Δεκαεπτά χρόνια παρουσίας στην εκπαίδευση της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης και ειδικά στον τομέα της ελληνομάθειας μαθητών αλλά και δασκάλων και οικογενειών, συμπληρώνει φέτος το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ), υπό την επιστημονική καθοδήγηση της Άννας Φραγκουδάκη και της Θάλειας Δραγώνα, καθώς και εκατοντάδων επιστημονικών, εκπαιδευτικών και διοικητικών συνεργατών που πέρασαν από αυτό, στο διάβα των δύο σχεδόν δεκαετιών της υλοποίησής του.
Η φετινή χρονιά συμπίπτει με μία ακόμη ολοκλήρωση ενός κύκλου του Προγράμματος που αποτελεί συγχρηματοδοτούμενο έργο από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους με φορέα υλοποίησης το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μέσα από τη συμμετοχή του σε δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς.
Τελικά, προ του κινδύνου πλήρους αναστολής των δραστηριοτήτων του, το Πρόγραμμα, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας πήρε μία παράταση - γέφυρα έως τον Απρίλιο του 2016, ανάμεσα στο παλαιό πρόγραμμα και το νέο που πρόκειται να προκηρυχθεί. Για λόγους απολύτως διαχειριστικούς και όχι ουσίας, διότι η διαδικασία συνέπεσε με τις πολιτικές εξελίξεις του καλοκαιριού. "Οι παρατάσεις δεν είναι πάντα ευνοϊκό πράγμα.
Βέβαια από το τίποτα είναι πολύ καλύτερες αλλά είναι δύσκολες, υπό την έννοια ότι δεν γίνεται ανανέωση των προτεραιοτήτων" αναφέρει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκ των επιστημονικών υπευθύνων του Προγράμματος, καθηγήτρια Θάλεια Δραγώνα. Η ίδια σημειώνει ότι ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο κατατέθηκε η αξιολόγηση του ΠΕΜ και πραγματοποιήθηκε η σύσταση της ομάδας των αξιολογητών, οι οποίοι αποφάνθηκαν ότι "όχι μόνο δεν θα πρέπει να καταργηθεί αλλά και να επεκταθεί", κάτι που στην παρούσα χρονική συγκυρία μοιάζει εξαιρετικά φιλόδοξος στόχος. Στόχος παραμένει μέχρι και την άνοιξη του 2016, να διατηρηθούν οι υπηρεσίες προς τα παιδιά και τους γονείς και κυρίως η αίσθηση της κοινωνικοποίησης που συντελείται μέσω του έργου.
Από τη μια μεριά, το Πρόγραμμα συμβάλλει στην ενίσχυση της ελληνομάθειας και από την άλλη στην κοινωνικοποίηση των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της προσχολικής ηλικίας των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης που φοιτούν τόσο σε μειονοτικά όσο και σε δημόσια σχολεία.
"Λειτουργούμε και κοινωνικοποιητικά" τονίζει η κ. Δραγώνα. Όταν οι κινητές μας μονάδες πηγαίνουν στα απομακρυσμένα ορεινά χωριά που είναι εντελώς δυσπρόσιτα, υπάρχει μια επαφή με την ελληνική κοινωνία, τη γλώσσα και σύγχρονες μεθόδους εκμάθησης και μια μέριμνα και αυτό νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία.
Επιπλέον, οι δράσεις που κάνουμε στα εκπαιδευτικά εργαστήρια των νέων που είναι μεικτά, όπου τα παιδιά μειονότητας και πλειονότητας κάνουν από κοινού μια σειρά από δραστηριότητες που τις σχεδιάζουν ταυτόχρονα, αποτελεί σημαντικό γεγονός. Να σημειωθεί, τέλος, ότι τα κέντρα Στήριξης του Προγράμματος, πιο γνωστά στις τοπικές κοινωνίες της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Έβρου ως "ΚΕΣΠΕΜ", θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι και τον Απρίλιο όπως και όλες οι υπόλοιπες δράσεις, έστω και κατά τι περιορισμένες.
"Στην παράταση αυτή έχουμε πάρα πολύ περιορισμένα οικονομικά. Δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε ακριβώς τα ίδια πράγματα. Θα έχουμε κάποιες συρρικνώσεις και οι συνεργάτες καλούνται ουσιαστικά να κάνουν θυσίες για να τα βγάλουμε πέρα μέχρι τον Απρίλιο" καταλήγει η κ. Δραγώνα.
Σχόλια