SUZUKI e VITARA: Τεχνολογία και δύναμη

H Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής, το e VITARA. Και μπορεί η μάρκα να άργησε λίγο να μπει στο κλαμπ της ηλεκτροκίνησης, το αποτέλεσμα όμως είναι καλό. Κατ’ αρχήν με το όνομα (και όχι μόνο) συνεχίζει μια μακρά παράδοση. Από το 1988 που ξεκίνησε την πορεία του ως ένα μικρό 4x4, το Vitara μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως πρωτοπόρος της κατηγορίας τόσο των SUV όσο και των crossover αυτοκινήτων. Συνεχίζει μέχρι και σήμερα να έχει μόνο επιτυχίες. Τα 4.640 Vitara που ταξινομήθηκαν το 2024 στην Ελλάδα είναι ένα δείγμα της εξαιρετικής εμπορικής του πορείας και στη χώρα μας. Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο, στα χνάρια του προγόνου, έχει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ παράλληλα προσφέρει ευρεία γκάμα μπαταριών και ιπποδυνάμεων. Η παραγωγή ξεκινά οσονούπω στο Suzuki Motor Gujarat στην Ινδία, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στα τέλη καλοκαιριού.

Το e VITARA διαθέτει σχεδιασμό που συνδυάζει την αίσθηση προηγμένης τεχνολογίας και δύναμης, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που προσφέρει ευέλικτη και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP-e με αυξημένες ικανότητες εκτός δρόμου αλλά και ισχυρές επιδόσεις. Καθώς και μια νέα πλατφόρμα ειδικά ανεπτυγμένη για ηλεκτρικά οχήματα, τη HEARTECT-e. Ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός ηλεκτρικού και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Το αμάξωμα έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ψηφιακό πάνελ που «αιωρείται» πάνω από το ταμπλό και ενσωματώνει δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία αφής για τον χειρισμό του infotainment. Σημαντικό στοιχείο, τα συρόμενα κατά 16 εκ. πίσω καθίσματα, ρυθμιζόμενα και ως προς την κλίση της πλάτης, κάνοντας έτσι προσαρμόσιμο τον χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 320 λίτρα. Στις διαστάσεις έχουμε μήκος 4.275 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 18 εκ.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, το inverter και το κιβώτιο μονής σχέσης, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες. Τα προφίλ οδήγησης είναι 3 (Normal, Eco και Sport) στο αυτοκίνητο των περίπου 1.700 κιλών.

Το ALLGRIP-e είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD). Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο δάπεδο HEARTECT-e, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Το e VITARA διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 346 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 428 χλμ. για την 61kWh 2WD και 412 χλμ. για την 61kWh 4WD, που καλύπτουν τις (λογικές) ανάγκες χωρίς το άγχος της φόρτισης. Η πρώτη έκδοση είναι διαθέσιμη αποκλειστικά προσθιοκίνητη με ισχύ 144 PS και 193 Nm ροπής. Η μεγάλη μπαταρία έρχεται σε 2WD έκδοση και αποδίδει 174 PS ενώ στην κορυφή της γκάμας είναι η 4WD έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύ 184 PS και 307 Nm ροπής. Επιπλέον, επιτυγχάνεται ζωηρή επιτάχυνση από στάση, χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και δυναμική επιτάχυνση εν κινήσει. Ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση (4WD), οι δύο ηλεκτροκινητήρες όχι μόνο διευκολύνουν την οδήγηση σε δύσβατους δρόμους, αλλά προσφέρουν και μεγαλύτερη ισχύ.

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους για τη βέλτιστη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Επιπλέον, η αυτονομία έχει βελτιστοποιηθεί με την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας, θερμαινόμενων καθισμάτων και θερμαινόμενου τιμονιού.


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Ηλεκτρικό ρεύμα: Μειώσεις και τον Μάιο στα τιμολόγια

Η τιμή είναι 38% χαμηλότερη σε σχέση με το Φεβρουάριο - Βασικές αιτίες είναι η …