Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη το 2025. Σε λειτουργία το Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο για Φορολογικά Θέματα στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2025
– Οι δεκάδες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εφαρμογές που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια από την ΑΑΔΕ και οι οποίες έχουν περιορίσει κατά 90% τις επισκέψεις στις εφορίες. Εφαρμογές όπως το myDATA, myProperty, myAppodixi, myCAR, myAADEapp, αλλά και η νέα ιστοσελίδα της, έχουν αναβαθμίσει σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης διεκπεραιώνοντας καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ενδεικτικά, έχουν εκδοθεί 11 δισεκατομμύρια τιμολόγια και αποδείξεις μέσω του myDATA από 1,5 εκατ. εγγεγραμμένες επιχειρήσεις, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω του myCAR 3,7 εκατομμύρια συναλλαγές για βεβαιώσεις και ακινησίες οχημάτων που καταργούν αντίστοιχες επισκέψεις στις εφορίες, έχουν εκδοθεί πάνω από 300.000 φορολογικές ενημερότητες ψηφιακά καταργώντας επίσης επισκέψεις στις εφορίες, ενώ σε επίπεδο υλοποίησης ηλεκτρονικών αιτημάτων σε εφορίες, ΚΕΦΟΔΕ, ΚΕΒΕΙΣ κλπ. έχουν διεκπεραιωθεί σχεδόν 7 εκατομμύρια αιτήματα (το 98%) και τα υπόλοιπα αναμένεται να έχουν αντιμετωπιστεί το επόμενο διάστημα. Τέλος, στο επίπεδο των ελέγχων, δημιουργείται κοινή επιχειρησιακή υποδομή για τις ειδικές φορολογικές και τελωνειακές δυνάμεις της ΑΑΔΕ, που χειρίζονται τις πιο απαιτητικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου στο πεδίο. Τις Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών (ΔΕΟΣ).
– Οι μεταρρυθμίσεις στη φορολογική διοίκηση που απλοποιούν την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων, όπως το νέο σύστημα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους, η πλατφόρμα για το ψηφιακό τέλος συναλλαγών, οι αυτοματοποιημένοι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα κα.
– Οι 430.000 διασυνδέσεις συστημάτων POS – Ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων που ολοκληρώθηκαν σε λίγους μόλις μήνες. Ένα εμβληματικό και σύνθετο έργο που συνέβαλε καταλυτικά στο να αυξηθούν τα έσοδα από ΦΠΑ το πρώτο 9μηνο του 2024 κατά 11,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
– Η «επόμενη ημέρα» στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης.
Το 2025 αναμένεται η έναρξη ή επέκταση λειτουργίας σημαντικών ψηφιακών εργαλείων όπως το ψηφιακό πελατολόγιο, το ψηφιακό δελτίο αποστολής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, η καθολική εφαρμογή του myDATA για επιχειρήσεις κ.ά..
– Τίθεται σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα, στο πρότυπο του 1555.
Ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, που θα διαθέτει πολλαπλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα απασχολεί έως 220 άτομα και θα διεκπεραιώνει σε καθημερινή βάση χιλιάδες ερωτήσεις και αιτήματα πολιτών. Στόχος είναι να αξιοποιηθεί το επιτυχημένο παράδειγμα λειτουργίας του 1555 και να προσαρμοστεί στις ανάγκες της ΑΑΔΕ και των φορολογουμένων. Το νέο τηλεφωνικό κέντρο θα ξεκινήσει σταδιακά την λειτουργία του στο τέλος του 1ου τριμήνου του επόμενου έτους.
Το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για το 2025 προβλέπει:
- Καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων των επιχειρήσεων στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 και λειτουργία πριν από το τέλος του 2024 της νέας εφαρμογής myDATAapp που θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας στην πλατφόρμα myDATA μέσω smartphone ή tablet.
- Ενεργοποίηση του Ψηφιακού Πελατολογίου τον Ιανουάριο του 2025.
Πρόκειται για ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώρους στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025. - Έναρξη υλοποίησης της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στις αρχές του 2025.
Οι επιχειρήσεις θα υποχρεώνονται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης, και: - Επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου σε όλους τους κλάδους της οικονομίας αρχής γενομένης από το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)