Καλλιόπη Μητροπούλου τι σημαίνει για εσένα το "Between";

Συνθέτρια, τραγουδοποιός, ερμηνεύτρια, βιολονίστρια. Η Καλλιόπη Μητροπούλου έχει διαγράψει εδώ και χρόνια τη δική της πορεία στα ελληνικά μουσικά δρώμενα, τον τελευταίο καιρό μέσω των Echo Tides, αλλά και των ιστορικών Oi Va Voi, ενώ έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες, ανάμεσά τους ο Pan Pan, ο Γιάννης Αγγελάκας, η Vassilina και άλλοι πολλοί.

Τώρα έφτασε η ώρα να κυκλοφορήσει το πρώτο της solo album, με τίτλο "Between", το οποίο ήδη έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές.

Το "Between", που φέρει τη σφραγίδα του Νίκου Βελιώτη στην παραγωγή, δείχνει να είναι ένας ιδιαίτερα προσωπικός δίσκος, όμως ζητήσαμε από την Καλλιόπη Μητροπούλου να μας κάνει τη δική της ανάλυση και να μας βάλει μέσα στον δικό της κόσμο. 

Γιώργος Αθανασίου

I wish I was a wall

Ουσιαστικά περιγράφει τη μέρα μιας κοπέλας που θέλει να τα κάνει όλα σωστά, όλα με θετική ενέργεια. Πίνει το λεμονονερό της, κάνει τη γιόγκα της, κάνει ασκήσεις αναπνοών, τρώει σαλάτες, και πάλι καταλήγει στο κρεβάτι της να την παίρνει ο ύπνος κλαίγοντας. ‘Concrete showers, I’d like to see the sun’, έχω το Λονδίνο στο μυαλό μου και τα lunch breaks στα πάρκα. Ο Άλεξ Μαστιχιάδης παίζει τσέμπαλο σε αυτό το κομμάτι και είναι το πιο Americana κομμάτι του δίσκου.

Egg Fryer

Ο Βελιώτης το είχε στο συρτάρι του αυτό το κομμάτι χωρίς φωνή και όταν το άκουσα μου κατέβηκε το σαγόνι στο πάτωμα. Είναι από τα αγαπημένα μου του δίσκου και χτίζει σιγά σιγά μια κορύφωση στο τέλος. Είναι ένα κομμάτι που στο μυαλό μου είναι ένα sci-fi gaslighting, περιγράφει ένα ζευγάρι σε ένα bunker (πουθενά δεν το λέει αυτό, εγώ το φαντάζομαι έτσι) και ο τύπος είναι φροντιστικός και φαινομενικά γλυκός, φτιάχνει αυγά στην κοπέλα του, της φτιάχνει ψωμί, την προσέχει, αλλά αυτή σιγά σιγά καταλαβαίνει πως θα τη βρει το τέλος του κόσμου σε αυτό το bunker μαζί με τον χειριστικό αυτό βλάκα. ‘The stars decay and the sun fades away, will you try to downplay that I love you?’ Και στο τέλος πριν τη βροχή των μετεωριτών που είναι εκατό χιλιάδες layers εγχόρδων ‘wish I could hit undo, you don’t love me’.

It’s the water II

Το II γιατί το It’s the water όπως και το Ghosted είναι πιο παλιά κομμάτια αλλά τα κάναμε με νέα παραγωγή με τον Βελιώτη για την ομοιογένεια του άλμπουμ. Είναι λιγάκι πιο αργό από την πρώτη εκτέλεση και το drone στο τέλος πιο μεγάλο και βρώμικο. Είναι για όλα τα πρώτα ραντεβού, για το άγνωστο και τον ενθουσιασμό της αρχής, το timing, το να ανακαλύπτεις τον άλλον και δεν έχεις ιδέα τι ιστορία θα έχετε. ‘Falling in love, falling apart darling’, ‘you know the place next to your heart? It’s where I like to sleep’.

Olympia

Η Ολυμπία ήταν η πρώτη γυναίκα του προπροπάππου μου. Σκοτώθηκε σε έναν γάμο κατά λάθος από σκάγια και έτσι αυτός παντρεύτηκε την Καλλιόπη, μια ορφανή 18χρονη. Άρα ‘I think of Olympia, and how she died and if she didn’t die I would not be here with you’. Είναι ένα τρυφερό κομμάτι, αναπολώ τη ζωή στη Γερμανία, λέω για τη ζωή του τώρα, και έχει το concept του Between στο ρεφρέν. ‘I had hope, that our love would cope, don’t tell me we want different things. You want me, and I do want you, we just have to pick where we’ll be (for now)’. Έχω κρύψει και μια φράση απ’ την καντέντσα της άριας της Olympia (από την όπερα Tales d’Hoffeman του Offenbach), εκεί που λέω πως μ’ αρέσει να βλέπω την πρώτη σειρά ανθρώπων στην όπερα να κλαίνε όσο παίζω βιολί.

