Νέες ανατροπές φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει την είσπραξη των 2,8 δισ. ευρώ. Δυσκολότερη γίνεται η εξαγορά χρόνου ασφάλισης, αυξάνονται οι εισφορές κατοίκων της υπαίθρου που θα δουν το εισόδημά τους να μειώνεται και άλλο από 1.1.2017, δυσκολεύουν τα πράγματα για νέους επαγγελματίες που στήνουν την δική τους επιχείρηση και ξεχνούν πλέον τις μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές, ενώ απαλλάσσεται από φόρους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίησή της.
Συγκεκριμένα:
1. Ασφαλισμένοι ΟΓΑ θα πληρώνουν κρατήσεις Υγείας 6% από 1.1.2017, αντί 4,73% που θα πλήρωναν. Θα δουν να φεύγουν 37,3 εκατ. ευρώ από τις τσέπες τους, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει το νομοσχέδιο.
2. Ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων (έως 10 δωμάτια) σε περιοχές με λίγους κατοίκους, θα πληρώνουν από 1.1.2017 για περίθαλψη 20% του εισοδήματός τους, αντί 14% που θα πλήρωναν. Η αύξηση στην επιβάρυνση αυτή αγγίζει το 50%.
3. Καταργείται διάταξη που επέτρεπε μειωμένες εισφορές για τα πρώτα πέντε χρόνια ασφάλισης στο Ταμείο Αυταπασχολουμένων, για να διευκολύνει το επαγγελματικό ξεκίνημά τους.
4. Αντί 15% έκπτωση στο ποσό για εξαγορά χρόνου ασφάλισης, αν η πληρωμή γινόταν εφάπαξ, η έκπτωση καθορίζεται πλέον σε 2% για κάθε εξαγοράσιμο έτος. Αυτό σημαίνει επιβάρυνση για όσους θα εξαγόρασαν πχ 1-5 χρόνια, δηλαδή αν πληρώσουν εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 2%-10% αντί 15% που ίσχυε για όλους.
5. Τελικά περνάνε στο υπερ-Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας επτά ΔΕΚΟ (και όχι έξι όπως προέβλεπε το προσχέδιο νόμου): ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Αττικό Μετρό, Κτιριακές Υποδομές (πρώην ΟΣΚ κλπ), αλλά και η ΕΛΒΟ. Ορίζεται παρόλα αυτά ότι η εκκαθάριση της ΕΛΒΟ θα συνεχιστεί με τους ίδιους όρους και συμφωνίες.
6. Στο πλαίσιο του διαχωρισμού του ΑΔΜΗΕ από την ΔΕΗ, δεν θα επιβληθεί προβλεπόμενη διάταξη για προκαταβολή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.
7. Αλλάζει το πλαίσιο για την χονδρική αγορά Ενέργειας (ενισχύεται η ΡΑΕ, αναλαμβάνει ρόλο ο ΛΑΓΗΕ κλπ).
8. Απαλλάσσονται από φόρους τα ενοίκια που θα εισπράττει η ΓΑΙΟΣΕ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την ιδιωτικοποίηση. Επίσης η ΓΑΙΟΣΕ θα παρακρατεί ένα μέρος των εσόδων της αυτών και δεν θα το δίνει στο δημόσιο. Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών δεν έδωσε στοιχεία στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να υπολογιστεί η απώλεια εσόδων που θα έχει το δημόσιο.
Διαβάστε ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο