Με τη μισή Ελλάδα και ...κάτι παραπάνω, να χρωστάει σε τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία, οι εισπρακτικές εταιρείες ενοχλούν σε καθημερινή βάση εκατομμύρια πολίτες. Τα τηλέφωνα στα σπίτια, στα κινητά χτυπούν αδιάκοπα και από την άλλη γραμμή μια κυρία ή ένας κύριος για πολλοστή φορά σας λέει - όχι πάντα με ευγενικό τρόπο - για τη δόση του δανείου ή της πιστωτικής κάρτας που έχετε καθυστερήσει.
Υπενθυμίζεται από το "eisodima.gr", ότι τα συνολικά δάνεια που έχουν δοθεί ανέρχονται σε 240 δις ευρώ. Από αυτά δεν εξυπηρετούνται περίπου 110 δις ευρώ, δηλαδή ποσοστό 45%. Τα κόκκινα στεγαστικά δάνεια αποτελούν το 41,8% των δανείων, τα καταναλωτικά το 55,3% και τα επιχειρηματικά το 44,7%
Οι καταγγελίες στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τη χρήση αθέμιτων μέσων από τις εισπρακτικές εταιρίες είναι καθημερινές με τους πολίτες να καλούν στην τηλεφωνική γραμμή 1520 ή πλέον μπορούν να επισκέπτονται και την ιστοσελίδα www.1520.gov.gr και να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την καταγγελία τους.
Με τα κόκκινα δάνεια να έχουν ξεπεράσει τα 40 δισ. ευρώ και τον εφιάλτη που ζουν οι δανειολήπτες, οι πρακτικές που υιοθετούν τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες εντείνουν την αβεβαιότητα και δημιουργούν ένα εκρηκτικό κλίμα για την ελληνική κοινωνία.
Έτσι, για να μην πέφτετε θύματα των εισπρακτικών εταιριών θα πρέπει να γνωρίζετε ότι:
- Οι Εταιρείες Ενημέρωσης οφείλουν να έχουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης
- Οι υπάλληλοι των εταιρειών ενημέρωσης οφείλουν να κάνουν ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη κι εφόσον αυτή πραγματοποιείται να ενημερώνουν για την ιδιότητά τους, το ονοματεπώνυμό τους, τον αριθμό μητρώου της εταιρείας, την καταγραφή των συνομιλιών καθώς και την παραμονή τους για δώδεκα μήνες στα αρχεία της εταιρείας. Στη συνέχεια μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε ενημέρωση σχετικά με την οφειλή.
- Η ενημέρωση από τις εισπρακτικές εταιρίες μπορεί να αρχίσει δέκα μέρες (10) αφού καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή και όχι νωρίτερα.
- Να σας καλούν κατά τις εργάσιμες ημέρες 9:00 – 20:00
- Δεν επιτρέπεται στις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών να ενημερώνουν τους οικείους σας ή τρίτους σχετικά με τις οφειλές σας εκτός εάν είναι συνοφειλέτες ή εγγυητές.
- Δεν επιτρέπεται να σας καλούν στον εργασιακό σας χώρο. Μόνο σε περίπτωση που έχετε δηλώσει το τηλέφωνο εργασίας ως το μοναδικό αριθμό επικοινωνίας.
- Οι Εταιρείες Ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες κατόπιν σχετικής αίτησής σας να σας χορηγούν αναλυτική βεβαίωση των οφειλών σας ή / και το περιεχόμενο των καταγεγραμμένων συνομιλιών.
- Απαγορεύεται στις Εταιρείες Ενημέρωσης να σας καλούν εφόσον έχετε προβεί σε δικαστικές ενέργειες.
- Δεν επιτρέπεται να επιβαρύνεστε με επιπλέον έξοδα για την ανάθεση της ενημέρωσης οφειλών από το δανειστή στην εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι με νομοσχέδιο που η επεξεργασία του βρίσκεται στην τελική ευθεία το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να βάλει σε τάξη το ποιοι και κάθε ποτέ θα μπορούν να ενημερώνουν όσους έχουν οφειλές που έχουν κοκκινίσει.