Έγινε σήμερα η παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης για την Εκπαίδευση 2017-18 των ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και «Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας» ΕΣΑμεΑ «Τα βασικά μεγέθη της εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση – το εθνικό πλαίσιο αναφοράς (2007-2016)».
Όπως τονίστηκε μεταξύ άλλων, είναι "Μακρύς ο δρόμος για ένα σύστημα συνεκπαίδευσης (INTEGRATION) στη χώρα μας"...
Ειδικότερα,
Την εκδήλωση προλόγισαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ Μ. Κουρουτός, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος και ο Πρόεδρος της Ε.Σ.Α.μεΑ. Γ. Βαρδακαστάνης που τόνισαν την αναγκαιότητα τα συνδικάτα και οι κοινωνικοί φορείς να δώσουν μάχη ενάντια στις ανισότητες και τις διακρίσεις, υπογράμμισαν ότι η Παιδεία είναι ο μόνος ασφαλής δρόμος για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών στην κοινωνία και υποστήριξαν ότι η πρόσβασή τους στην εκπαίδευση και στην εργασία θα πρέπει να είναι ισότιμη.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα ερευνητικά αποτελέσματα της εργασίας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, με αναλυτικά στοιχεία για τα μεγέθη του μαθητικού πληθυσμού, των εισροών και των εκροών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα για την περίοδο 2007 – 2016 καθώς και μεθοδολογικές και ερευνητικές επεξεργασίες της Ε.Σ.Α.μεΑ. και του Υπουργείου Παιδείας. Ακολούθησαν μια συζήτηση με αντικείμενο το ρόλο των δημόσιων πολιτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και δύο στρογγυλές τράπεζες διαλόγου με θεματικά αντικείμενα:
- Στρατηγικές, Πρακτικές και Παρεμβάσεις στο πεδίο της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και
- Ετοιμότητα του Εκπαιδευτικού Συστήματος – Ευρωπαϊκή Εμπειρία – Προοπτικές σε σχέση με την Ειδική Αγωγή και την Ένταξη.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη διατύπωση ερωτήσεων στο πάνελ εμπειρογνωμόνων από εκπαιδευτικούς και λοιπούς συμμετέχοντες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εκδήλωση συμμετείχαν μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εκπρόσωποι της UNESCO, του European Agency for Special Needs and Inclusive Education, της Εθνικής Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Υπουργείου Παιδείας που συνέβαλαν αποφασιστικά στον παραγωγικό διάλογο και στην ανάδειξη κρίσιμων σημείων.
ΓΣΕΕ: ΔΥΣΒΑΤΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- Τα βασικά μεγέθη του μαθητικού πληθυσμού Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης στην Ελλάδα: Όσο προχωρούν τα μαθητικά χρόνια, μειώνεται η υποστήριξη για μαθητές με ΕΑΕ στη Γενική Εκπαίδευση!
Το ποσοστό μαθητών ΕΑΕ (Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) στην Ελλάδα είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε. και στην περίοδο 2007-2016 κυμαίνεται από 1,8 έως 2,9% σε σχέση με το γενικό μαθητικό πληθυσμό.
Από τα ευρήματα της κατανομής των μαθητών ανά ΕΑΕ, διαπιστώνουμε ότι οι «κλασικές κατηγορίες» ειδικών αναγκών παρουσιάζουν σταθερότητα εκπροσώπησης. Αντιθέτως, το ποσοστό των παιδιών που καταγράφονται στο φάσμα του αυτισμού αυξάνεται συνεχώς μέσα στην τελευταία δεκαετία, ενώ από το 2015 έχουμε στατιστική καταγραφή μαθητών με Δ.Ε.Π.Υ. (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας).
Ολόκληρη η Έκθεση: