Η κορυφή των 10 Επικοινωνιακών Προσόντων

επικοινωνία

Η ικανότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους ανώτερους, τους συναδέλφους και τους συνεργάτες στο εργασιακό περιβάλλον είναι το Άλφα και το Ωμέγα σε οποιαδήποτε θέση εργασίας και αν βρίσκεστε. Για το λόγο αυτό παραθέτουμε το top 10 των επικοινωνιακών προσόντων που πρέπει να έχετε για να ξεχωρίσετε στην αγορά εργασίας.

  • Καλός Ακρατής

Το να είναι κάποιος καλός ακροατής είναι ένας από τους σημαντικότερους επικοινωνιακούς παράγοντες. Σε κανέναν δεν αρέσει να επικοινωνεί με κάποιον που μιλάει πολύ και δεν ακούει το συνομιλητή του. Δίνοντας  την προσοχή σας στα λεγόμενα του συνομιλητή σας, κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις γίνεστε πιο αποτελεσματικοί μιας και κατανοείτε πλήρως τα όσα σας ζητούνται και πράττετε με ακρίβεια.

  • Η γλώσσα του σώματος

Η στάση του σώματος , η οπτική επαφή, η χειραψία, ο τόνος της ομιλίας είναι μερικά από τα στοιχεία που δημιουργούν την έννοια της γλώσσας του σώματος. Μια χαλαρή στάση ( π.χ χαλαρά χέρια ανοιχτά), ο ήρεμος τόνος στη φωνή σας κάνουν προσιτούς και περισσότερο οικείους ενθαρρύνοντας τους άλλους να σας προσεγγίσουν και να επικοινωνήσουν μαζί σας. Ταυτόχρονα ξεχωρίζετε αυτόματα έναντι όσων παρουσιάζουν συμπεριφορικές  αδυναμίες. Κοιτώντας το συνομιλητή σας στα μάτια δείχνετε πως είστε αφοσιωμένοι στα όσα ακούτε και πως σέβεστε αυτόν που έχετε απέναντί σας. Προσέξτε όμως να μη γίνετε επίμονοι στον τρόπο που κοιτάτε και έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα φέρνοντας το συνομιλητή σας σε δύσκολη θέση.

Εξίσου σημαντικό είναι να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα παραπάνω επικοινωνιακά προσόντα και στους γύρω μας. Έχοντας την ικανότητα αυτή είμαστε σε θέση να διακρίνουμε το χαρακτήρα του άλλου καθώς και να καταλάβουμε τα αισθήματά του. Π.χ εάν κάποιος δε σας κοιτάει στα μάτια σημαίνει πως είναι πολύ ντροπαλός ή πως κρύβει την αλήθεια.

  • Σαφήνεια

Προσπαθήστε να μεταφέρετε το μήνυμα σας με όσο το δυνατό λιγότερες λέξεις. Είτε πρόκειται για γραπτό είτε για προφορικό λόγο, εάν είστε σύντομοι και περιεκτικοί θα είστε περισσότερο κατανοητοί. Οι φλυαρίες κουράζουν ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χαθεί το μήνυμα που θέλετε να μεταφέρετε μέσα στο μεγάλο αριθμό πληροφοριών.

  • Οικειότητα – Ευγένεια

Από τις σημαντικότερες επικοινωνιακές ικανότητες! Μέσα από ένα φιλικό τόνο, μια προσωπική επαφή ή απλά ένα χαμόγελο ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να είναι ανοιχτοί και ειλικρινείς στην επικοινωνία τους μαζί σας. Κάντε τα mail σας πιο «προσωπικά» με συναδέλφους και συνεργάτες. Ένα απλό « εύχομαι να είχατε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο» στην αρχή του μηνύματός σας αρκεί για να κάνει τον παραλήπτη να νιώσει εκτίμηση και σεβασμό. Όσον αφορά την ευγενική συμπεριφορά είναι ενδεχομένως το σπουδαιότερο επικοινωνιακό όπλο, μιας και υποχρεώνει ενώ δε στοιχίζει τίποτα!

