Πως και γιατί χάνουν το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης οι άνεργοι του ΟΑΕΔ

Παρελθόν θα αποτελεί το κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης (ΚΕΑ) για όσους δικαιούχους είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι του ΟΑΕΔ και δεν αποδέχονται την θέση εργασίας που θα τους υποδείξει, είτε ο εργασιακός σύμβουλος του Οργανισμού είτε ο ο αρμόδιος υπάλληλος του εκάστοτε κέντρου κοινότητας.

Σε σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή από τον Βουλευτή, κ. Θ. Καράογλου για τα προβλήματα που εμφανίστηκαν τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) απάντησε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Φωτίου και αναφέρθηκε σχετικά με την αποφυγή ώθησης εργαζόμενων σε συνθήκες αδήλωτης εργασίας και έκανε γνωστό ότι το πρόγραμμα προβλέπει ότι οι δικαιούχοι, εφόσον είναι άνεργοι, πρέπει να εγγραφούν στα μητρώα του ΟΑΕΔ, να επισκέπτονται, όποτε κληθούν, τα τοπικά Κέντρα Προώθησης στην Απασχόληση του ΟΑΕΔ για εργασιακή συμβουλευτική, καθώς και να αποδέχονται κάθε προτεινόμενη κατάλληλη θέση εργασίας ή δράση προώθησης στην εργασία. Σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω όρων, το επίδομα διακόπτεται. Αυτό θα ισχύει και για κάλεσμα από τα κέντρα κοινότητας, όταν αυτά «ενεργοποιηθούν».

Παράλληλα όπως σημειώνει το dikaiologitika.gr, σύμφωνα με την κα. Φωτίου τα τεχνικά προβλήματα της λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΚΕΑ διορθώθηκαν την πρώτη εβδομάδα της εφαρμογής του προγράμματος και έκτοτε δεν έχει παρουσιαστεί καμία δυσλειτουργία. Το πρώτο μήνα εγκρίθηκαν περισσότερες από τις μισές του συνόλου των αιτήσεων που αναμένεται να υποβληθούν μέχρι το τέλος του 2017. Τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν τις πρώτες μέρες της λειτουργίας του συστήματος ήταν, κατά παραδοχή των ειδικών, αναμενόμενα και συμβαίνουν σε όλες τις μεγάλες εφαρμογές, όσο και αν έχουν δοκιμαστεί, διότι η δοκιμή - όπως συνέβη με την πρώτη φάση της εφαρμογής του ΚΕΑ σε 30 Δήμους -δεν επιβαρύνει το σύστημα όσο οι πραγματικές συνθήκες και το πραγματικό πλήθος των χρηστών.

Πάντα σύμφωνα με την κυρία Φωτίου οι πολίτες που υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά υποχρεούνται να επισκεφθούν τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων μόνο στις, σχετικά λίγες, περιπτώσεις που στοιχεία τα οποία διαθέτουν τα συστήματα που είναι διασυνδεδεμένα με την πλατφόρμα του ΚΕΑ έχουν εν τω μεταξύ αλλάξει (όπως π,χ. αριθμός παιδιών).

Για τη μείωση του διοικητικού βάρους των ΚΕΠ, πέραν της εφαρμοζόμενης διαδικασίας προσέλευσης πολιτών σε διαφορετικές μέρες ανάλογα με τον ΑΜΚΑ τους, προβλέπει ότι τα ΚΕΠ δεν διεκπεραιώνουν αιτήσεις για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών. Οι Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων, σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ, είναι οι μόνες αρμόδιες για την υποδοχή, επεξεργασία και καταχώρηση αιτήσεων για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών, όπως σε περιπτώσεις αλλαγής κατοικίας, μεταβολής της σύνθεσης του νοικοκυριού, καθώς και της οικονομικής κατάστασής του.


Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Τράπεζες: Βασικός πυλώνας πιστωτικής επέκτασης οι χρηματοδοτήσεις των ΣΔΙΤ

Οι εκπρόσωποι των Τραπεζών παρουσίασαν τις στρατηγικές τους στο 5ο ΣΔΙΤ Forum που πραγματοποιήθηκε Η …