Σε αναβρασμό βρίσκεται ο κλάδος των μηχανοδηγών του μετρό στην Αθήνα, για τις αντίξοες εργασιακές συνθήκες, που τον αναγκάζουν σε δουλειά δεκάδες μέτρα κάτω από τη γη, με τεχνητό φωτισμό, τεχνητό αερισμό, ένταση, άγχος, σκοτάδι κι ένας εργαζόμενος μόνος στο πιλοτήριο του τρένου να μεταφέρει χιλιάδες ανθρώπους, σε καθημερινή βάρδια, που δεν ξέρουν αν θα καταφέρουν να την ολοκληρώσουν με ασφάλεια.
Όπως δημοσίευσε το rizospastis.gr, οκτώ χρόνια χωρίς ένταξη στα βαριά και ανθυγιεινά, μεγάλες διακρίσεις στη μισθολογική εξέλιξη, προσπάθειες της διοίκησης να χτυπηθεί η συνδικαλιστική δράση, μεροκάματο που ξεκινά από τις 3.30 τη νύχτα, είναι μερικά απ' αυτά που «καίνε» τους εργαζόμενους.
Σ' αυτά, προστίθενται η διαρκής εντατικοποίηση που προκύπτει από την ίδια την οργάνωση των δρομολογίων (π.χ. επέκταση των νυχτερινών δρομολογίων χωρίς αύξηση του αριθμού των εργαζομένων) και η ανησυχία για τα θέματα που προκύπτουν από το «ενιαίο μισθολόγιο» και τις ενοποιήσεις στο μεταφορικό έργο.
Όχι τυχαία, κανείς από τους εργαζόμενους στο μετρό δεν θέλει να κατέβει στο «υπόγειο» κι όσοι βρίσκονται εκεί, προσπαθούν να βρουν τρόπο να μετατεθούν στην επιφάνεια.