εισιτήρια. Πρόνοια ούτως ώστε στο επόμενο παρόμοιο περιστατικό να μην υπάρχουν ούτε κάμερες ούτε μάρτυρες;
Ας επαναφέρουμε, λοιπόν, το ερώτημα που είχε και τότε διατυπώσει η «Εφ.Συν.»: τελικά, σε ποιον «ανήκει» το κορυφαίο μνημείο της Ακρόπολης; Ποιος μπορεί να το χρησιμοποιεί για ιδιωτικούς λόγους, χωρίς να ανοίγει ρουθούνι από τα ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου Πολιτισμού;