Καίριο το ερώτημα το οποίο η κυβέρνηση αδυνατεί να απαντήσει παρά μόνο όταν κάνει καταμέτρηση εσόδων στα τέλη του έτους από τα υγκεντρωτικά στοιχεία, όσων πλήρωσαν τα αυξημένα κατά κόρον τέλη κυκλοφορίας και όσων αδυνατώντας να βρουν τα χρήματα, αναγκαστούν να παραδώσουν και πάλι πινακίδες!
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβαρύνει και αυτά, δηλαδή υβριδικά, ηλεκτροκίνητα ή όσα εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους όπως επίσης και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.
Προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.
Το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ελεύθερου Τύπου οι επιβαρύνσεις θα κυμαίνονται από 30 έως 220000 ευρώ ενώ εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν άμεσα, με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2016.
Δηλαδή θα πληρώνουν όλοι τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, οι οποίοι σήμερα απαλλάσσονται.