«Επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των Τελών Κυκλοφορίας εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας). Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος» ανέφερε μεταξύ άλλων η Κατερίνα Παπανάτσιου σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Ναυτεμπορική.
Ωστόσο η υφυπουργός Οικονομικών είχε αναφέρει στις 28 Φεβρουαρίου 2017 σε ραδιοφωνικό σταθμό για τον νέο τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας πως: «Επιτροπή επεξεργάζεται το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο θα περιλαμβάνει αλγόριθμους που θα συνεκτιμούν παλαιότητα, αξία, ρύπους, κυβικά, ώστε τελικά να υπάρχει αναλογικότερη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες και να επιστρέψουν στην κυκλοφορία ακινητοποιημένα οχήματα. Το ταχύτερο δυνατό η ολοκλήρωση, ώστε να ξέρει και η αγορά τι θα ισχύσει».
Σε εξέλιξη είναι η επεξεργασία του νέου πλαισίου για τα τέλη κυκλοφορίας από επιτροπή, με στόχο αυτά να γίνουν πιο αναλογικά, όπως είχε αναφέρει η κ. Παπανάτσιου, «για την παλαιότητα, την αξία, τις εκπομπές ρύπων, τα κυβικά ... με αλγόριθμους που θα συμπεριλάβουν όλα αυτά για να δώσουν κάποιο πιο αναλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με σήμερα».
«Η προσδοκία μας είναι αυτό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο», είχε σημειώσει η υφυπουργός Οικονομικών.
Μάλιστα, είχε τονίσει ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», για οχήματα που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ακινητοποιήσουν λόγω του υψηλού κόστους.
Ποιοι θα ωφεληθούν
Πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να ωφεληθούν από τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα.
Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία, ο αριθμός των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από 15 έτη ξεπερνούν το 1 εκατ. μονάδες ενώ αν συμπληρώσει κανείς και εκείνα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία τότε το σύνολο των οχημάτων ξεπερνά το 1,5 εκατ. αυτοκίνητα.
Ωστόσο η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα θα δημιουργήσει έλλειμμα στον Προϋπολογισμό το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί από την αύξηση των ποσών στα καινούρια ή περισσότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως: «Η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα θα δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στον Προϋπολογισμό καθώς η Ελλάδα δεν διαθέτει και από τους νεώτερους στόλους οχημάτων στην ΕΕ και μάλιστα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι ιδιοκτήτες οχημάτων με ηλικίες άνω από 11 ετών είναι μεγαλύτερος από όσους έχουν οχήματα με μικρότερη ηλικία. Με λίγα λόγια οι μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα εγκυμονεί κινδύνους και είναι πολύ πιθανό να μετατρέψει την Ελλάδα σε «σκουπιδότοπο» παλαιών και επικίνδυνων για το περιβάλλον στόλου οχημάτων».
ΠΗΓΗ: enikonomia.gr