"Μέσω ΤΑΙΠΕΔ η Εγνατία Οδός, το μόνο πλήρες και ολοκληρωμένο οδικό έργο στη χώρα μας, περνάει στα χέρια ιδιωτών", αλλά διαψεύδει το ΤΑΙΠΕΔ, όμως αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών το τίμημα έχει καθοριστεί στα 100 εκατομμύρια και η παραχώρηση θα γίνει για 40 χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στην Εγνατία μιλούν για ένα οικονομικό έγκλημα και εξηγούν ότι αυτή τη στιγμή το κράτος ετοιμάζεται να παραχωρήσει έναντι 100 εκατομμυρίων για 40 χρόνια έναν δρόμο που αποφέρει μέσω διοδίων περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Στη σύμβαση θα προβλέπεται και ποσοστό από τα έσοδα των διοδίων, όμως σε κάθε περίπτωση το τίμημα είναι ελάχιστο μπροστά στα υπολογιζόμενα έσοδα για τα επόμενα 40 χρόνια που παραχωρείται.
Επιπλέον τα έσοδα από τα διόδια υπολογίζονται στα 50 εκατομμύρια με μόλις 7 από τους 15 συνολικά σταθμούς διοδίων που προβλέπονται ενώ υπολογίζονται και με τις σημερινές τιμές ενώ προβλέπεται αύξηση.
Με λίγα λόγια, οι αγοραστές θα δαπανήσουν χρήματα που μπορούν να πάρουν πίσω μέσα σε δύο χρόνια το πολύ, ενώ έχουν το δικαίωμα να πολλαπλασιάσουν τα έσοδά τους διπλασιάζοντας τον αριθμό των σταθμών διοδίων και αυξάνοντας ως και στο διπλάσιο την τιμή διέλευσης.
Το... κερασάκι στην τούρτα για όλους εμάς είναι το γεγονός ότι τα 100 εκατομμύρια που θα εισπραχθούν θα πάνε απευθείας στην εξυπηρέτηση του δανείου, θα πέσουν δηλαδή σε μια μαύρη τρύπα χωρίς κανένα όφελος για τους πολίτες που ήδη πλήρωσαν κάποια δισ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.
Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, "διαψεύδει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο το σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών. Οι ισχυρισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς η συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν έχει καν ξεκινήσει".