Τα αντίμετρα έφεραν ενστάσεις και διαφωνίες των θεσμών

Τα χαρτιά της για το πακέτο των αντίμετρων άνοιξε σήμερα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, αντικρίζοντας άμεσα τις πρώτες κίτρινες και κόκκινες κάρτες.

Σύμφωνα με παράγοντα του οικονομικού επιτελείου που έχει γνώση των διαπραγματεύσεων "σε κάποια συμφωνούν, σε άλλα διαφώνησαν και σε άλλα ζήτησαν περισσότερες διευκρινίσεις".

Σύμφωνα με την ίδια πηγή του capital.gr, η διαπραγμάτευση για το πακέτο των αντίμετρων θα είναι δύσκολη, καθ’ως οι θεσμοί έχουν τις δικές τους προσεγγίσεις.

Να σημειωθεί ότι πληροφορίες από την πλευρά των θεσμών φέρουν τους δανειστές να προκρίνουν ως βασικό αντίμετρο την μείωση του εταιρικού φορολογικού συντελεστή, την ώρα που η ελληνική πλευρά προκρίνει την μείωση του ΕΝΦΙΑ και του συντελεστή ΦΠΑ για τα φάρμακα και τοπ ηλεκτρικό ρεύμα.

Σύμφωνα με πηγή του οικονομικού επιτελείου, το ΔΝΤ έχει θέσει ως βάση διαπραγμάτευσης την λήψη μέτρων 2% του ΑΕΠ ή 3,6 δις. ευρώ για το 2019 και μετά. Η ίδια πηγή, ωστόσο, αισιοδοξεί ότι αυτό το μέγεθος μπορεί να περιοριστεί όταν το ΔΝΤ θα ενσωματώσει στις προβλέψεις του τα θετικά στοιχεία από την πορεία της οικονομίας το 2016, όπως είναι η υπεραπόδοση των εσόδων και η ανάκαμψη της οικονομίας.

Σε κάθε περίπτωση, ανοικτό στην διαπραγμάτευση παραμένει το δημοσιονομικό κενό του 2018, καθώς και οι προβλέψεις για τις δημοσιονομικές επιδόσεις της χώρας τα επόμενα χρόνια από τα οποία θα καθοριστεί τόσο το είδος όσο και το εύρος των μέτρων που θα απαιτηθούν για να κλείσει η συμφωνία για την δεύτερη αξιολόγηση.


Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Αεροπορικές: Βγάζουν δισεκατομμύρια από «junk fees» λέει έκθεση του Κογκρέσου

Από το 2018 έως το 2023, πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έβγαλαν πάνω από 12 δισεκατομμύρια …