"Την κερκόπορτα των απολύσεων στον ΟΣΕ" ανοίγει με την μνημονιακή της πολιτική η σημερινή συγκυβέρνηση, που έχει βάλει σκοπό την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, όπως κατηγορεί τον ίδιο τον πρωθυπουργό σε μία ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, που είναι καταπέλτης σε βάρος του, ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών, που εκτός των άλλων, αξιώνει από τον Αλέξη Τσίπρα, να δώσει αμέσως εντολή για "απόδοση των περίπου 20.000.000 ευρώ από τα συνολικά 108 εκατομμύρια ευρώ, (δικά μας χρήματα, χρήματα του ΟΣΕ, ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ-ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΟΣΕ, που κατατέθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος για την διευκόλυνση της ρευστότητας του Κράτους), προκειμένου να ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ που είναι ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ, εργασίες συντήρησης ώριμες, όπου υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες για έργα άμεσα προς δημοπράτηση. Εργασίες αναγκαίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και του επιβατικού κοινού. Ειδάλλως για οποιοδήποτε σιδηροδρομικό συμβάν προκληθεί η ευθύνη από τούδε και στο εξής θα βαρύνει εξολοκλήρου εσάς και την κυβέρνηση σας".
Αναλυτικά η επιστολή τους:
"Αξιότιμε Πρωθυπουργέ κ. Αλ. Τσίπρα
Αξιότιμε Υπουργέ κ. Χρ. Σπίρτζη
Αξιότιμη Υφυπουργέ κ. Μαρ. Χρυσοβελώνη Αξιότιμη Γεν. Γραμματέα κ. Π. Πέρκα
Αξιότιμε Πρόεδρε του ΟΣΕ κ. Αποστολόπουλε Αξιότιμε Δ/ντα Σύμβουλε του ΟΣΕ κ. Πετράκη
Εμείς, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί του Ο.Σ.Ε., που εργαζόμαστε σε όλες τις εταιρίες του Ελληνικού Σιδηροδρόμου (Ο.Σ.Ε., Ε.Ε.Σ.Τ.Υ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) και που συνολικά σήμερα είμαστε 140 άτομα, αποτελούμε τον θεμέλιο και τον ακρογωνιαίο λίθο του οικοδομήματος που λέγεται ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ.
Κατόπιν σύγκλησης έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου μας, πήραμε παμψηφεί την απόφαση, να σας αποστείλουμε ανοικτή επιστολή, αναφορικά με το μέλλον των σιδηροδρόμων στην ΕΛΛΑΔΑ και να σας γνωρίσουμε τις θέσεις των Διπλωματούχων Σιδηροδρομικών Μηχανικών καθώς επίσης να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη για τα τεκταινόμενα επί δεκαετίες στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Μετά τους διαλυτικούς για τον Δημόσιο Ελληνικό Σιδηρόδρομο νόμους, έπειτα από μια εικοσαετία σταδιακής συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού του, και ιδίως μετά τον Ν. 3891/2010 όπου ο δημόσιος σιδηρόδρομος αποδεκατίστηκε κυριολεκτικά από πλευράς δυναμικού και εξειδικευμένου προσωπικού, ακολούθησαν δραματικές πολιτικές, ακόμα και από την κυβέρνησή σας, με αποκορύφωμα τις επικείμενες πωλήσεις -ιδιωτικοποιήσεις της ΕΕΣΣΤΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την υπαγωγή του ΟΣΕ στο Υπερταμείο (άρα και της θυγατρικής του, της ΕΡΓΟΣΕ) και την ήδη –κατά τα φαινόμενα- ειλημμένη απόφασή σας για συντήρηση του δικτύου μέσω ΣΔΙΤ άρα την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ καθόσον έτσι θα εκλείψει ο σκοπός ύπαρξής του.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ, ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
- Ζητάμε να μας αποδοθούν τώρα, σήμερα, μέρος (περίπου 20 εκ. €) από τα συνολικά 108 εκατομμύρια ευρώ, (δικά μας χρήματα, χρήματα του ΟΣΕ, ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ-ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΟΣΕ, που κατατέθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος για την διευκόλυνση της ρευστότητας του Κράτους), προκειμένου να ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ που είναι ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ, εργασίες συντήρησης ώριμες, όπου υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες για έργα άμεσα προς δημοπράτηση. Εργασίες αναγκαίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και του επιβατικού κοινού. Ειδάλλως για οποιοδήποτε σιδηροδρομικό συμβάν προκληθεί η ευθύνη από τούδε και στο εξής θα βαρύνει εξολοκλήρου εσάς και την κυβέρνηση σας.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΟΣΕ, ήταν, είναι και θα είναι να συντηρεί και να ανατάσσει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια παρέχοντας την μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των τρένων. Αυτό επιτυγχανόταν, επιτυγχάνεται και θα επιτυγχάνεται εσαεί, ΜΟΝΟ χάρη στο εξειδικευμένο προσωπικό των ελληνικών σιδηροδρομικών εταιριών.