King of Sorrows

Κι άλλο κομμάτι που είχε στο συρτάρι του ο Βελιώτης, και γελάσαμε πολύ όταν το γράφαμε. Έχει να κάνει με τους βασιλιάδες της μίρλας, που τρέφονται από την ίδια τους τη γκρίνια. Το σόλο του βιολιού είναι γραμμένο με ‘drop F’ (δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, απλά ξεκουρδίσαμε τη σολ χορδή έναν τόνο κάτω) και είναι από τα αγαπημένα μου σημεία του άλμπουμ, με πορώνει πολύ. Το βίντεο κλιπ υπογράφει ο Γιώργος Αθανασίου, που είχε τη φοβερή ιδέα με τον πλαστικό ‘κενό’ κούκλο, ‘in your presence, nothing makes sense, my boredom turns to sadness’.

Ghosted II

Επίσης ΙΙ λόγω νέας παραγωγής, το κομμάτι αυτό έχει να κάνει με το dating και το φόβο των ανθρώπων να επικοινωνήσουν και την ‘ευκολία’ του απλά να εξαφανιστεί ο ένας. Υπάρχει βίντεο και για αυτό το κομμάτι που βγήκε πριν δυο χρόνια περίπου, που το υπογράφει ο Γιώργος Γούσης, όπου κλαίω συνεχώς ό,τι και να κάνω. Το αγαπώ πολύ και αυτό το βίντεο. Ο Tom Lee μου έστειλε τα timpani που ακούτε στη νέα εκτέλεση και η Αθανασία Μάνου είναι στην άρπα.

Domina

Αυτό νομίζω είναι το πιο δυναμικό κομμάτι του δίσκου. Οι φωνές που ακούτε σαν pad έχουν ηχογραφηθεί μία μία. Νομίζω μιλάω στον εαυτό μου και σε όλους αυτούς που δε με στήριξαν και ‘δεν πίστεψαν σε μένα’, αν και δε μου αρέσει αυτή η φράση. Είναι ένα πουσάρισμα και το αφιερώνω σε όλους όσους φοβούνται να κάνουν αυτό που αγαπούν γιατί νιώθουν πως κανείς δεν είναι στο πλευρό τους, μια υπενθύμιση πως το μόνο που χρειάζεται είναι ο εαυτός μας. ‘Not even you are on my side, I’ll beat this fear and leave / All these dreams made me feel paralysed, my demons are dancing while I’m sleeping.’

Set Alarm for 2

Το μόνο instrumental μου, ένα όνειρο που γίνεται εφιάλτης. Παίζω και βιόλα σε αυτό το κομμάτι! Τα πουλάκια που ακούτε είναι ηχογραφημένα από το κινητό του πατέρα μου στο χωριό μας στην Ευρυτανία.

Waterloo

Αυτό το κομμάτι είναι ο χωρισμός μου, στη γέφυρα του Waterloo. Η Ράνια Σταματέλου έπαιξε γαλλικό κόρνο στην εισαγωγή του κομματιού με την οδηγία να παίξει όσο πιο λάθος γίνεται και μας ρωτούσε αν είμαστε σίγουροι. Νομίζω ακούγεται αυτή η ‘παραίτηση’ με αυτό το παίξιμο, σε συνδυασμό με τα αχνά βιολιά σε πολύ ψηλή συχνότητα. ‘We know it’s time to part ways, the hardest choice to make’.

Hoarder

Μιλάω καθαρά στον εαυτό μου εδώ. Είναι η ήρεμη συνειδητοποίηση πως όποια απόφαση και να πάρει κανείς, πάντα αποχαιρετά κάτι. Μια απόφαση δε σημαίνει πως δε μπορείς να πάρεις μια άλλη αργότερα. ‘You are longing to belong in any place’. ‘The sea’s running through your veins it’s who you are, your collections, I know everything by heart’. Από τα άλλα αγαπημένα μου instrumental μέρη του Between είναι αυτό το ξέσπασμα από τα έγχορδα μετά τη μεγάλη παύση.

40sm

Το μόνο ελληνόφωνο κομμάτι του δίσκου, στίχοι και φωνή Αντιγόνης Σεφερλή, της φίλης μου. ‘Ηρθε στο σπίτι μου και της είπα πως έχω ένα κομμάτι και αν θα ήθελε να γράψει κάτι. Γράφει παρά πολύ ωραία κείμενα η Αντιγόνη, η οποία είναι και τσελίστα. Άλλο ένα κομμάτι χωρισμού, ίσως το πιο χορευτικό και ηλεκτρονικό κομμάτι στο δίσκο. Παρά πολύ αγαπώ επίσης τα τρελά σόλο του βιολιού που χρησιμοποιήσαμε μικροτόνους!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ερώτηση 8 βουλευτών της ΝΔ για αναγραφή του αριθμού σταυρών προτίμησης και στις εθνικές εκλογές

Οι βουλευτές ζητούν την καθιέρωσή της και στις εθνικές αλλά και στις αυτοδιοικητικές εκλογές, τόσο …