Είναι χιλιάδες οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να βρουν λύση στο πρόβλημα των οφειλών τους. Σε ένα μήνα ξεκινά η διαδικασία ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών.
Τι μπορείτε να κάνετε, ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημά σας; Δικηγόρος απάντησε σε σειρά ερωτημάτων της εφημερίδας «Παρασκήνιο».
1. Ερώτηση: Πού απευθύνομαι προκειμένου να ενταχθώ στη ρύθμιση;
Απάντηση: Η σχετική σελίδα ένταξης υπάρχει στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Μπορείτε να τη βρείτε στο www.keyd.gov.gr. Ο πολίτης μπορεί να μπει στην ηλεκτρονική σελίδα με τους κωδικούς του Taxis.
2. Ερώτηση: Μια επιχείρηση, για να κάνει αίτηση για συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, πρέπει να έχει φορολογική ενημερότητα;
Απάντηση: Προσοχή!Δεν απαιτείται να έχει φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα, αλλά να αποδεικνύει ότι είναι βιώσιμη.
3. Ερώτηση: Καταχωρώ τους κωδικούς. Μετά τι κάνω;
Απάντηση: Εδώ, με την αναγραφή των κωδικών αναγνωρίζονται όλα τα στοιχεία και μπορεί πλέον ο ενδιαφερόμενος να ενταχθεί. Σε περίπτωση που δεν «κουμπώνουν» ή δεν επαληθεύονται τα στοιχεία, δεν προχωράει η διαδικασία.
4. Ερώτηση: Αναγράφονται όλα τα χρέη στη σελίδα;
Απάντηση: Αναγράφονται όλα! Χρέη σε τράπεζες,Εφορία,τελωνεία,Ταμεία.
5. Ερώτηση: Και μετά;
Απάντηση: Καταχωρούνται κατ’ αρχάς όλα τα δικαιολογητικά, η μελέτη βιωσιμότητας και η αξία της ακίνητης αλλά και της κινητής περιουσίας που έχει ο ενδιαφερόμενος.
6. Ερώτηση: Καταγραφή των πάντων δηλαδή…
Απάντηση: Βεβαίως! Τόσο για τον ίδιο, όσο και τα συνδεδεμένα μέλη με την επιχείρηση.
7. Ερώτηση: Και στοιχεία των μετόχων;
Απάντηση: Βεβαίως! Δηλώνονται όλα και όλοι.
8. Ερώτηση: Μετά ακολουθεί η υποβολή αίτησης;
Απάντηση: Μόλις ο πολίτης συμπληρώσει όλα τα δικαιολογητικά, ξεκινάει η υποβολή της αίτησης. Αμέσως μετά ξεκινάει η αναζήτηση του συντονιστή της υπόθεσης.
9. Ερώτηση: Τι είναι ο συντονιστής;
Απάντηση: Αυτός που θα πάρει στα χέρια του την υπόθεση.
10. Ερώτηση: Τι κάνει ο συντονιστής;
Απάντηση: Αυτός εντός τριών ημερών πρέπει να απαντήσει αρνητικά ή θετικά, αν μπορεί ή όχι να αναλάβει την υπόθεση. Σε περίπτωση«ναι»,πρέπει σε πέντε μέρες να κάνει έλεγχο για την πληρότητα της αίτησης.
11. Ερώτηση: Αν δεν υπάρχουν κάποια δικαιολογητικά;
Απάντηση: Ο συντονιστής ειδοποιεί τον πολίτη,ο οποίος σε πέντε μέρες πρέπει να συμπληρώσει την αίτηση με τα δικαιολογητικά που δεν έχει υποβάλει. Όταν ολοκληρωθεί η εξέλιξη αυτή, ξεκινά η διαδικασία.
12. Ερώτηση: Αμέσως μετά ακολουθούν οι πιστωτές;
Απάντηση: Ακριβώς!Ενημερώνονται όλοι!
13. Ερώτηση: Οι πιστωτές έχουν πρόσβαση σε όλο τον φάκελο;
Απάντηση: Όχι!Δεν μπορούν να δουν τις συνολικές οφειλές του ενδιαφερομένου και οι οποίοι θα πρέπει να απαντήσουν εντός πέντε ημερών εάν είναι διατεθειμένοι να διαπραγματευτούν με τον οφειλέτη.
14. Ερώτηση: Αν το 50% των πιστωτών πει «ναι», ξεκινά η διαδικασία;
Απάντηση: Αμέσως.
15. Ερώτηση: Αν πει«όχι»;
Απάντηση: Ολοκληρώνεται –τελειώνει δηλαδή– σε αυτό το σημείο η διαδικασία. Αμέσως μετά ο συντονιστής δίνει προθεσμία 15 ημέρες στους πιστωτές να δουν τον φάκελο και να υποβάλουν τις προτάσεις. Αμέσως μετά, τους ζητάει να ψηφίσουν ποια πρόταση θέλει ο καθένας και μπαίνουμε στην τελική φάση, που μπορεί να κρατήσει έως και 10μηνο.
16. Ερώτηση: Εάν οι πιστωτές που έχουν το 60% του χρέους συμφωνήσουν;
Απάντηση: Τότε συντάσσεται πρακτικό που τους καλεί να συμφωνήσουν σε σύμβαση αναδιάρθρωσης. Αμέσως μετά, όλο το σχέδιο περνάει στην Εφορία, στα Ταμεία,στις τράπεζες και όπου οφείλει. Έτσι κλείνει η όλη φάση.