Επειτα από µακροχρόνιες διαπραγµατεύσεις (κράτησαν περίπου τρεις µήνες) η Πανελλήνια Οµοσπονδία Σιδηροδροµικών (ΠΟΣ) αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία να προχωρήσει στην υπογραφή της πρώτης µεταµνηµονιακής συλλογικής σύµβασης εργασίας προκειµένου, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποί της, «να διασωθεί ο θεσµός των συµβάσεων». Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ αναφέρουν ότι
κατέληξαν στην απόφαση αυτή υπό τη δαµόκλειο σπάθη της επιπλέον µείωσης των αποδοχών τους κατά 20%, σε περίπτωση που οι νέες συµβάσεις δεν ήταν προϊόν συµφωνίας, αλλά κυρώνονταν απλά µε νόµο από το υπουργείο Μεταφορών οι εισηγήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Επιλέξαµε να προχωρήσουµε στην υπογραφή της συλλογικής σύµβασης, παρότι συµφωνούµε µόνο µε το 70% του περιεχοµένου της, κυρίως για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι συλλογικές συµβάσεις εργασίας στον χώρο των σιδηροδροµικών», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θανάσης Λεβέντης. Σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα από τη νέα συλλογική σύµβαση εργασίας, οι εργαζόµενοι διατηρούν ως µισθολογική βάση τις αποδοχές που λάµβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011. Αυτό σηµαίνει ότι στην περίπτωση που οι νέες αποδοχές – όπως αυτές θα διαµορφωθούν από τον βασικό µισθό και τα προβλεπόµενα επιδόµατα (πλην του επιδόµατος θέσης) – υπολείπονται των αποδοχών που λάµβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011 θα παίρνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό. Παράλληλα, διατηρούνται ως αυτοτελή επιδόµατα το ανθυγιεινό και αυτό της επικίνδυνης εργασίας.
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ, η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει µισθολόγιο τεσσάρων βαθµίδων, ανάλογα µε την εκπαίδευση του υπαλλήλου, και 20 µισθολογικά κλιµάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Επίσης, τη διατήρηση των επιδοµάτων γάµου, τέκνων, µεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδοµα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση (µε απόφαση της διοίκησης) και θα κυµαίνεται από 3% έως και 25%.