2. Ζητάμε να μην προχωρήσετε στην υπογραφή συμβάσεων συντήρησης του ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ δικτύου μέσω ΣΔΙΤ. Τα ΣΔΙΤ στην συντήρηση γραμμής σημαίνουν απολύσεις, μείωση προσωπικού και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου σε όλες τις εταιρίες. Σημαίνουν παντελή έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τεράστιο κενό στην ασφάλεια των επιβατών και των εμπορευμάτων. Σημαίνουν έλλειψη διαφάνειας, αύξηση του τελικού κόστους συντήρησης, έλλειψη ελέγχων και συντήρησης με μοναδικό σκοπό το όφελος-κέρδος του ιδιώτη που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κηρύξει πτώχευση και να μεταφέρει το έλλειμμα στο κράτος χωρίς καμία ευθύνη. Τα ΣΔΙΤ είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ για συμβάσεις συντήρησης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την βελτίωση του υπάρχοντος μοντέλου συντήρησης, με πραγματοποίηση έργων βάσει της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων και την εποπτεία της από τον ΟΣΕ, χρησιμοποιώντας ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΟΣΕ και χωρίς ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, με στοχευμένες προσλήψεις.
- Ζητάμε, ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, που ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ «ΧΡΕΟΥΣ» του ΟΣΕ και την ανάληψή του από το ΚΡΑΤΟΣ (σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν3891/2010). ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΟΣΕ ΑΛΛΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ –ΣΚΟΠΙΜΩΣ- ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ.
Ο δανεισμός του ΟΣΕ επί χρόνια γινόταν από τράπεζες με την εγγύηση από την Ελληνική Πολιτεία, , με την εγγύηση του Κράτους, το οποίο υποχρέωνε τον ΟΣΕ να δανείζεται για έργα συντήρησης. Αυτό δεν γινόταν ούτε στην κατασκευή ή την συντήρηση των δρόμων ούτε των λιμανιών ούτε των αεροδρομίων όπου η χρηματοδότηση γινόταν εξολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, σκοπίμως η Ελληνική Πολιτεία άφησε την κοινή γνώμη, επί χρόνια να πιστεύει, ότι ο ΟΣΕ είχε τεράστια χρέη –προκειμένου να απαξιωθεί ολόκληρος ο οργανισμός από το ίδιο το κοινωνικό σύνολο. Ο ΟΣΕ για να πραγματοποιήσει έργα συντήρησης, δανειζόταν χρήματα και δεν έπαιρνε ΠΟΤΕ χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αποτέλεσμα αυτών ήταν η συσσώρευση χρεών αφού το κράτος δεν ανταποκρίθηκε ως όφειλε στις υποχρεώσεις του έναντι του δανεισμού. Με τον Ν. 3891/2010, εκτός των άλλων, προβλεπόταν στο άρθρο 13 η διαγραφή ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ « ΧΡΕΟΥΣ» ΤΟΥ ΟΣΕ και η ΑΝΑΛHΨΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ, ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ,
- Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΣΑΣ.
- ΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ.
- ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΤΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤEI Ο ΟΣΕ.
- ΕΙΣΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ."