Το φράγμα του 1,1 εκατομμυρίου αναμένεται να «σπάσουν» φέτος οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στην τελευταία 7ετία οι οποίες και αποτελούν «πονοκέφαλο» για οικονομικό επιτελείο.
Αν βέβαια στα παραπάνω προστεθούν και οι περίπου 800.000 ιδιοκτήτες που κινούν παράνομα τα οχήματά τους χωρίς να έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, δεν έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας και ασφάλεια αλλά ούτε τα έχουν περάσει από Τεχνικό Έλεγχο (ΚΤΕΟ) τότε ο «πονοκέφαλος» μετατρέπεται σε τεράστιο «αγκάθι» για το ΥΠΟΙΚ.
Αν στα παραπάνω υπολογίσει κανείς πως χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους στις κατά τόπους εφορίες, αλλά τις έχουν «αντικαταστήσει» με πλαστές και κινούν παράνομα τα οχήματά τους, τότε το τεράστιο «αγκάθι» αποτελεί «γόρδιο δεσμό» για το οικονομικό επιτελείο, κατά το enikonomia.
Ουρές στις εφορίες
Μαζική αναμένεται να είναι και φέτος η κατάθεση των πινακίδων των ιδιοκτητών αυτοκινήτων για να γλιτώσουν από τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, τα υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για όσα ΙΧ έχουν κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και έχουν ηλικία μικρότερη των δέκα ετών.
Η λήξη της παράτασης για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας όπως επίσης και της εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας 2017 λήγει τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και αν κάποιος δεν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας αλλά δεν έχει εξοφλήσει και τα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι την παραπάνω ημερομηνία αυτομάτως θα τους βεβαιωθεί στο Taxisnet το διπλάσιο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.
Ήδη στη Λάρισα έχει καταγραφεί ρεκόρ κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας με πάνω από 5.000 ιδιοκτήτες να έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους!
Επίσης αυξημένη κατά 11,2% σε σύγκριση με πέρυσι ήταν η ακινητοποίηση οχημάτων στην Καβάλα, σύμφωνα με στοιχεία της τοπικής Δ.Ο.Υ και με βάση τον αριθμό των πινακίδων, που παραδόθηκαν στην υπηρεσία μέχρι και τις 30 Δεκεμβρίου 2016.
Ειδικότερα, στις 2.410 ανήλθε ο αριθμός των πινακίδων επιβατικών αυτοκίνητων και μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης, που παραδόθηκαν σε όλη τη διάρκεια του 2016 στο Τμήμα Αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Καβάλας.
Το 2012 είχαν παραδοθεί 3.694 πινακίδες. Την επόμενη χρονιά, το 2013, ο αριθμός των πινακίδων που παραδόθηκαν ήταν ο μεγαλύτερος των τελευταίων ετών φτάνοντας τις 4.500. Το 2014 είχαν παραδοθεί συνολικά 3.500 πινακίδες, αριθμός που μειώθηκε αισθητά το 2015.
Σύμφωνα με τους υπαλλήλους του Τμήματος Αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Καβάλας, στις περισσότερες περιπτώσεις παράδοσης πινακίδων πρόκειται για το μοναδικό όχημα του νοικοκυριού που τις παραδίδει. Μετά την παράδοσή τους, οι ιδιοκτήτες συνήθως ακινητοποιούν τα οχήματα, ενώ σε μικρότερο βαθμό προχωρούν σε πωλήσεις είτε των αυτοκινήτων είτε των μοτοσικλετών τους.
Υπάρχουν επίσης κι εκείνοι, που επειδή αδυνατούν να καταβάλλουν τα ποσά που αντιστοιχούν στα τέλη κυκλοφορίας, παραδίδουν τις πινακίδες για να τις παραλάβουν από το Τμήμα Αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. μερικές μέρες ή και μήνες αργότερα.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν υπάλληλοι της υπηρεσίας, κυριότερος λόγος για την παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας είναι η μείωση του εισοδήματος των πολιτών, σε συνδυασμό με τα υψηλά ασφάλιστρα, τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τις δαπάνες συντήρησης των οχημάτων.
Επίσης ιδιαίτερα αυξημένη είναι η προσέλευση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων σχεδόν σε όλες τις εφορίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης η οποία αναμένεται να κορυφωθεί τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου όποτε και λήγει η παράταση που είχε δώσει το υπουργεί ο Οικονομικών.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως οι καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας αναμένεται να ξεπεράσουν τις 70.000 και φέτος όπως και πέρυσι με αποτέλεσμα από το 2010 να έχουν κατατεθεί πάνω από 1,115 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας σε όλη την επικράτεια. Δηλαδή σε ακινησία βρίσκεται ένα στα πέντε αυτοκίνητα του συνολικού στόλου οχημάτων!
Ειδικότερα το 2015 κατατέθηκαν περίπου 70.000 πινακίδες κυκλοφορίας, το 2014 πάνω από 100.000, το 2013 περίπου 135.000, το 2012 πάνω από 365.000, το 2011 περίπου 205.000 και το 2010 παραδόθηκαν 170.000 πινακίδες κυκλοφορίας.
Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» για το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν οι ιδιοκτήτες που δεν καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους αλλά ούτε και πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλεια και βέβαια δεν τα περνούν και από Τεχνικό Έλεγχο (ΚΤΕΟ) τα οποία εκτός από το γεγονός ότι κυκλοφορούν παράνομα αποτελούν και κινούμενες «βόμβες» τόσο για τον περιβάλλον και την οδική ασφάλεια όσο και για τους υπόλοιπους διερχόμενους οδηγούς σε περίπτωση ατυχήματος…
Τα έγγραφα που χρειάζονται για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας
α) την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
β) τις πινακίδες κυκλοφορίας.
γ) φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, από την οποία πρέπει να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ.
δ) απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2013.
ε) υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο.
στ) αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση σε περίπτωση που ο προσερχόμενος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.
Στον «αέρα» τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας το 2017
'Οσον αφορά στην καταβολή των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας για το 2017 το οικονομικό επιτελείο δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα ισχύσει και το 2017.
Πάντως το 2016 η απόφαση που ενεργοποιούσε την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας δημοσιεύθηκε στις 12 Μαΐου με αποτέλεσμα να μην κάνουν χρήση του ευνοϊκού μέτρου πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αλλά πάρα πολλές εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης οχημάτων…