  • Αυτοπεποίθηση

Αυτοπεποίθηση στη συμπεριφορά και στα πιστεύω σας, είναι δείγματα σταθερότητας χαρακτήρα που σας καθιστούν έμπιστους και δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας. Φυσικά προσέξτε να μην υπερβάλετε και καταλήξετε να γίνετε αλαζονικοί και επιθετικοί.

  • Κατανόηση

Ακόμη κι αν διαφωνείτε με ένα συνάδελφο ή συνεργάτη είναι ουσιώδες να καταλαβαίνετε και να σέβεστε την άποψή τους. Χρησιμοποιώντας αυτή την επικοινωνιακή συμπεριφορά αυξάνετε τις πιθανότητες να σας ακούσουν και να «πείσετε» τους συνομιλητές σας.

  • «Ανοιχτό Μυαλό»

Βασικό επικοινωνιακό προσόν είναι η δυνατότητα του να μπορείτε να δέχεστε αβίαστα αυτό που ακούτε χωρίς να αντιδράτε απόλυτα ή επικριτικά. Η απολυτότητα δε βοήθησε ποτέ κανέναν, ενώ ταυτόχρονα είναι δείγμα εγωισμού που μπλοκάρει την επικοινωνία και την επίλυση των προβλημάτων. Πόσες φορές δεν έχει τύχει σε όλους μας να θεωρούμε με βεβαιότητα πως κάτι που μας λένε είναι ανέφικτο και τελικά να αποδειχτεί το αντίθετο;

Επιπλέον, είναι ουσιώδες να μπορείτε να συμμετάσχετε σε οποιαδήποτε συζήτηση κάνοντας διάλογο ακόμη κι αν διαφωνείτε. Έτσι οδηγείστε σε ειλικρινείς και δημιουργικές συζητήσεις.

  • Σεβασμός

Δείχνοντας τον απαραίτητο σεβασμό σ΄ αυτά που ακούτε θα κάνει τους συνομιλητές σας να είναι περισσότερο «ανοιχτοί» μαζί σας με διάθεση επικοινωνίας . Δείξτε το σεβασμό σας χρησιμοποιώντας το όνομα του όταν του απευθύνετε το λόγο. Με τον τρόπο αυτό δείχνετε την εκτίμησή σας. Μιλώντας στο τηλέφωνο μείνετε αφοσιωμένοι στη συζήτηση χωρίς να επηρεάζεστε από εξωτερικές παρεμβολές.

  • Αναπληροφόρηση (feedback)

Το να παρέχετε ή να δέχεστε feedback είναι από τα σημαντικότερα επικοινωνιακά προσόντα. Υπεύθυνοι και managers εταιριών συνεχώς ζητούν feedback από τους εργαζόμενους σε όποια εργασία κι αν τους ανατεθεί, μέσω εβδομαδιαίων reports, αναλύσεις ροής έργου κλπ. Επίσης βασικό είναι να μπορείτε να δέχεστε feedback από τους γύρω σας ώστε να διορθώνετε τα λάθη σας, να βελτιώνεστε και να εξελίσσεστε επαγγελματικά.

  •  Επικοινωνιακή Αντίληψη

Το είστε σε θέση να κρίνετε ποια μορφή επικοινωνίας θα χρησιμοποιήσετε σε κάθε περίσταση είναι το σημαντικότερο επικοινωνιακό προσόν. Γνωρίζοντας πότε θα πρέπει να μιλήσετε με κάποιον face to face, δια τηλεφώνου ή μέσω mail θα κάνει σίγουρα τη δουλειά σας αποτελεσματικότερη και το περιβάλλον σας πιο ευχάριστο.

Ακόμη κι αν δεν έχετε κάποιο επικοινωνιακό από τα παραπάνω της λίστας μην ανησυχείτε μιας και με λίγη καλή θέληση και πολύ εξάσκηση μπορείτε να τα αποκτήσετε όλα!

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Φιντάν: Δηλώσεις για Αιγαίο και ελληνοτουρκικά

«Αυτήν τη στιγμή, σχεδιάζεται η σύγκληση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας μεταξύ των χωρών μας στο …