Στην αναζήτηση φθηνών καυσίμων οι Έλληνες

Στροφή στα "φθηνά" καύσιμα -υγραέριο κίνησης και πετρέλαιο κίνησης- κατέγραψε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία και το 2016. Οι οδηγοί κοιτάζουν να κόψουν έξοδα από όπου μπορούν κάτι που αποτυπώνεται και στις καταναλώσεις των καυσίμων.

Οι μετατροπές των ΙΧ σε υγραεριοκίνητα αλλά και η στροφή των πωλήσεων καινούργιων ΙΧ στο πετρέλαιο, έχει αρχίσει και αποτυπώνεται έντονα στις στατιστικές της ΕΛΣΤΑΤ. Το 2016, έφερε και μείωση στις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης παρά το γεγονός ότι ο χειμώνας ήταν εξαιρετικά βαρύς. Ασφαλώς αυτό το εύρημα αποτυπώνει στροφή σε άλλες μορφές ενέργειας όπως ο ηλεκτρισμός και το φυσικό αέριο. Αποτυπώνει όμως και τη δυστυχία που βίωσαν κάποια νοικοκυριά να μην μπορούν να ανταποκριθούν πλέον ούτε στη βασική ανάγκη για θέρμανση εξαιτίας της αύξησης της τιμής.

Η κατανάλωση πετρελαιοειδών αυξήθηκε το 2016 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φτάνοντας στα 7,273 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Μπορεί η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία να κατέγραψε σημαντική μείωση στην κατανάλωση της αμόλυβδης αλλά και του πετρελαίου θέρμανσης, ωστόσο, η αυξημένη κατανάλωση τόσο στο πετρέλαιο κίνησης όσο και στο υγραέριο –το οποίο για πρώτη φορά προστέθηκε από την ΕΛΣΤΑΤ στην στατιστική της κατανάλωσης πετρελαιοειδών- ήταν τέτοια ώστε να καλύψει το κενό και να κλείσει τη χρονιά με αύξηση της κατανάλωσης.

Πάντως κατά τα ακόλουθα στοιχεία του " fpress.gr", φαίνεται και από την ετήσια έρευνα της Στατιστικής Αρχής για τα καύσιμα, ότι η μεγάλη στροφή που παρατηρείται στα «φθηνότερα» καύσιμα: υγραέριο και πετρέλαιο κίνησης. Η στροφή αυτή επηρεάζει αρνητικά τα φορολογικά έσοδα καθώς οι απώλειες εσόδων από τη μείωση της κατανάλωσης στην αμόλυβδη –για κάθε λίτρο που δεν καταναλώνεται το δημόσιο χάνει έσοδα τουλάχιστον ένα ευρώ- δεν αναπληρώνονται από τους πρόσθετους φόρους που αποφέρει η αύξηση της κατανάλωσης σε υγραέριο και πετρέλαιο κίνησης.

Αμόλυβδη: Η κατανάλωση αμόλυβδης βενζίνης συρρικνώθηκε το 2016 για μια ακόμη χρονιά αν και με μικρότερο ρυθμό συγκριτικά με τα προηγούμενα μνημονιακά χρόνια. Οι πωλήσεις περιορίστηκαν στα 2,299 εκατομμύρια μετρικούς τόνους έναντι 2,349 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2015. Από την κατανάλωση που υπήρχε το 2010, έχει χαθεί περίπου το ένα τρίτο, ποσοστό που μεταφράζεται 1,123 εκατομμύρια τόνους. Το 2010, πρώτο μνημονιακό έτος, οι οδηγοί κατανάλωναν περίπου 3,422 εκατομμύρια μετρικούς τόνους.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από τον περασμένο Οκτώβριο αλλά και η αύξηση στην διεθνή τιμή των καυσίμων, αποτυπώθηκε στις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης οι οποίες μειώθηκαν κατά 13,6% ύστερα από την εντυπωσιακή αύξηση του 43,5% που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ το 2015. Οι πωλήσεις για το 2016, έφτασαν στα 1,199 εκατομμύρια μετρικούς τόνους έναντι 1,388 εκατομμύρια το 2015. Το αρνητικό ρεκόρ της περιόδου, καταγράφηκε το 2013 με τις πωλήσεις να περιορίζονται στους 959 χιλιάδες μετρικούς τόνους. Συγκριτικά με το 2010, οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης παραμένουν μειωμένες πάνω από 60%

Πετρέλαιο κίνησης: Το 2016 ήταν το 4ο διαδοχικό έτος αύξησης της κατανάλωσης στοιχείο που αποτυπώνει κατά κύριο λόγο τη στροφή των οδηγών προς την πετρελαιοκίνηση (σ.σ τα 6 στα 10 νέα οχήματα είναι πετρελαιοκίνητα). Από το 2016, οι πωλήσεις πετρελαίου κίνησης είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με την αμόλυβδη ενώ φέτος η ψαλίδα άνοιξε ακόμη περισσότερο. Έτσι, το 2016, πουλήθηκαν 2,622 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι έναντι 2,513 εκατομμυρίων το 2015. Η αύξηση είναι συνεχής μετά το 2013 οπότε και επετράπη η είσοδος των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Υγραέριο: Τα στοιχεία για την κατανάλωση υγραερίου, δημοσιεύονται για πρώτη φορά από την ΕΛΣΤΑΤ. Το 2016, έκλεισε με αύξηση 4,3% στους 506.881 μετρικούς τόνους έναντι 485.846 το 2015. Η αύξηση είναι συνεχής από το 2013 και μετά γεγονός που οφείλεται και στην μαζική στροφή οδηγών στην υγραεριοκίνηση. Οι περιφέρειες με τη μεγαλύτερη κατανάλωση πετρελαιοειδών είναι η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία ενώ ακολουθούν οι περιφέρειες της Θεσσαλίας, της Στερεάς Ελλάδας, της Δυτικής Μακεδονίας και του Νοτίου Αιγαίου. Η χαμηλότερη κατανάλωση παρατηρείται στις περιφέρειες του Βορείου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων.


 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

UniCredit: Πρόταση εξαγοράς της ιταλικής ανταγωνίστριας τράπεζας Banco BPM έναντι 10 δισ. ευρώ

Σε ξεχωριστή κίνηση από την επιδίωξή της να αποκτήσει την Commerzbank. Η συμφωνία, εάν ολοκληρωθεί, θα …