Μέσα Ιουνίου οι πρώτες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας

Ο περιορισμός κυκλοφορίας εφαρμόζεται στην Πλάκα. 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Προσωρινός περιορισμός κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας με απόφαση των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και Υποδομών που δημοσιεύτηκε σε ΚΥΑ. Πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του «Μεγάλου Περιπάτου», που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας, ανακοίνωσε ο Δήμος Αθηναίων.

Επιβολή κυκλοφοριακών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και Υποδομών. Ουσιαστικά, πρόκειται για απόδοση δημόσιου χώρου στους πεζούς και σχετίζεται άμεσα με την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του «Μεγάλου Περιπάτου», που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας από το Δήμο Αθηναίων.

Ο περιορισμός εφαρμόζεται στην Πλάκα, στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς, Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η οδός Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βασίζονται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και έλαβαν την σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσια Υγείας έναντι του κορονοϊού.

Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίου του μεγαλύτερου δήμου της χώρας, η παρέμβαση ξεκινά να υλοποιείται σταδιακά από τα μέσα Ιουνίου, με μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κάθε μια από τις οδούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ, θα υπάρχουν έγκαιρες και αναλυτικές ανακοινώσεις για την διευκόλυνση κατοίκων, εργαζόμενων και επισκεπτών της πόλης.

Ο στόχος των μέτρων:

  • Απελευθέρωση και απόδοση επιπλέον 50 στρεμμάτων δημοσίου χώρου στους πολίτες  για την διασφάλιση των κοινωνικών αποστάσεων, 
  • Αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυξάνεται η συχνότητα των λεωφορείων λόγω ταχύτερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες.

Επειδή όμως η θεωρία από την πράξη απέχει, ο δήμος άφησε ορθάνοιχτο «παράθυρο» αν χρειαστεί, να υπάρξουν προσαρμογές στα μετρά.  

Εξαιρέσεις

Πλάκα

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Σύμφωνα με την ΚΥΑ: «Ο περιορισμός της παρ. 1 δεν καταλαμβάνει μέλη της Κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους, όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.

Επίσης, από τα μέτρα της παρ. 1 εξαιρούνται: α) μετακινήσεις οχημάτων μονίμων κατοίκων των περιοχών εφαρμογής της παρούσας, β) μετακινήσεις οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) μετακινήσεις επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για τις μετακινήσεις των περ. α) και β), ο πολίτης πρέπει να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο. Ο τρόπος ελέγχου ή/και το αποδεικτικό συνδρομής των προϋποθέσεων των περ. α) και β) καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων».

Πρόστιμα

Πλάκα

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής της παρούσας, τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι η Δημοτική Αστυνομία. Στους οδηγούς των οχημάτων που παραβιάζουν τις διατάξεις επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ για κάθε παράβαση.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ελλάδα: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία

Η νορβηγική κυβέρνηση χρηματοδοτεί το 97% με τα υπόλοιπα να χορηγούνται από την Ισλανδία και …