"Η ενημέρωση των συγγενικών ή και σε κάποιες περιπτώσεων των φιλικών προσώπων των οφειλετών είναι πράξη παράνομη, όπως αποφάσισε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης παρέπεμψε την υπόθεση στην Ολομέλεια της Αρχής, που θα πρέπει να αξιολογήσει το πλαίσιο της λειτουργίας των εισπρακτικών εταιριών.
Στην υπ’ αρ. 26/2016 απόφασή της καταδικάζει την στάση των εισπρακτικών και σημειώνει:
"Ο νόμος 3758/2009 ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των εταιριών ενημέρωσης οφειλετών και τις ειδικότερες υποχρεώσεις που συνεπάγεται η ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις τόσο των εισπρακτικών εταιριών όσο και των δανειστών.
Ο επίμαχος νόμος δεν έχει ρητή πρόβλεψη για την καταγραφή του περιεχομένου της συνομιλίας με τρίτους, παρά μόνο με τον οφειλέτη και, επιπλέον, πως ρητώς διαφοροποιεί την επικοινωνία προς τον οφειλέτη (που μπορεί να απαντηθεί από τρίτο πρόσωπο) από την επικοινωνία με τον ίδιο τον οφειλέτη, επιβάλλοντας ρητώς την καταγραφή του περιεχομένου της συνομιλίας με τον οφειλέτη (και όχι με τρίτο) καθώς και την πλήρη και σαφή ενημέρωση του οφειλέτη (και όχι τρίτου) για τα στοιχεία του καλούντος, την καταγραφή των στοιχείων και του περιεχομένου της συνομιλίας, το σκοπό της καταγραφής, το χρόνο τήρησης των ανωτέρω, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας (την αναλυτική ενημέρωση του οφειλέτη για τη ληξιπρόσθεσμη οφειλή του).
Το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει την απαγόρευση όχλησης ή δυσφήμισης του οφειλέτη στους οικείους του και την προστασία του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη και τη μη αποκάλυψη τους σε τρίτους.
Για τον λόγο αυτό έχουν υποβληθεί και στην Αρχή αρκετές καταγγελίες οφειλετών, πολλοί μάλιστα εκ των οποίων επικαλούνται ότι από την όχληση αυτή πιέστηκαν συγγενείς τους (πχ άρρωστοι γονείς) σε βαθμό διακινδύνευσης της υγείας τους και ότι δημιουργήθηκαν ενδοοικογενειακά προβλήματα."