Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, ζήτησε στις 20-8-2018 από τη Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας τον φάκελο της υπόθεσης απόλυσης της εκπαιδευτικού Ευφροσύνης Μπουλούτα και ανέθεσε στους συνεργάτες του τον επανέλεγχο της συγκεκριμένης υπόθεσης.
Από τη μελέτη του φακέλου προέκυψαν τα εξής:
- Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για τη νομιμότητα και την καταχρηστικότητα ή μη της καταγγελίας της σύμβασης της εκπαιδευτικού και ύστερα από αλλεπάλληλες συνεδριάσεις, αρχής γενομένης στις 4-10-2012, κατέληξε έναν χρόνο μετά, στις 20-12-2013, στην απόφαση ότι η καταγγελία έγινε νόμιμα και ότι «δεν μπορεί να καταλήξει σε κρίση περί καταχρηστικότητας ή μη».
Στην υπόθεση αυτή οι εκπρόσωποι του Κολλεγίου Ψυχικού αμφισβήτησαν τη νόμιμη σύνθεση του ΚΥΣΔΕ λόγω συμμετοχής εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), η οποία όμως είναι θεσμικά κατοχυρωμένη και αδιαμφισβήτητη, για να επιτύχουν τελικά την εξαίρεση των εκπροσώπων αυτών επικαλούμενοι τη μη αμεροληψία τους.
- Ως εκ τούτου, σε μία τόσο σημαντική υπόθεση το ΚΥΣΔΕ απέφυγε να αποφασίσει για το κρίσιμο ερώτημα που του ετέθη, ενώ και η εν μέρει απόφασή του ελήφθη από τρία μόνο μέλη, διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να εκπροσωπούνται καθόλου οι εργαζόμενοι, όπως έχει κατοχυρωθεί και γίνεται σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια.
- Ως εκ τούτου, το Υπουργείο προβαίνει σε ανάκληση της με αριθ. πρωτ. 159082/Ε2/09-10-2015 Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Αποδοχή καταγγελίας σύμβασης εργασίας εκπαιδευτικού…» ως εκδοθείσας κατά παράβαση ουσιώδους τύπου.
Η Κυβέρνηση στην προσπάθειά της να προστατεύσει τους εργαζόμενους προχώρησε στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, ώστε η νομιμότητα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας να κρίνεται από ανεξάρτητη επιτροπή, τρία μέλη της οποίας είναι δικαστές, και μελετά τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τα ιδιωτικά σχολεία.