Στην απεργιακή αυτή κινητοποίηση συμμετείχαν το πρωί πάνω από το 90% των εργαζομένων στη Λισαβόνα, στο Πόρτο και στην Κοΐμπρα, σύμφωνα με το εθνικό συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων στα ταχυδρομεία και στις τηλεπικοινωνίες (STCP).
«Οι εργαζόμενοι των ταχυδρομείων αντιδρούν μαζικά στην πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την επιχείρηση», είπε ο Βίτορ Ναρκίζου, γενικός γραμματέας του συνδικάτου SNCT.
Οι απεργοί θέλουν «να προασπίσουν μια δημόσια ταχυδρομική υπηρεσία ποιότητας», και προτίθενται να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους αυτό τον μήνα εναντίον του κλεισίματος πολλών υποκαταστημάτων των CTT σε όλη τη χώρα.
Η διοίκηση των πορτογαλικών ταχυδρομείων, η οποία αναδιοργανώνει το εθνικό τους δίκτυο, σχεδιάζει να κλείσουν 124 υποκαταστήματα και παράλληλα να ανοίξουν 78 σε συνεργασία με δήμους και ιδιωτικές επιχειρήσεις, δήλωσε ο Φρανσίσκο ντε Λασέρδα, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου των CTT.
Στο πλαίσιο του σχεδίου στήριξης, το οποίο είχε συμφωνήσει με την τρόικα τον Μάιο του 2011, η Πορτογαλία εφαρμόζει ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με σκοπό να μειωθεί το δημόσιο χρέος, το οποίο ξεπερνά σήμερα το 120% του ΑΕΠ της.
Το πορτογαλικό δημόσιο έχει ήδη αναθέσει για 50 χρόνια την διαχείριση των αεροδρομίων της χώρας στην γαλλική εταιρεία Vinci, ενώ παραχώρησε μέρος του μετοχικού κεφαλαίου των δημόσιων επιχειρήσεων ηλεκτρισμού EDP και REN σε επενδυτές από την Κίνα και το Ομάν. Η κυβέρνηση αναμένεται να συνεχίσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ιδίως με αυτήν της TAP, της δημόσιας εταιρείας αερομεταφορών, της ασφαλιστικής εταιρείας της δημόσιας τράπεζας CGD, την θυγατρική των πορτογαλικών σιδηροδρόμων η οποία ειδικεύεται στην μεταφορά φορτίων (CP Carga) κ.ά.